Gå til innhold

Hva skal jeg spise for å bygge musker ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg en jente på 23 år som alltid vært veldig tynn, men nå veier jeg endelig det jeg vill veie og er veldig forøyd med meg selv. Så nå vill jeg begynne å trene, jeg vill bygge muskler og bli trent.

Men jeg lurer på hva jeg skal spise får å bygge mukler ? Synes det er veldig vanskelig det med mat siden jeg er veldig kresen. Spiser ikke frukt, unntatt banan. Ikke så mye grønnsaker eller bare, brokkoli, løk, purre og paprika.

Anonymkode: 38335...6a0

Skrevet

Trene MASSE, tung styrke er det viktigste.

Nummer to er få i deg nok med mat og nok med proteiner (1,5-2 gram per kg kroppsvekt. Mer enn dette kan ikke kroppen ta opp noe særlig av).

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

Trene MASSE, tung styrke er det viktigste.

Nummer to er få i deg nok med mat og nok med proteiner (1,5-2 gram per kg kroppsvekt. Mer enn dette kan ikke kroppen ta opp noe særlig av).

Lykke til!

Takk for svar :) så det har ikke så mye å si hva jeg spiser så lenge jeg får i meg proteiner og spiser normalt ?

Skrevet

Dersom du vil bygge muskler bør du ligge i kalorioverskudd slik at kroppen har noe å bygge med. Proteinrik mat er bra (for eksempel kjøtt, fisk, fugl, egg), kombiner dette med grønnsakene du liker, da har du et godt utgangspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Om du har problemer med å få OPP vekten, så er det viktig med fokus på mye mat. Så du ikke går ned i vekt og mindre muskler enn tenkt.

Men klart, sjokolade er ikke mat! Fisk, kjøtt, egg, ris, grønnsaker, og en del fett. Det finnes maaange anbefalinger der ute om tema. Google it og finn din vei. Og spis det du liker, livet er for kort for dårlig mat! ;)

AnonymBruker
Skrevet

Så bare får å lage ett eksempel så kan jeg ha løvsteik, ris og grønnsaker til middag ? 

Skrevet

Grønnsaker og frukt gjør deg hverken frisk eller sterk. Steve Jobs var fruktarianer, se hvor skrøpelig han så ut før han dauet.

Du må spise proteiner, fisk, kjøtt, egg, og sånt. Leverpostei er bra. Eventuelt proteinpannekaker fra ProteinFabrikken eller proteinshake. Ta gainer.

Det er viktig å huske på at du må gå opp i vekt for å bygge muskler.

Det viktigste er treningsrutinen. Denne er dritenkel og funker fett: http://stronglifts.com/5x5/

Drit i maskiner og sånt. 5x5 er alt du trenger, alt annet er overflødig. Gjør det religiøst.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bare får å lage ett eksempel så kan jeg ha løvsteik, ris og grønnsaker til middag ? 

Ja, med mye løvstek og mindre ris. ;) Og stekt i fett.

Bruk matvaretabellen og les innholdsdeklarasjoner for å se protein og fett. Karbs får du garantert i deg uansett så det behøver du ikke stresse med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...