Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En eldre person i nabolaget har det med å levere ting på døren. kaker for eksempel - noe som er veldig hyggelig.

Plutselig tar hun betalt for dem. Da har personen bakt 4 kaker og tok 150 kroner for baksten.
familien hennes ser jo til henne, og det hun da gjør er å si at hun har gitt ut 1500 kroner i stedet. Noe som ikke stemmer. 

Dette gjelder ikke bare økonomi, for hun er jo nærmere 90 år. Det gjelder andre ting. Som at posten ikke har kommet og akkurat den dagen kom en annen person i borettslaget for å hente post. Hvis hun da ikke har fått brevene hun venter på så får jo en eller annen person her skylden for det også. 

Generelt sett er hun ganske vrien. Hvordan forklarer man at: nei, ingen har fått 1500 kroner, og nei. Ingen har stjålet brevet hennes den dagen? 

Det tar ganske lang tid å diskutere med henne, og litt kjedelig og bortkastet tid når det aldri har skjedd.

Anonymkode: fb2e7...f2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forsøk å få kontakt med noen i familien hennes og forklar "problemet" på en god måte

AnonymBruker
Skrevet

Jeg snakker ikke med weirdos i nabolaget, og jeg åpner ikke om de ringer på.

Problemet løst.

Anonymkode: 28f43...645

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun begynner nok å bli dement og rører derfor endel. Det er veldig vanlig atferd. Synes dere skal se litt gjennom fingrene med tanke på oppførselen hennes, hun er ikke ved sine fulle fem rett og slett og forstår ikke egentlig hva hun utsetter dere for. Prøv å kontakte familien hennes hver gang det skjer noe slikt så kanskje hun kan få plass på et hjem etterhvert.

Anonymkode: 028e4...313

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er høres ut som begynnende demens, ja. Det er ikke så mye dere kan få gjort med det, annet enn å forklare den irrasjonelle atferden til familie. Å korrigere henne vil ikke løse problemet, for hun har sikkert glemt det i neste øyeblikk. 

Anonymkode: 443e1...813

AnonymBruker
Skrevet
Den 2.4.2016 at 5.47, AnonymBruker skrev:

Hun begynner nok å bli dement og rører derfor endel. Det er veldig vanlig atferd. Synes dere skal se litt gjennom fingrene med tanke på oppførselen hennes, hun er ikke ved sine fulle fem rett og slett og forstår ikke egentlig hva hun utsetter dere for. Prøv å kontakte familien hennes hver gang det skjer noe slikt så kanskje hun kan få plass på et hjem etterhvert.

Anonymkode: 028e4...313

Jeg skjønner jo det, men det tar lang tid mtp å kontakte familie, og at de kommer ned hit for å sjekke om det går bra (noe jeg også forstår at de gjør), men det er jo deres jobb. Vi kan jo ikke sitte her og "bli beskyldt" for å gjøre alle disse tingene når vi aldri har gjort dette. Ja, hun er litt dement virker det som, og ja jeg ser igjennom fingrene med det.

Man får vel bare akseptere det å kalle det mangfold. Jeg håper ikke familien hennes tror vi tar i mot 1500 kroner, men antar de er vant til det.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er høres ut som begynnende demens, ja. Det er ikke så mye dere kan få gjort med det, annet enn å forklare den irrasjonelle atferden til familie. Å korrigere henne vil ikke løse problemet, for hun har sikkert glemt det i neste øyeblikk. 

Anonymkode: 443e1...813

Da kan hun bli irritert. Og da har man ikke korrigert henne sånn veldig heller, man har bare sagt pent i fra. 

AnonymBruker
Skrevet
Den 1.4.2016 at 14.02, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke med weirdos i nabolaget, og jeg åpner ikke om de ringer på.

Problemet løst.

Anonymkode: 28f43...645

weirdos? Nå er hun 90 år, og hvis det er en weirdo for deg, så værså god.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...