AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg trengte hjelp med en jobb, og la ut en annonse på FINN småjobber. En person tok kontakt og sa hun kunne hjelpe meg, og jeg svarte at det var jeg interessert i. Vi sendte noen meldinger frem og tilbake for å avtale når det passet for begge. Før noen tid var bestemt med denne personen, fikk jeg tilbud av en bekjent om at han kunne hjelpe med jobben. Jeg sendte derfor en melding til personen på FINN småjobber, og sa at jeg hadde fått en annen til å hjelpe meg. Dette var i GOD tid før hun eventuelt skulle ha hjulpet meg, det var ikke en beskjed som kom to timer før eller noe sånt. Da sendte hun en sint melding tilbake der hun skrev at hun uansett mente at hun skulle ha betalt for jobben, selv om hun ikke gjorde noe, da jeg hadde skrevet at jeg var interessert. Hun skrev at om ikke jeg overførte pengene innen en uke ville hun gå videre med kravet. Er dette rett? Ingenting var skikkelig avtalt og jeg ga beskjed i god tid om at jeg fikk en annen til å hjelpe meg. Jeg ser at det kan være kjedelig for personen som ville utføre jobben, men likevel? Bare fordi jeg er nyskjerrig; hvordan kan hun eventuelt "gå videre med kravet"? Anonymkode: 9f1c4...701 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 1. april 2016 #2 Del Skrevet 1. april 2016 Hvor lang tid i forveien var det+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 1. april 2016 #3 Del Skrevet 1. april 2016 Er det snakk om dager i forveien, eller uker? Hvor stor jobb var det (type jobb hun kunne gjøre hjemmefra, eller noe hun måtte møte opp og utføre?). Mange som tar på seg småjobber sier nei til andre jobber den dagen, så om det er mindre enn to uker i forveien så synes jeg faktisk du skal tilby kompensasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 1. april 2016 #4 Del Skrevet 1. april 2016 Så lenge det ikke framgår i meldingene at dere hadde en konkret avtale om jobben, så kan du be henne ryke og reise. Hvis du skrev direkte at du godtok prisen og ga jobben til henne, og kun avtale om tid gjenstod, utgjør det en bindende avtale og hun kan kreve erstatning for tapt fortjeneste. Råder deg til å ta kontakt med Finn og / eller lese deres retningslinjer. https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/305454-Avtalebrudd-selger-har-trukket-seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 1. april 2016 #5 Del Skrevet 1. april 2016 Juridisk tror jeg at hun har rett. Alt kommer jo an på ordlyden. Hun kan enten få hjelp av finn.no, eller hun kan ta det til konfliktrådet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #6 Del Skrevet 1. april 2016 Det kan hende personen har planlagt. Avbestilt ting. Og brukt tid for slike ting. Når du avtaler med en person så kan du ikke plutselig komme å si jeg fant en annen alikevel. Temmelig sikker på at denne personen har rett, og at du burde bruke personen du har avtalt med. Anonymkode: a53e0...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. april 2016 #7 Del Skrevet 2. april 2016 Hvis det ikke er avtalt et konrket tidspunkt - f.eks en dato - så er det heller ingen konkret avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå