Lixias Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 (endret) Heisann! Jeg er en jente på 20 år som er plaget av Atopisk eksem på både kropp og ansikt. Jeg ble født med eksem og det forsvant litt da jeg gikk på barneskolen. Men det har kommet tilbake rundt slutten av ungdomsskolen.. Så jeg har slitt med det siden.. Jeg har vært hos både vanlig lege og hudlege for å få hjelp. Jeg har brukt kremer som de har anbefalt meg. Det som jeg plages mest med er eksemet i ansiktet.. Jeg har prøvd alle slags kremer for ansikt som er for eksem.. Ingenting hjelper. Jeg har brukt kortison salver også i ansiktet, men det tynner ut huden også, så vil ikke bruke det ofte i ansiktet.. Jeg har også prøvd Protopic, men vil ikke bruke den så mye heller siden den er en immundempene salve. Jeg er veldig glad i å sminke meg, så får ikke gjort noe av det. Har holdt meg unna foundation kremer lenge for å ikke gjøre det verre Har dere noen tips på hvordan jeg kan få fikset eksemet i ansiketet? Kanskje det er noen kremer dere har brukt som jeg ikke har.. Hvilken bruker dere som har apotisk eksem i ansiktet? Tusen takk for svar på forhånd! Endret 31. mars 2016 av Lixias
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har brukt locoid (eller noe sånt) blandet med en reseptfri fra apoteket, husker ikke navnet for øyeblikket. Og protopic som forebyggende når det er fint. Og jeg bruker ingen sminke annet enn maskara. Tåler ikkenoe. Ellers er mildison noe jeg har brukt i ansiktet. Mildere enn kortison. Men med mindre hell. Anonymkode: a68bd...0c6
Lixias Skrevet 31. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt locoid (eller noe sånt) blandet med en reseptfri fra apoteket, husker ikke navnet for øyeblikket. Og protopic som forebyggende når det er fint. Og jeg bruker ingen sminke annet enn maskara. Tåler ikkenoe. Ellers er mildison noe jeg har brukt i ansiktet. Mildere enn kortison. Men med mindre hell. Anonymkode: a68bd...0c6 Tusen takk for svar! Huff, synd at man skal plages med sånt og ikke tåler mye Jeg har brukt Locoid også.. Den fungerer greit når jeg skal bruke den til det blir borte.. Men når jeg trapper det ned og sånt så kommer det tilbake igjen fort.. Nå bruker jeg både Canoderm på kropp og ansiktet.. Men jeg vet ikke om den kan brukes på ansiktet.
momo Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Selv så bruker jeg locobase og mildison i ansiktet. Har du prøvd lysbehandling? Eller solarium? Jeg blir alltid bedre i ansiktet på sommeren, av solen. Mens lysbehandling ble jeg dårligere av.
Lixias Skrevet 31. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2016 (endret) 22 minutter siden, momo skrev: Selv så bruker jeg locobase og mildison i ansiktet. Har du prøvd lysbehandling? Eller solarium? Jeg blir alltid bedre i ansiktet på sommeren, av solen. Mens lysbehandling ble jeg dårligere av. Locobase har jeg brukt før faktisk, men bare på kroppen Har ikke prøvd lysbehandling og solarium.. Det skjer kanskje ikke før hvis det blir alt for ekstremt. Men fremdeles er det plagsomt. Åhh, håper da solen hjelper meg også. Er så kjedelig hvis dette alltid skal skje til vinteren. Jeg er også redd for å bruke solkrem om sommeren på grunn av at hvis det kan forverre eksemet. Endret 31. mars 2016 av Lixias
momo Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Får håpe det blir bedre, spesialisten jeg går til. Sier at eksemen i ansiktet er noe man stort sett har i en periode, på mellom 1-5 år. Jeg har vel hatt det i 3 år nå, så håper det snart er over. Er veldig kjedelig da det er i ansiktet. Jeg får heller ikke sminket meg, jeg kan bruke mascara da. Jeg bruker solkrem, men bruker en som er for sensitiv hud, og den reagerer jeg ikke på.
Lixias Skrevet 1. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2016 8 timer siden, momo skrev: Får håpe det blir bedre, spesialisten jeg går til. Sier at eksemen i ansiktet er noe man stort sett har i en periode, på mellom 1-5 år. Jeg har vel hatt det i 3 år nå, så håper det snart er over. Er veldig kjedelig da det er i ansiktet. Jeg får heller ikke sminket meg, jeg kan bruke mascara da. Jeg bruker solkrem, men bruker en som er for sensitiv hud, og den reagerer jeg ikke på. Håper jeg også for din skyld siden du har slitt med det i 3 år.. Jeg håper sola eller sommeren hjelper oss en del.. Er kjedelig å ikke kunne bruke så mye på ansiktet.. Jeg bruker bare mascara, eyeliner og eyebrow Jeg fikk en infeksjon på eksemet mitt for 2-3 år siden i ansiktet og fikk fjernet det helt til nå.. Så nå har jeg mer eksem igjen på nesten hele ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå