ventilator Skrevet 1. april 2016 #1 Skrevet 1. april 2016 Har fått noe stearinsøl på en kommode (glatt overflate). Vil ikke begynne å skrape på det i tilfelle det lager riper i overflaten. Noen tips til hvordan jeg kan få det bort?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Avispapir + varme. Legg avispapiret på stearinsølet, flere ark, og ta en varm kjele fra ovnen og sett oppå. Stearinen blir flytende og trekkes inn i avispapiret. Dette er om kommoden tåler varme kjeler, selvsagt. Anonymkode: 007a1...8d0
pulverheksa Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 jeg sølte blå stearin på min splett nye hvite kommode. Skrapte det vekk med et plastkort(bankkort o.l) funket fjell. Fettmerket fjernet jeg med zalo og en myk klut.
ventilator Skrevet 1. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2016 Tør ikke prøve med varme, redd for å skade overflaten. Får prøve å skrape forsiktig med bankkortet Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 Avispapir og hårføner på ønsket avstand Anonymkode: 62ae2...a82
Cathj Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Du trenger ikke hårføner, eller å stå i fare for å skrape opp treet med plastkort eller smørkniv. Et gammelt husmortriks er å bruke en tresleiv å skrape det bort med.
Bestevenninna di Skrevet 5. april 2016 #8 Skrevet 5. april 2016 Aldri bruk avispapir på treoverflater da blekket kan smitte. Anbefaler deg å bruke hårføner og tørkepapir, f.eks torky.
Xavana Skrevet 7. april 2016 #9 Skrevet 7. april 2016 Du kan også bruke varme + rent, hvitt bomullsstoff. Eller trekkpapir som i gamle dager :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå