Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #1 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg har skrekkelig tørre lepper for tida, og føler meg avhengig av leppepomade. Jeg vet at mineraloljer kan skape en slik avhengighet, og derfor lurer jeg på om noen har tips til en leppepomade UTEN slike oljer? Jeg har brukt Lush Lip Service, men ikke så lett å få tak i uten å ruinere seg. Decleor har vel også en, men den koster flesk (160 til og med på SN). Tips?
Gjest Cuddly Skrevet 22. oktober 2004 #2 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg anbefaler, på det varmeste, Welada sin! Koster ca 50,- og er helt suveren - jeg er helt avhengig... but in a good kind of way
Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #3 Skrevet 22. oktober 2004 Hvis jeg kan finne den...Prisen var i hvertfall OK. Det er en stift? Og den trekker ikke for fort inn, håper jeg. Var så dum og kjøpte den grønne fra Labello, den går rett i søpla.
Gjest Cuddly Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Labello :o Det er stift, og trekker ikke fort inn - men blir heller ikke en stiv hinne i kulde. Håper du takler lukta - men uansett verdt et forsøk! Pleier å få helsekost til å bestille den, men det er tydeligvis flere som har fått øynene opp for den, for nå har de den oftere inne.
Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #5 Skrevet 22. oktober 2004 Skal stikke innom helsekosten i ettermiddag (må allikevel den veien, på jakt etter kjempesjampinjonger), så får jeg høre hva de sier. Tror jeg tar sjansen enten på den eller på Dr. Hauschka.
Shoegal Skrevet 22. oktober 2004 #6 Skrevet 22. oktober 2004 har du prøvd savex (hvit krukke med blått lokk)? her er innholdsdeklarasjonen i alle fall: petrolatum, camphor, padimate 0, flavor, isopropyl palmitate, lanolin, menthol, salicylic acid, waxes. det står altså ingenting om mineraloljer, med mindre "kjært" barn har mange navn, og et av de navnene er nevnt her det eneste som hjelper for mine lepper.
Gjest Cuddly Skrevet 22. oktober 2004 #7 Skrevet 22. oktober 2004 Du burde virkelig teste W. *cuddly brenner for saken*
Gjest Cuddly Skrevet 22. oktober 2004 #8 Skrevet 22. oktober 2004 Petrolatum er vel mineralolje på høyt plan!?
Gjest Étoile Skrevet 22. oktober 2004 #9 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg bruker en stift som heter Sante lip care fra helsekost. Koster ca 30 kr. Digger den fordi den lukter så lite. Hovedingredienser er forskjellige vegetabilske oljer (castor oil, jojoba, kokos, bivoks etc).
Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #10 Skrevet 22. oktober 2004 Savex er, som Cuddly sier, høyt på mineraloljer.Generelt er innholdsstoffene der av det slaget jeg helst vil unngå. Skal teste Weleda hvis jeg finner den, ellers blir det Hauschka. Sante er også et godt tips.
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2004 #12 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg vet ikke om det stemmer, men leste i alle fall at Garniers lipcocoon ikke skulle inneholde slike stoffer, men har ikke pakninga den var i.
Champagne Skrevet 22. oktober 2004 #13 Skrevet 22. oktober 2004 Jeg vet at den i teorien ikke skal hjelpe noe særlig, men jeg digger Elisabeth Arden 8 hour cream. Før var jeg avhengig av lipsyl, men nå kan jeg ta på morgen og kveld, og det er alt jeg trenger (bruker lipgloss på dagen da). Den er virkelig god på leppene!
Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #14 Skrevet 22. oktober 2004 8 Hour Cream er også en bombe av mineralolje og lanolin, som er ingredienser jeg ikke vil putte hverken på huden min eller på leppene.
Miss-X Skrevet 22. oktober 2004 #15 Skrevet 22. oktober 2004 Biotherm sin rosa lepomade er den beste jeg noen gang har prøvd. Jeg liker den bedre enn Decleor og Dr Hauska sine. Den lukter mildt og behagelig og har litt gloss effekt. Kommer aldri til å bytte den ut. Vidunderet koster 120 kr men det er den verdt, for den varer lenge
Gjest Ethereal Skrevet 22. oktober 2004 #16 Skrevet 22. oktober 2004 Poenget med tråden var at jeg spurte etter en leppebalsam UTEN mineraloljer, og det er det sjelden man finner fra de vanlige merkene, altså utenom helsekost/hudpleier. Jeg skal stikke innom helsekosten på vei til trening i ettermiddag, og så skal jeg avgi rapport om utfallet. Takk for hjelpen, folkens
Elze Skrevet 22. oktober 2004 #17 Skrevet 22. oktober 2004 Synes også Biotherm sin er veldig bra! (Aquasource levres) Kjøpte forresten Lip Service i Amsterdam etter anbefaling fra deg Ethereal, siden jeg har likt alt annet jeg har kjøpt fra Lush tidligere, men jeg synes ikke den er noe god i det hele tatt. Hard å få ut av boksen, og gir lite fuktighet.
Miss-X Skrevet 22. oktober 2004 #18 Skrevet 22. oktober 2004 Trodde ikke at Biotherm sine produkter inneholdt Mineralolje..... :o Må sjekke pakningsvedlegget neste gang jeg kjøper ny!
Elze Skrevet 22. oktober 2004 #19 Skrevet 22. oktober 2004 Miss-X - tror ikke det var Biothermforslaget hun mente? Her er ingrediensene i Aquasource Levres, fra den danske hjemmesiden: - Fugtaktive plejeelementer - Oligo-mineral system - E-vitamin - Macadamianøddeolie - UV filter F 8
Gjest Anonymous Skrevet 22. oktober 2004 #20 Skrevet 22. oktober 2004 Anbefaler Laura leppepomade, fåes kjøpt på Parfymelle og Estethique. Inneholder masse bra naturlige ingredienser, lukter og smaker honning. Du får en vanlig stick til 60 kr og en stor en (ser nesten ut som en mini-deodorant ) til det dobbelte. Superdrøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå