AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Jeg sitter å ser gjennom selvangivelsen min, jeg har tre barn under 12 år. På post 3.2.10 ( til meg ) på foreldrefradrag står det : 3 barn 8575 . Å så blir det registrert under inntekt/fradrag -8575. Jeg trudde fradraget var 25000,- for det første barnet, å så 15000 for de andre ? Hvorfor har jeg da fått 8575 ? Hva vil dette mene ? Jeg er aleneforsørger for mine tre barn, barna er til far noen helger (om det spiller en rolle) . Noen som kan fortelle meg ? Jeg kan selvfølgelig ringe skatteetaten i morgen , men vil gjerne vite nå Anonymkode: 0ee6c...43e
Dr. A. Kula Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Hei, du finner informasjon hos Skatteetaten Husk at du bare får fradrag for faktiske utgifter og at det kan stå lavere beløp om ikke det er innrapportert riktig. Det er nå du skal sjekke hva du har betalt for barnehage/dagspass/SFO/FFO / annen frifritidsordning. Husk også at du kan føre opp merkjøring til dette. Dersom det er barnets andre forelder som har betalt for disse tjenestene, antar jeg du ikke har krav på å trekke det fra, så det må være du selv som har betalt. 25000 er maks fratrekk for første barn, ikke automatisk at du får hele fratrekket. Sjekk årsoppgave gra januar. 2
Britt Banditt Skrevet 1. april 2016 #3 Skrevet 1. april 2016 Det er vel ikke alle barna dine som går på SFO eller i barnehage? Du får jo bare fradrag for SFO/barnehage etc, dersom du har betalt det. Dersom du mottar stønad til barnetilsyn skal det du får i stønad til barnetilsyn trekkes fra. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #4 Skrevet 1. april 2016 Du får fradrag for de faktiske utgiftene. Sjekk årsoppgaven(e) dersom du mener beløpet i selvangivelsen er feil. Anonymkode: 4a852...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå