Holly Hobbie Skrevet 22. oktober 2004 #1 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg er saa lei av aa proeve aa vaere sunn, jeg sprekker hele tiden og klarer ikke vaere disiplinert! Jeg har ikke saa mye aa gaa ned, tre-fire kilo hadde vaert passe, men jeg blir jo aldri kvitt magen naar jeg stadig vekk propper i meg usunn mat! Vet "alt" om kosthold, men det er disiplinen som mangler! I morgen skal jeg paa ball, hadde planlagt aa vaere ekstra flink denne uken for aa ta meg ut best mulig, men nei da... Det hjelper ikke at mannen min hele tiden oppmuntrer meg til aa kvitte meg med litt flesk...han pleier aa ta tak i hoftene mine for "moro" skyld...han sier ikke at jeg er tykk, men at jeg burde kanskje stramme opp litt... Selv om han ogsaa sier at han elsker meg som jeg er... Vet dette ikke er verdens stoerste problem, men jeg har ikke noe lyst til aa legge paa meg!! Aller helst vil jeg gaa ned litt...noen som har noen motivasjonstips?
*Lene* Skrevet 22. oktober 2004 #2 Skrevet 22. oktober 2004 Men er det du eller mannen din som vil slanke deg? Jeg hadde blitt deprimert hvis mannen min ymtet frem på at jeg skulle kvittet meg med flesket mitt... (Hadde nok gafla i meg enda mer mat da gitt ) Men du kan jo f.eks: -skrive ned fordelene ved å veie 4 kg mindre. -Kjøpe en bukse i en strl mindre.... Trener du? Hvis ikke sett i gang! Da forsvinner kiloene og du får en strammere muskuløs kropp!
Holly Hobbie Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2004 Hei, takk for svar Penelene. Neida, mannen min gaar ikke rundt og sier at jeg burde slanke meg, han spoer alltid om jeg vil ha mer mat paa tallerkenen og paastaar at jeg spiser saa lite, og lurer paa hvorfor jeg ikke gaar ned naar jeg ikke spiser mer...men jeg spiser jo litt sjokolade innimellom, det er nok det (og det forteller jeg ikke til mannen min). Jeg liker best aa vaere noen kilo lettere - da sitter klaerne bedre og jeg slipper aa tenke paa om magen buler ut naar jeg sitter etc. Jeg har allerede en bukse i mindre str., den har jeg hatt i noen aar :oops: (veide fem kilo mindre en sommer....) men jeg SKAL begynne aa trene...jeg orker bare ikke! Jobber ti timer pluss fem dager i uken saa jeg er ganske sliten for tiden.
Gjest Chica Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Har du mulighet til å gå/sykle til jobb? Det hjelper på! (Hvis du ikke allerede gjør det da!)
Holly Hobbie Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2004 jeg syklet til jobb foer - men naa begynner jeg paa jobb mellom 6.30 og 7, ogh bor mye lengre unna. Blir litt kaldt og moerkt til aa sykle da... Men begynner paa Pilates neste onsdag, det er mest for ryggens skyld. Sykler ca. en times tid i uken (en av helgedagene), tar en ridetur noen ganger i maaneden og gaar en tur i lunsjen (rask gange ca. 45 min.). Dette er jo alt for lite, men akkurat naa orker jeg ikke aa trene mer! Kanskje jeg burde teste om jeg mangler jern eller noe?
Lillesøster Skrevet 22. oktober 2004 #6 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg er saa lei av aa proeve aa vaere sunn, jeg sprekker hele tiden og klarer ikke vaere disiplinert! Jeg har ikke saa mye aa gaa ned, tre-fire kilo hadde vaert passe, men jeg blir jo aldri kvitt magen naar jeg stadig vekk propper i meg usunn mat! Vet "alt" om kosthold, men det er disiplinen som mangler! I morgen skal jeg paa ball, hadde planlagt aa vaere ekstra flink denne uken for aa ta meg ut best mulig, men nei da.. Vi alle vet hva som skal til, så hvorfor gjør vi det ikke? Jeg vil på det varmeste anbefale deg et grete roede kurs. Jeg hadde det akkurat som deg. Etter kurset har jeg oppnådd så mye mer kunnskap om kosthold og matvaner. Jeg er skikkelig programert og har kontroll på alt av matinntak og kcal. Dette var løsningen for meg, og jeg vil anbefale det på det varmeste videre til andre.
Martha Stewart Skrevet 22. oktober 2004 #7 Skrevet 22. oktober 2004 Vet "alt" om kosthold' date=' men det er disiplinen som mangler! [/quote'] Kjenner meg igjen i problemstillingen... Dr Phil sier at viljestyrke er oppskrytt, du må rett og slett "omprogrammere" tankene og vanene dine, dvs endre vaner. (Tenkte jeg skulle kjøpe boken til Dr Phil - The Ultimate Weight Solution - som inspirasjon.) For min del måtte jeg f.eks slutte å kjøpe med meg den daglige muffinsen på vei til jobb og heller ha andre sunne alternativer tilgjengelig. Men - jeg klarer ikke å være fanatisk, for da sprekker jeg! Derfor unner jeg meg noen små sjokoladebiter hver dag. Nå klarer jeg å kose meg med de små bitene, mens jeg før gjerne tok en hel plate... Og gjett om jeg gleder meg til hver gang jeg skal skeie skikkelig ut! :-) Når det gjelder metthet, så hjelper det for meg å spise mindre porsjoner, for da venner kroppen seg til å bli mett med mindre mat. Det høres ut som om Grete Roede-kurs på internett kunne være noe for deg? Da får du noen som "tenker for deg", et ferdig opplegg som du skal følge. Og som Penelene sier, hva med å gi deg selv belønninger hvis du klarer å nå målene dine? Dessuten, hvis du øker den fysiske aktiviteten din, så får du bedre forbrenning, blir strammere og kan unne deg flere kalorier uten at det gir negativt utslag på vekten (men alt dette visste du selvsagt... )
Martha Stewart Skrevet 22. oktober 2004 #8 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg liker best aa vaere noen kilo lettere - da sitter klaerne bedre og jeg slipper aa tenke paa om magen buler ut naar jeg sitter etc. Jeg har nevnt det allerede, men for magen sin del - som er mitt største problemområde :oops: - er det eneste som hjelper å spise mindre porsjoner! men jeg SKAL begynne aa trene...jeg orker bare ikke! Jobber ti timer pluss fem dager i uken saa jeg er ganske sliten for tiden. Husk å ikke være for hard mot deg selv da! Når du jobber mye, så er det vel så viktig å få i seg nok næring også! Kanskje enda en grunn til å ta et GR-kurs på nett - da får du et kostopplegg som er både kalorifattig og næringsrikt. (Skulle nesten tro at vi var flere her som var betalt for å skryte av Grete Roede-kurs... ) Jeg synes det høres ut som du er ganske bra i aktivitet, spesielt hvis den turen din i lunsjen er noe du gjør hver dag (?) Jeg har gått ned ti kilo ved hjelp av hovedsaklig raske gåturer, 1 time hver dag til og fra jobb. (I tillegg til endrede spisevaner). Har trent litt i tillegg på SATS, men ikke spesielt mye. Kanskje klarer du å legge inn noen sit-ups hver kveld også?
Holly Hobbie Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #9 Skrevet 22. oktober 2004 Takk for mange nyttige raad! Har tenkt paa GR-kurs foer...kanskje paa tide aa gjoere noe med det? Har vaert og kjopt meg multivit./min. og starfloweroil (norsk navn?) saa kanskje jeg foeler meg litt mer opplagt etterhvert? Takk for oppmuntringen, jenter!
miss Skrevet 22. oktober 2004 #10 Skrevet 22. oktober 2004 Sitter akkurat med samme problemet..... Jeg har ikke disiplin til å klare de!!! Men har jo klart det før,men det er det å komme i gang......så det synes,da blir en litt mere motivert. Jeg sliter oxo med 4-5 kg,da hadde jeg vært kjempe fornøyd :-) Jeg var det i sommer,men nå går det bare oppover :cry: Jeg trener så det er jo bra,men jeg spiser desto mere gotteri og usunn mat og da hjelper det jo ikke!!!!! Har klær fra i sommer som jeg kjøpte meg og de passer jo :evil: Hvorfor det???? Men de sitter vel kanskje ikke like fint som den gang. Jeg ser det godt på meg selv og det gjør mannen min oxo.....Han sier at noen kilo synes godt på meg og det er nok sant :oops: Desverre...... Jeg også tenker at ny dag,med nye muliheter og begynner så bra fra morgenen,men så sklir det ut..... Kan ikke kose meg med noe godt!!! for da tar det helt av....Spiser og spiser. Det er faktisk bedre å ikke smake!! Jeg prøver igjen.... Det er snart jul og julebord,med penkjole og da er det jo morro å føle seg vel..... og få litt oppmerksomhet. Lykke til.... Hører gjerne fra deg
Gjest Litjmæ Skrevet 22. oktober 2004 #11 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg sliter oxo med 4-5 kg,da hadde jeg vært kjempe fornøyd :-) Jeg var det i sommer,men nå går det bare oppover :cry: Jeg trener så det er jo bra,men jeg spiser desto mere gotteri og usunn mat og da hjelper det jo ikke!!!!! Akkurat samme for min del! Men Miss og Popelka - jeg har et kjempebra råd til dere! Heng dere på Penelenes Skjærpings-tråd og rapporter titt og ofte hvordan det går med dere, funker garantert!
Lillesøster Skrevet 22. oktober 2004 #12 Skrevet 22. oktober 2004 Takk for mange nyttige raad! Har tenkt paa GR-kurs foer...kanskje paa tide aa gjoere noe med det? *spark i reva* Lykke til.
Holly Hobbie Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter #13 Skrevet 22. oktober 2004 Miss: du beskriver akkurat hvordan jeg har det!! Har ogsaa klart aa gaa ned foer, men da gikk jeg ned fra 75 kilo til 64 kilo...var liksom litt mer motivert naar det var mer aa gaa ned. Takk for spark bak Skal jammen henge meg paa!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå