AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #1 Skrevet 1. april 2016 Er naturlig gyldenblond. Mørkere bunn, ganske lyst utenpå. I høst fikk jeg lagt inn lysere, kalde striper hos frisør. Har følgelig en del ettervekst nå, men ikke så drastisk siden kontrasten ikke er så stor. Er først og fremst underhåret øverst som er litt mørkere, og så er det litt varmere tone på toppen. Hva skjer om jeg prøver å farge/bleke eller stripe det nå hjemme? Feks med en av de Schwarzkopf-fargene, som Pastel Rosé? Har all respekt for frisørfaget og skjønner de skal få greit betalt, men kostet 2500 da jeg var hos frisør sist og har ikke råd til det nå. Enten må jeg vente i flere mnd, eller freshe opp litt selv. Går det bra, eller vil det bli veldig ujevnt og stygt? Får jeg vaniljesaushår? Kan man stripe kun ettervekst selv med godt resultat? Har lite erfaring med hjemmefarging... Har brukt både protein- og fuktkur samt olaplex hjemme i mellomtiden. Anonymkode: fd13a...a0a
ajarRun Skrevet 1. april 2016 #2 Skrevet 1. april 2016 Jeg hjalp eksen å farge håret når jeg var drita. Har null respekt for firsørfaget, det står jo på pakken hva man skal gjøre, en hver evneveik idiot kan gjøre det. Eksen ble veldig fin, hun så mer ut som sin søte søster etterpå.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Ja, just det, ja...Det kaller jeg en helaften! Enhver idiot kan selvsagt få til absolutt hva som helst, problemet kommer når man stiller litt krav til resultatet. Samskriving inkludert. Jeg lar foreløpig spritflaska stå og avventer heller flere svar. Merkelig nok Anonymkode: fd13a...a0a 1
Unika Skrevet 2. april 2016 #4 Skrevet 2. april 2016 (endret) Den 1. april 2016 at 4.23, ambivalentReaction skrev: Jeg hjalp eksen å farge håret når jeg var drita. Har null respekt for firsørfaget, det står jo på pakken hva man skal gjøre, en hver evneveik idiot kan gjøre det. Eksen ble veldig fin, hun så mer ut som sin søte søster etterpå. Å farge håret mørkere, til svart eller bruntoner/rødtoner kan "en hver idiot" gjøre ja. Da er det nemlig bare å følge det som står på pakken, og resultatet blir som regel bra. Bleke og stripe er mye mer komplisert og anbefales ikke hvis du ikke har litt grunnleggende peiling. Jeg bleker selv, og legger ombrè og blayage selv. I 9/10 tilfeller går det bra, men ofte er ikke blekemidlene man får kjøpt i butikk sterkt nok slik at man ender opp med en gul-oransje farge. Har også hendt at jeg har undervurdert hårets naturlige farge. Mitt hår har fryktelig mye røde pigmenter i seg selv om jeg ikke har rødskjær naturlig, kan rødskjæret dukke opp hvis jeg ikke bruker korrekt fargekode. Så før jeg opparbeidet meg god erfaring på hva som funker og ikke funker gikk jeg på en god del fargesmeller hjemme. Dette måtte selvfølgelig korrigeres hos frisør, og farginga endte da selvfølgelig opp med å bli dobbelt så dyrt.. Endret 2. april 2016 av Unika
AnonymBruker Skrevet 2. april 2016 #5 Skrevet 2. april 2016 Den 1. april 2016 at 4.03, AnonymBruker skrev: Er naturlig gyldenblond. Mørkere bunn, ganske lyst utenpå. I høst fikk jeg lagt inn lysere, kalde striper hos frisør. Har følgelig en del ettervekst nå, men ikke så drastisk siden kontrasten ikke er så stor. Er først og fremst underhåret øverst som er litt mørkere, og så er det litt varmere tone på toppen. Hva skjer om jeg prøver å farge/bleke eller stripe det nå hjemme? Feks med en av de Schwarzkopf-fargene, som Pastel Rosé? Har all respekt for frisørfaget og skjønner de skal få greit betalt, men kostet 2500 da jeg var hos frisør sist og har ikke råd til det nå. Enten må jeg vente i flere mnd, eller freshe opp litt selv. Går det bra, eller vil det bli veldig ujevnt og stygt? Får jeg vaniljesaushår? Kan man stripe kun ettervekst selv med godt resultat? Har lite erfaring med hjemmefarging... Har brukt både protein- og fuktkur samt olaplex hjemme i mellomtiden. Anonymkode: fd13a...a0a Hvilket resultat vil du oppnå? Mørkere? lysere? Du må ikke finne på å bruke Pastel Rosè. Det eneste jeg kan anbefale personlig er Loreal very platinum serien (Blondissimes Preference). Du blir ikke "platina", men den bleker nok til at du ikke får gul - eller rødskjær. Bruk alltid kalde askefarger hvis du skal legge farge over bleking. Anonymkode: 5a442...a1b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #6 Skrevet 3. april 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket resultat vil du oppnå? Mørkere? lysere? Du må ikke finne på å bruke Pastel Rosè. Det eneste jeg kan anbefale personlig er Loreal very platinum serien (Blondissimes Preference). Du blir ikke "platina", men den bleker nok til at du ikke får gul - eller rødskjær. Bruk alltid kalde askefarger hvis du skal legge farge over bleking. Anonymkode: 5a442...a1b Lysere. Har blitt fortalt så mange ganger nå at jeg ikke vil kle å ha det stort mørkere enn min naturlige farge, så da har jeg visst bare en retning å gå i om jeg ønsker forandring Hva skjer om jeg bruker pastel rosé? Blir jeg orange? Hvordan vet man hva av blondfarge som er henholdsvis bleking og farge, og hva som er kald farge? Er det noe fast kodesysten? (har ikke sett så mye på farger ennå) Har naturlig mye rødpigmenter i håret. Anonymkode: fd13a...a0a
Gjest marizz Skrevet 3. april 2016 #7 Skrevet 3. april 2016 Det går nok fint, men få noen til å hjelpe deg og les bruksanvisningen. Skulle det bli litt gulaktig er det bare å bruke lillashampoo.
Unika Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 13 minutter siden, marizz skrev: Det går nok fint, men få noen til å hjelpe deg og les bruksanvisningen. Skulle det bli litt gulaktig er det bare å bruke lillashampoo. Nei, det går nok ikke fint. Syntes du virkelig det er en god ide å tilsette rosa i et hår med mye rødskjær i? Det kan bli oransje. Mitt beste råd til TS er å enten oppsøke frisør eller bruke L'Oréal blondissimes til bleking, og eventuelt en askeblond farge til å korrigere.
Gjest marizz Skrevet 3. april 2016 #9 Skrevet 3. april 2016 4 minutter siden, Unika skrev: Nei, det går nok ikke fint. Syntes du virkelig det er en god ide å tilsette rosa i et hår med mye rødskjær i? Det kan bli oransje. Mitt beste råd til TS er å enten oppsøke frisør eller bruke L'Oréal blondissimes til bleking, og eventuelt en askeblond farge til å korrigere. Nå har jeg ikke kjennskap til den fargen hun nevnte, men jeg mente at det går nok fint å bleke det hjemme. Formulerte meg kanskje litt uklart!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Skjønte marizz snakket generelt og ikke refererte til den spesifikke fargen Det var uansett bare et tilfeldig eksempel. Men litt på siden, hva gjør en blond med røde pigmenter om man ønsker rødlig hår? Typ jordbærblond, ikke mørkerød. Det kan da ikke være umulig? Men jeg tar til meg dette med askeblond, og får litt oppfatningen av at jeg bør gå ganske lyst og kaldt, fremfor å tro at jeg "safer" med å gå for en som ligger nærmere min egen farge? Er forøvrig en ganske lys gyldenblond, kanskje verdt å nevne siden jeg ser noen bilder på det er ganske mørke. Er det flere serier enn Loreals som er å anbefale? Men fargen vil ikke ta veldig ulikt på de forskjellige stripene i håret? Det er nemlig min erfaring med fargebalsam. Anonymkode: fd13a...a0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå