Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jeg ikke gal av dette, blir jeg det aldri!
Huden min er så vanvittig oljete, at jeg må tørke den flere ganger om dagen. MEN den er også tørr! Det er jo bare huden som prøver å ordne opp selv stakkar.. Og jeg smører med fuktighetskrem morgen og kveld.

Men hva skal jeg gjøre, og hvilke produkter bør jeg bruke?

Hvilken foundation anbefaler dere?
Hvilken primer bør jeg bruke?
Er det noen masker jeg bør bruke?
Hvilken fuktighetskrem bør jeg bruke som gir fuktighet, uten å være oljete?
Noen spesielle typer rens/skrubb?

Kom gjerne med navn på produkter, og ikke bare HVA jeg bør gjøre J

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, tonjewestolsen skrev:

Blir jeg ikke gal av dette, blir jeg det aldri!
Huden min er så vanvittig oljete, at jeg må tørke den flere ganger om dagen. MEN den er også tørr! Det er jo bare huden som prøver å ordne opp selv stakkar.. Og jeg smører med fuktighetskrem morgen og kveld. Har akkurat samme problem!

Men hva skal jeg gjøre, og hvilke produkter bør jeg bruke?

Hvilken foundation anbefaler dere? Glo minerals mineralpudder, Chanel aquavitalumiere foundation
Hvilken primer bør jeg bruke? Vet ikke, bruker ikke det
Er det noen masker jeg bør bruke? Fuktmaske, f.eks
 Origins: Drink Up Intensive Overnight Mask fra Kicks.
Hvilken fuktighetskrem bør jeg bruke som gir fuktighet, uten å være oljete? Du burde definitivt kjøpe serumet Vespera Bionic fra Excuviance
Noen spesielle typer rens/skrubb? Toner og rens fra Excuviance (kanskje de for sensitiv hud). 

Kom gjerne med navn på produkter, og ikke bare HVA jeg bør gjøre J

Svarte inni der jeg. Lykke til :-)

Anonymkode: 07163...502

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du bruker produkter som er for sterke for deg. Dermed tørker huden ut og kompenserer med å produsere mer olje. Hvis du er sensitiv i tillegg har du det gående.

Prøv en mild rens, og f.eks. Hydra Force fra Dr. Schrammek. Du kan prøve Ultracalming Cleanser fra Dermalogica. Jeg har aldri vært superfornøyd med den, men den er mild nok til å ikke irritere huden for min del.

Anonymkode: e2555...953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også oljete hud, men samtidig tørr, og fikk beskjed om at det var fordi jeg brukte hudpleie for fet hud, dermed overproduserte huden olje. Jeg begynte å bruke hudpleie for tørr hud istedet, med oljer i, og huden fant endelig sin balanse. Jeg bruker i tillegg ren mineralfoundation.

Anonymkode: d55f6...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...