Gå til innhold

Et år i utlandet - med to halvstore barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser om disse vakre, og helt sikkert ikke fattige, familiene som tar et år fri fra mas og kjas hjemme og flytter utenlands for ett år.

Og jeg blir så misunnelig og har så lyst å gjøre det samme. Men tror dere det i det hele tatt er mulig for oss uten en million i banken eller som lever av å skrive blogger eller bøker og derfor kan ta med seg jobben til Hawaii. 

Og da jeg barn i ungdomsskolen / videregående (som forøvrig har veldig lyst å oppleve noe annet) så ser jeg bare utfordringer og problemer. 

Hadde jeg vert veldig religiøs kunne jeg sikkert hevet meg på en misjons-greie. Men det er jeg ikke. 

Noen med erfaringer eller historier fra virkeligheten som kan hjelpe ?

mvh Reiselysten alenemor

Anonymkode: d684a...ae0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leser om disse vakre, og helt sikkert ikke fattige, familiene som tar et år fri fra mas og kjas hjemme og flytter utenlands for ett år.

Og jeg blir så misunnelig og har så lyst å gjøre det samme. Men tror dere det i det hele tatt er mulig for oss uten en million i banken eller som lever av å skrive blogger eller bøker og derfor kan ta med seg jobben til Hawaii. 

Og da jeg barn i ungdomsskolen / videregående (som forøvrig har veldig lyst å oppleve noe annet) så ser jeg bare utfordringer og problemer. 

Hadde jeg vert veldig religiøs kunne jeg sikkert hevet meg på en misjons-greie. Men det er jeg ikke. 

Noen med erfaringer eller historier fra virkeligheten som kan hjelpe ?

mvh Reiselysten alenemor

Anonymkode: d684a...ae0

Ååååh, dette vil jeg å gjøre! Ett vennepar av meg reiste i ett år. De sparte masse penger og leide ut huset sitt. Tok med barna og stakk av. Tok litt strøjobber underveis for å spe på reisekassa og iallefall i følge facebook så hadde de en fullstendig fantastisk tur.

Anonymkode: c79b5...04c

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh, dette vil jeg å gjøre! Ett vennepar av meg reiste i ett år. De sparte masse penger og leide ut huset sitt. Tok med barna og stakk av. Tok litt strøjobber underveis for å spe på reisekassa og iallefall i følge facebook så hadde de en fullstendig fantastisk tur.

Vet du hvor gamle barna var ? Om de var i skolealder så måtte de vel drive en slags hjemmeundervisning tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som bor i utlandet i perioder, og har gjort det selv med små barn, men felles for alle er jo at det er pga jobb (og mannen min er forfatter). Gjerne UD. Jeg kjenner også mange velstående mennesker, men ingen som bare har bodd på Hawai ett år for å bo der (da hadde de ikke vært velstående lenge). Men gjesteforskeropphold ved universitetet i Honolulu vet jeg en som var på i ett år. 

Men barna dine, de kan jo være utvekslingsstudenter? Og høyskoler og universiteter har jo utvekslingsprogrammer.

Har dere en bolig som kan leies ut for gode penger, kan jo det finansiere en del. Hver oppmerksom på ting som medlemskap i folketrygden, skatt (utleieinntektene er skattepliktige hvis ikke dere er der pga jobb), oppholdstilatelser, skolesystem og -penger. 

Forøvrig tror jeg dette er en drøm for de fleste (særlig ungdom!), men de færreste gjør det jo, hvis det er noen trøst. 

Anonymkode: 64a75...5be

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Cinder skrev:

Vet du hvor gamle barna var ? Om de var i skolealder så måtte de vel drive en slags hjemmeundervisning tror jeg. 

Ungene var under skolealder 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...