AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg er 29 år og har funnet ut at jeg egentlig er helt sykt ensom. Har mistet veldig mange venner de siste årene (flyttet, fått seg mann og blitt helt oppslukt i han, vokst fra hverandre o.l). Begynte på et studie i fjor, men har ikke klart å bli kjent med noen.. De få vennene jeg har igjen er opptatt med typen og har aldri tid. Har datet litt, men syntes det er pinlig når vi kommer til møte hverandres venner stadiet - siden jeg egentlig ikke har en gjeng å introdusere han for...... Blir så deppa av å sitte på Facebook og se på hvor utrolig sosiale alle andre er, virker som alle har en gjeng og hører til et sted.. Jeg sitter hjemme i helgene og irriterer meg grønn over at jeg ikke har noen å finne på noe med, gå ut med o.l. Føler livet bare passerer uten at jeg får levd. Jeg er egentlig veldig sosial og trives med folk rundt meg, elsker å dra på konserter, dra ut og sjekke nye utesteder (uten å drikke meg dritings), møte nye folk.. Men det er faen ikke lett når man er ensom. Syntes heller ikke det er så enkelt med nordmenn, ikke så lette å bli kjent med heller:( arg.. Anonymkode: 72e52...b5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 1. april 2016 #2 Del Skrevet 1. april 2016 Jeg har inntrykk av at folk sliter mer med å finne seg venner når de blir eldre? Sånn fra 27+ eller rundt der? Men ihvertfall, hva med å spørre noen i studiet ditt om de vil være med ut? kan jo spørre om småting først, som å være med til kantina, prate løst og ledig om ting og sitte mer sammen under undervisningen, så går det an å spørre om å kanskje dra ut på byen sammen en kveld? Eller fredagskveld hos deg? Tror det handler mye om å våge. Håper ihvertfall at du får deg noen veldig gode venner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #3 Del Skrevet 1. april 2016 Ang dating så bryr gjerne ikke menn seg så mye om hvorvidt du har mange venner som du tror. Det er bare å forklare situasjonen, så forstår de fleste deg. Men du trenger jo ikke å si det på første date Er mange flere som har det sånn som deg enn man skulle tro Jeg, blant annet x) Anonymkode: 1b6d7...4bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #4 Del Skrevet 1. april 2016 Det er fort gjort å tro at man er den eneste som er ensom når man ser alle de som er sosiale rundt seg og på sosiale medier. Du kan trøste deg med at ensomhet er nærmest en folkesykdom i Norge og du er bare en av mange, mange nordmenn som sliter med ensomhet. Jeg har også mistet mange venner iløpet av de siste ti årene (er 33) og sitter stort sett for meg selv om jeg ikke er på jobb. Jeg sliter med å føle at jeg passer inn og jeg mangler det energinivået andre mennesker ser ut til å ha. Blir fort stresset om det er mange ukjente mennesker rundt meg og misliker "minglesituasjoner". Anonymkode: 382d3...2dd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #5 Del Skrevet 1. april 2016 Har du en hobby eller fritidsaktivitet hvor du kan bli aktiv med i en organisasjon/lag/klubb? Jeg fikk meg helt ny vennekrets etter jeg ble aktiv i klubb og fellestreninger i en alder av 35+. Anonymkode: 44b12...56c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 1. april 2016 #6 Del Skrevet 1. april 2016 Kjenner meg på en måte igjen selv om jeg er veldig introvert og trives best alene. Men når jeg leser om hvor sosiale "alle andre" er føler jeg meg likevel ensom og mislykket selv om jeg egentlig ikke er ensom. Samtidig blir jeg stresset og fullstendig utmattet av å ha masse folk rundt meg og er bare glad for å slippe. Sliter med lite energi pga en skjult, kronisk sykdom, så orker ikke noe særlig utover det faste vanlige. Så for min del er det nok at jeg føler meg mislykket og annerledes fordi jeg er introvert og usosial og kanskje gjerne ville vært en annen. Man føler seg jo lett litt Viggo venneløs når man leser hvor sosiale "alle" er. Så jeg blir på en måte motsatt av deg, men likevel de samme følelsene. Men selv om jeg er introvert elsker jeg å være sammen med vennene mine, bare ikke alle på en gang. Jeg har også mistet kontakten med mange venner. Tror dessverre det er en del av det å bli voksen. Man flytter ofte litt unna hverandre, får seg samboer, jobb osv. Det er dumt å bli for opptatt av typen sin, men dessverre altfor vanlig. Enig i det Sasandra skriver, hva med å være med i kantina, snakke om løst og fast, spørre om å dra på byen sammen eller om du kanskje inviterer de du får best kontakt med hjem til deg på middag en fredag? Sånn sett er du jo heldig som er sosial og trives med folk rundt deg, da er det sikkert litt lettere å spørre også? Håper det ordner seg for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #7 Del Skrevet 1. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 29 år og har funnet ut at jeg egentlig er helt sykt ensom. Har mistet veldig mange venner de siste årene (flyttet, fått seg mann og blitt helt oppslukt i han, vokst fra hverandre o.l). Begynte på et studie i fjor, men har ikke klart å bli kjent med noen.. De få vennene jeg har igjen er opptatt med typen og har aldri tid. Har datet litt, men syntes det er pinlig når vi kommer til møte hverandres venner stadiet - siden jeg egentlig ikke har en gjeng å introdusere han for...... Blir så deppa av å sitte på Facebook og se på hvor utrolig sosiale alle andre er, virker som alle har en gjeng og hører til et sted.. Jeg sitter hjemme i helgene og irriterer meg grønn over at jeg ikke har noen å finne på noe med, gå ut med o.l. Føler livet bare passerer uten at jeg får levd. Jeg er egentlig veldig sosial og trives med folk rundt meg, elsker å dra på konserter, dra ut og sjekke nye utesteder (uten å drikke meg dritings), møte nye folk.. Men det er faen ikke lett når man er ensom. Syntes heller ikke det er så enkelt med nordmenn, ikke så lette å bli kjent med heller:( arg.. Anonymkode: 72e52...b5f Logg deg av facebook for godt. Er du utenlandsk? Anonymkode: d4b93...1a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #8 Del Skrevet 1. april 2016 2 timer siden, Sasandra skrev: Jeg har inntrykk av at folk sliter mer med å finne seg venner når de blir eldre? Sånn fra 27+ eller rundt der? Hehe, gamle/eldre fordi man er i slutten av 20-årene? Vent til du passerer 30 eller 40, så vil du tenke at slutten av 20-årene er sykt ungt Anonymkode: d4b93...1a6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olava Skrevet 1. april 2016 #9 Del Skrevet 1. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, gamle/eldre fordi man er i slutten av 20-årene? Vent til du passerer 30 eller 40, så vil du tenke at slutten av 20-årene er sykt ungt Anonymkode: d4b93...1a6 Jeg mente ikke eldre som i gammelt.. bare eldre enn meg. Jeg er 19 år, så for meg er 20-årene "eldre" om jeg omtaler den alderen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #10 Del Skrevet 1. april 2016 Gutter flest gir somregel blanke i vennekretsen din om den er stor eller liten. Det er en kvinnegreie. Anonymkode: 0b53a...adc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarkusHoAr Skrevet 2. april 2016 #11 Del Skrevet 2. april 2016 Selvfølgelig når du ser på Facebook så er "alle" sosiale? Det er vel ingen som legger ut: "alene på en fredagskveld, jippi". Det du ser på Facebook er bare en illusjon. Er de virkelig så sosiale når de heller tar bilder, kommenterer osv. i stedet for å oppleve øyeblikkene? Mitt beste råd er å slutte og være så mye på Facebook, det eneste du gjør er å sammenlikne deg selv med det andre legger ut, du vet ikke hvordan disse personene egentlig har det? Det du ser er bare toppen av isfjellet, resten legger de ikke ut på Facebook. For å bli kjent med nye folk; finn felles interesser, meld deg inn i interessante grupper, ta initiativ, dropp Facebook og kom deg ut i stedet. Det verste du kan gjøre er å bare sitte hjemme, da blir du bare mer deprimert, og da vil du mest sannsynlig ikke få nye venner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plexus Skrevet 2. april 2016 #12 Del Skrevet 2. april 2016 Det er mange som føler det samme som deg, TS. Det er også utrolig mange som ikke har en vennegjeng, men litt venner her og der. Sikkert et dumt spm, men har du forsøkt å ta kontakt og tatt initiativ til å finne på noe med de vennene du har? Evt fortalt dem hvordan du har det? Har du noen hobbyer eller interesser hvor du kan bli kjent med andre? Hvilken by bor du i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #13 Del Skrevet 2. april 2016 Den 1. april 2016 at 11.27, AnonymBruker skrev: Har du en hobby eller fritidsaktivitet hvor du kan bli aktiv med i en organisasjon/lag/klubb? Jeg fikk meg helt ny vennekrets etter jeg ble aktiv i klubb og fellestreninger i en alder av 35+. Anonymkode: 44b12...56c Hva slags klubb og fellestreninger er du med i? Jeg er også veldig ensom. Anonymkode: 6adfc...e92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #14 Del Skrevet 4. april 2016 Den 2. april 2016 at 1.12, Plexus skrev: Det er mange som føler det samme som deg, TS. Det er også utrolig mange som ikke har en vennegjeng, men litt venner her og der. Sikkert et dumt spm, men har du forsøkt å ta kontakt og tatt initiativ til å finne på noe med de vennene du har? Evt fortalt dem hvordan du har det? Har du noen hobbyer eller interesser hvor du kan bli kjent med andre? Hvilken by bor du i? Tusen takk for alle svar får ikke sitert alle. Jeg sitter ikke på Facebook hele dagen altså, til de som tror det jeg studerer og jobber. Jeg er med i frivillig arbeid ved siden av studiene og jobben, mange hyggelige folk der, men har ikke helt kommet dit at det er naturlig å skulle møtes utenom det frivillige arbeidet vi gjør sammen. I helgen tok jeg faktisk kontakt med en gammel venninne fra noen år tilbake på Facebook (vi er venner der, men har ikke pratet på flere år), men hun svarer ikke. Jaja. Jeg tar kontakt med de vennene jeg har, men de er så opptatte av typene sine og slikt.. Er litt kjedelig. De bor sammen og ser hverandre hver dag, skulle tro det gikk an å være bare sammen med noen venninner noenganger, men.. Det hender jo selvsagt. Kjedelig å være i denne situasjonen. Men er vel nesten umulig å finne en ny vennegjeng i min alder skulle tro jeg var steingammel, men.. Anonymkode: 72e52...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 4. april 2016 #15 Del Skrevet 4. april 2016 (endret) Kanskje du kan sjekke ut Kontakt med andre brukere-forumet, mange i forskjellige aldere og forskjellige deler av landet som ser etter nye venner der. Eventuelt lag din egen tråd. Endret 4. april 2016 av Sidsel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #16 Del Skrevet 4. april 2016 8 timer siden, Sidsel skrev: Kanskje du kan sjekke ut Kontakt med andre brukere-forumet, mange i forskjellige aldere og forskjellige deler av landet som ser etter nye venner der. Eventuelt lag din egen tråd. Takk for tips ts Anonymkode: 72e52...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #17 Del Skrevet 6. april 2016 Den 01.04.2016 at 11.09, AnonymBruker skrev: Jeg er 29 år og har funnet ut at jeg egentlig er helt sykt ensom. Har mistet veldig mange venner de siste årene (flyttet, fått seg mann og blitt helt oppslukt i han, vokst fra hverandre o.l). Begynte på et studie i fjor, men har ikke klart å bli kjent med noen.. De få vennene jeg har igjen er opptatt med typen og har aldri tid. Har datet litt, men syntes det er pinlig når vi kommer til møte hverandres venner stadiet - siden jeg egentlig ikke har en gjeng å introdusere han for...... Blir så deppa av å sitte på Facebook og se på hvor utrolig sosiale alle andre er, virker som alle har en gjeng og hører til et sted.. Jeg sitter hjemme i helgene og irriterer meg grønn over at jeg ikke har noen å finne på noe med, gå ut med o.l. Føler livet bare passerer uten at jeg får levd. Jeg er egentlig veldig sosial og trives med folk rundt meg, elsker å dra på konserter, dra ut og sjekke nye utesteder (uten å drikke meg dritings), møte nye folk.. Men det er faen ikke lett når man er ensom. Syntes heller ikke det er så enkelt med nordmenn, ikke så lette å bli kjent med heller:( arg.. Anonymkode: 72e52...b5f Hei ts Min situasjon er veldig lik din, så du er absolutt ikke alene! Jeg har også mistet mange venner. Jeg har i tillegg veldig liten kontakt med familie, noe som ikke gjør saken lettere. Jeg sitter også mye alene. Jeg synes det er kjempegøy å gå ut, være sosial, finne på ulike ting, møte nye mennesker osv. I perioder gjør det meg veldig trist, for jeg blir lei meg av å være så mye alene. Ikke mist motet Anonymkode: 01754...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå