AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har jobbet på en institusjon, og her var jeg miljøkontakt for en ungdom. Denne ungdommen fikk tlf en gang, med abonnement. Jobben krevde at jeg måtte stå som verge på dette abonnementet. Jeg tenkte ikke noe spesielt over dette, og gjorde som jeg fikk beskjed om. Etter hvert sluttet jeg I denne jobben. For ca 6mnd siden fikk jeg tlf fra denne jobben hvor de fortalte at ungdommen ikke bodde på institusjonen lengre. De hadde prøvd å si opp abonnementet, men jeg måtte Gjøre det siden jeg stod som verge. Tre dager etter dette fødte jeg min baby, og alt dette har helt ærlig gått I glemmeboka. Helt til I dag, hvor jeg fikk inkassovarsel fra telefonselskapet hvor de krever innbetaling på 1500kr for utestående beløp. Jeg skjønte ingenting, og ringer selskapet. Da kommer det frem at det er fra det abonnementet til den ungdommen. Jeg sa det opp da, selvsagt. Det jeg trenger litt hjelp til er om jeg har rett til å kreve penger fra denne institusjonen for å betale regninga? Det er selvsagt min feil at jeg ikke sa opp abonnementet. Samtidig føler jeg at de kunne sendt meg en påminnelse eller en advarsel om at de kom til å la Vær å betale regningene fremover. Det er jo urettferdig å sette meg I en slik posisjon hvor alt går til inkasso.. Noen som vet? Anonymkode: 02d6d...a63
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Det er jo du som har tabbet deg ut. De ringte og ga deg beskjed DU glemte det. Du må nok bare betale, er ikke institusjonens feil at du ikke har betalt. Men må påpeke at det høres rart ut at du skulle bli satt opp som verge på abonnementet, dette er IKKE vanlig praksis. Det pleier ikke å være noe problem å sette det opp på institusjonens navn, blir jo som en bedrift. Anonymkode: 7b108...917
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo du som har tabbet deg ut. De ringte og ga deg beskjed DU glemte det. Du må nok bare betale, er ikke institusjonens feil at du ikke har betalt. Men må påpeke at det høres rart ut at du skulle bli satt opp som verge på abonnementet, dette er IKKE vanlig praksis. Det pleier ikke å være noe problem å sette det opp på institusjonens navn, blir jo som en bedrift. Anonymkode: 7b108...917 Takker for svar. Ja, jeg kommer jo til å betale. Og selvsagt var det jeg som tabbe meg ut. Syns likevel dem kunne sagt fra at de kom til å slutte å betale... Ja, nå i etterkant når jeg må "slite" med dette, syns jeg det også er rart at de har slik praksis! Håper de har sluttet med dette nå, når dem ser hvor tungvint det blir. Anonymkode: 02d6d...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå