Gå til innhold

Hund fått influensa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hund som er åtte år gammel, vi for to uker siden hos veterinær for noe helt annet og da ble han lyttet på både lunger og hjerte som hørtes fint ut. Men nå i går og i dag så har han hatt stygg hoste. Sånn hoste som de hoster til de brekker seg. Har hørt det en gang i går og to ganger i dag, men han kan jo ha hostet mer uten at jeg har hørt det også. Han er ellers kvikk og rask som han pleier, spiser og drikker og er i fin form. Men nå syns jeg han er noe tungpustet mens han sover. Eller han har kanskje ikke sovnet helt enda, men ligger ihvertfall med øynene igjen og slapper av. Han puster nå ihvertfall tungt med magen, men virker ellers ikke plaget.

Husker at han hadde stygg hoste da han var valp, og fikk da antibiotika for influensa. Jeg mener å huske at det var sånn han var da også, men det er jo 7 år siden så kan hende jeg tar feil. Er dette noe bekymring nå i natt? Eller tror dere jeg kan se det ann til i morgen?

Anonymkode: 7f2e9...07d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde dratt til dyrlege (imrgn)

Anonymkode: 1f889...5e4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dratt til dyrlege (imrgn)

Anonymkode: 1f889...5e4

Ja, det har jeg tenkt til uansett :) 

Anonymkode: 7f2e9...07d

Skrevet (endret)

For meg høres det ut som det kan være kennelhoste. Det er en sykdom som følger med hosting, noen ganger nysing. De fleste hundene har ikke spesielt nedsatt almenntilstand, men noen får.  Ikke så mye å gjøre med det om det er kennelhoste. Hvile til hosten gir seg. Kan selvsagt få noe støttebehandling om hunden blir veldig påkjent.

Men dra til veterinæren i morgen så du får et sikkert svar!

edit: så lenge hunden har fin allmentilstand skal det ikke være noe i veien for å vente til i morgen, men ring veterinærvakta å spør om du er usikker. Alltid bedre med en telefon for mye enn en telefon for lite.

Endret av Sapientia
Skrevet

Høres ut som kennelhoste ja, men leste litt om at det har kommet en ny orm til Norge som ble funnet på en rev tror jeg. Og da stod det noe om at dersom en hund får symptomer slm hoste og en hel masse jeg ikke husker nå, så anbefales de å oppsøke veterinær slik at de kan sjekke for denne ormen slik at de får en oversikt over hvor den har spredt seg

Tviler på at det er denne ormen, men greit å sjekke det ut iallefall :) 

Min forrige hund fikk kennelhoste (har hatt hund i 30 år og dette var første gang en av mine har fått dette). Det var ikke så dramatisk som jeg trodde det skulle bli (man hører jo skrekkhistorier). Litt hosting daglig i et par uker så gikk det over av seg selv. Eneste som er viktig er å ikke la hunden være i kontakt med andre hunder, og at man selv vasker seg på hendene (og gjerne skifter klær) før man drar til andre som har hund. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...