Gå til innhold

Hjelp meg med tips (bilder) til pen måte å lukke trappegang på/vegg!

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

Vi skal straks flytte og har kjøpt leilighet over 2 plan. I 1. etg går det ei åpen trapp ned til kjellerstua. Dvs at om du sitter i stua oppe vil man høre veldig godt hva som skjer i kjellerstua og omvendt. Trappa har ikke sving, kommer bare ned langs veggen i kjellerstua.

trappa kan sammenlignes med denne (trinnene er lukket og hos oss er det er ingenting under trappa)

https://www.google.no/search?q=trapp&espv=2&biw=1920&bih=1099&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiI57r4_OzLAhVBliwKHfCRDxAQ_AUIBigB#tbm=isch&q=trapp+vegg&imgdii=EukBUhO827PatM%3A%3BEukBUhO827PatM%3A%3B8HXL4AyOS259dM%3A&imgrc=EukBUhO827PatM%3A

Litt av grunnen til at vi ønsket oss kjellerstue var at vi har 2 barn, hvorav den ene er tenåring, og de trenger et sted å være alene med venner. I tillegg har vi ofte besteforeldre på besøk i perioder så vi trenger kjellerstua som ekstra soverom. Da er det ikke så gunstig med helt åpen løsning og vi trenger å kunne lukke dette rommet mer. 

Jeg tenker at det kunne gått an å bare sette opp en vegg langs trappa som ender i en åpning som er litt bredere enn en vanlig dør i enden der trappa kommer ned (så det blir litt åpnere hvis man vil), så kunne man hatt en skyvedør som kunne lukkes ved behov. men finner ingen bra bilder på det. Har også en drøm om å ha skuffer/skapdører i denne veggen som går inn under trappa under de laveste trinnene og hatt et kott under trappa der det er høyest. Har sett mange fine løsninger for "skap under trapp" men ikke med en vegg som tetter gelenderet i tillegg. Tips...?? blir veldig glad for bilder av fine løsninger på dette.... :)

Endret av Gemini7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke opp bildet! Kanskje du kan linke til bildet, og ikke Google-søket ditt?

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)
2 timer siden, MiniMjau skrev:

Får ikke opp bildet! Kanskje du kan linke til bildet, og ikke Google-søket ditt?

Ok- takk for at du sa fra. Hvis du går inn i denne saken og ned til trapp nr 5 ("klassisk og effektiv") så ser du den. Håper det funker! (fikk ikke til å linke til selve bildet). Klikk på "les hele saken" (og funker ikke det, så google "10 tips til trappen klikk" (klikk-artikkel) :) 

http://www.klikk.no/bolig/oppussing/article689936.ece

Forresten ser jeg når jeg gikk gjennom den artikkelen at trapp nr 2 har litt samme prinsipp som jeg ser for meg; vegg med skyvedør (?) i enden. Men kom med tips...! ;) 

Endret av Gemini7
Skrevet

Trappen ser nogenlunde slik ut, med gelender? Og du vil heller ha vegg der gelenderet er? Forstår jeg deg riktig? 

Skrevet

home_repair_stair_door2.jpgEn slags trekkspilldør? 

Gjest Gemini7
Skrevet
5 timer siden, MiniMjau skrev:

home_repair_stair_door2.jpgEn slags trekkspilldør? 

Takk for svar :)Omtrent slik trapp er det. Og ja- ønsker meg vegg der det er gelender, oppbevaringsløsning under trappa og skyvedør langs siden av trappa (der den kommer ned) (ikke på enden som på forrige bilde). Trekkspilldør tror jeg ikke tas godt i mot av mannen - han vil ha det veldig fancy og flott. Tror kanskje en løsning kan være herdet glassvegg der det er gelender..Screenshot_2016-04-01-21-05-49.thumb.png

Skrevet

Enig i st trekkspilldør ikke er fint, men satt på mobilen på bussen og det var drt første jeg fant:)

hva med å sette inn en ordinær dør? Kan jo lage en dørkarm nederst?

en skyvedør må skyves et sted, har du tenkt på det? Vi har en skyvedør som skyves inn i veggen. 

Gjest Gemini7
Skrevet (endret)
17 minutter siden, MiniMjau skrev:

Oooooh - takk!! :) 👍 fantastisk mye fine løsninger! ! Ja, jeg tenkte skyvedør fordi jeg tenkte at døråpning m vanlig dør ble så smalt of mørkt. Men ja- skyvedøra må jo skyves et sted. Og skal vi ha skap ek skuffer under trappa så vil jo åpen skyvedør stå foran.. men likte godt den doble døra m glassruter som var litt nedenfor midten av trappa på tvers. .. skal finkjemme linkene nå! :)dette var veldig hjelpsomt! !! ;)

11 minutter siden, MiniMjau skrev:

Skyvedører:

http://pin.it/LMzV2cH

lag en sving på trappa? 

http://pin.it/OEkEx7p

Endret av Gemini7
Skrevet

Bare gøy og hjelpe :) 

AnonymBruker
Skrevet

Denne var jo snasen da.... glassvegg med skap under trappa! 

Screenshot_2016-04-04-09-56-56.png

Anonymkode: db04f...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...