Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Telefonen min ble stjålet sammen med svømmeføttene mine på ferie. Kan forsikringsselskapet spore telefonen slik at den er mulig å finne igjen eller får jeg bare penger til ny? Vil så gjerne ha telefonen tilbake så jeg får alle feriebildene :/ 

Anonymkode: f87b2...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Har du sporet tlf selv? Har du ringt den? Har du sperret den? Har du sjekket med selskaper du har, om den er ringt med?

Antagelig er egenandelen høy. Noen selskaper har kuttet ut mobil. 

Anonymkode: ea3d2...a82

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sporet tlf selv? Har du ringt den? Har du sperret den? Har du sjekket med selskaper du har, om den er ringt med?

Antagelig er egenandelen høy. Noen selskaper har kuttet ut mobil. 

Jeg har ikke sporet den, hvordan gjør man det? Jeg har ringt den, men den er avslått. Er ikke sperret, hvordan gjør man det?

Kan forsikringsselskapet spore? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sporet den, hvordan gjør man det? Jeg har ringt den, men den er avslått. Er ikke sperret, hvordan gjør man det?

Før du mister den installerer du en app som sporer den. Finnes mange til Android og Apple har det vel innebygd. 

Forsikringsselskapet er ikke politi. Hva forventer du de skal gjøre? 

Forøvrig vil jeg anbefale deg å ta sikkerhetskopi av bilder, de er umulig å erstatte. Min telefon laster alt opp til OneDrive eller noe, så dukker de opp på alle laptopene. Aner ikke hvordan det funker, men det funker.

AnonymBruker
Skrevet

Dropbox er også et alternativ til å ta vare på bilder automatisk. (Ikke at det hjelper på den du allerede har mistet, men til neste gang) 

Anonymkode: bc85c...7a3

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke sperret? Så du kan egentlig få deg en saftig regning etterhvert?sitter en i Columbia og ringer til "månen". 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Telefonen min ble stjålet sammen med svømmeføttene mine på ferie. Kan forsikringsselskapet spore telefonen slik at den er mulig å finne igjen eller får jeg bare penger til ny? Vil så gjerne ha telefonen tilbake så jeg får alle feriebildene :/ 

Nå er det kg, du har skrevet på. Du bør heller gå inn på forsikringsselskapet og skrive skademelding. Men det er ofte krav at du har kopi av anmeldelse fra lokalt politi der skaden har skjedd. 

Anonymkode: f24df...5a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Din tlf kan faktisk spores. Når det er snakk om svindel eks. Kan de få sjekket det opp. Selskaper legger mye i å avdekke svindel. Mye pensjonerte politifolk som jobber med det. De kan spore eks siste basestasjon den var....Mitt selskap etterforsket en sum på 11000. Det var en som kjørte på meg...og han foretok seg mye i ettertid, som jeg ikke skal gå inn på her. Så det er ikke bare store saker de tar fatt i

AnonymBruker
Skrevet

Om telefonen lå ubevoktet da den forsvant, får du ikke igjen en dritt. 

Tyveri må anmeldes for å få noe igjen på reiseforsikringen. 

Anonymkode: 6b147...bae

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din tlf kan faktisk spores. Når det er snakk om svindel eks. Kan de få sjekket det opp. Selskaper legger mye i å avdekke svindel. Mye pensjonerte politifolk som jobber med det. De kan spore eks siste basestasjon den var....Mitt selskap etterforsket en sum på 11000. Det var en som kjørte på meg...og han foretok seg mye i ettertid, som jeg ikke skal gå inn på her. Så det er ikke bare store saker de tar fatt i

Jeg forutsetter at ts har vært så klok at hun har sperret abonementet sitt? 

Anonymkode: f24df...5a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...