AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Heihei. Har vært kjempeflink denne uka. Har talt kalorier, og har i snitt ligget på rundt 1300 kcal. I går veide jeg 69,6 kg. I dag veide jeg litt over 71 kg. Forstår virkelig ingenting. I går hadde jeg tidenes styrkeøkt på 2 timer, og jeg glemte helt å drikke vann. Merket at jeg pushet kroppen litt for hardt(mtp at jeg ikke drakk vann). Kan det hende kroppen har gått inn i overlevelsesmodus, og holder på alt av vann? Har det skjedd med dere? Tok det lang tid før ting ble normalt igjen? Nekter å gi opp Anonymkode: 4d2a2...57c
Wenda Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 2 kg er jo helt vanlig å gå opp eller ned. Jeg går alltid opp et par kilo rett før mensen for eksempel. Vei deg heller 1 gang i uka og se på snittet
ajarRun Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Kroppen er alltid i "overlevelsesmodus", hvis ikke hadde du dauet. Hard trening kan føre til høyere væskeretensjon, uavhengig av om du drakk vann før eller etter treningen. Har du sluttet å urinere og svette? Da vil jeg anbefale at du oppsøker lege. Hvis du ikke har det holder kroppen åpenbart ikke på alt vann. Det går sannsynlig over av seg selv etter et par dager. Småting som saltinntak, hva du spiser og hvor mye du sover kan påvirke hvor mye vann du har i kroppen. Lag et excel ark eller noe og følg med på trenden. 1
Supernova17 Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Sjeldent man går opp så mye på en dag, du har nok drukket vann.
exictence Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 5 minutter siden, coffeegirl83 skrev: Sjeldent man går opp så mye på en dag, du har nok drukket vann. For noe tull. Gjelder kanskje deg, men det er svært vanlig å variere et par kilo fra dag til dag. Jeg kan merke veldig forskjell på vekten hvis jeg har vært ute og spist. For det er som oftest altfor salt for meg. Salt binder veske.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 19 minutter siden, exictence skrev: For noe tull. Gjelder kanskje deg, men det er svært vanlig å variere et par kilo fra dag til dag. Jeg kan merke veldig forskjell på vekten hvis jeg har vært ute og spist. For det er som oftest altfor salt for meg. Salt binder veske. Jeg tror poenget var nettopp det, at man ikke "går opp" to kilo på en dag men at det er en helt naturlig svingning, som feks kan skyldes at man har spist mat eller drukket vann. Anonymkode: 1601a...9a2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Målingene var begge gjort tidlig på morningen. Etter dobesøk, og før matinntak. Derfor jeg synes det er så rart :-/ Anonymkode: 4d2a2...57c
Supernova17 Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror poenget var nettopp det, at man ikke "går opp" to kilo på en dag men at det er en helt naturlig svingning, som feks kan skyldes at man har spist mat eller drukket vann. Anonymkode: 1601a...9a2 Ja, det var det jeg mente.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Heihei. Har vært kjempeflink denne uka. Har talt kalorier, og har i snitt ligget på rundt 1300 kcal. I går veide jeg 69,6 kg. I dag veide jeg litt over 71 kg. Forstår virkelig ingenting. I går hadde jeg tidenes styrkeøkt på 2 timer, og jeg glemte helt å drikke vann. Merket at jeg pushet kroppen litt for hardt(mtp at jeg ikke drakk vann). Kan det hende kroppen har gått inn i overlevelsesmodus, og holder på alt av vann? Har det skjedd med dere? Tok det lang tid før ting ble normalt igjen? Nekter å gi opp Anonymkode: 4d2a2...57c Slutt å vei deg. Husket du å snyte deg før du gikk på vekten? Et godt råd, bruk en gammel bukse som "vekt" en som har blitt for liten. Anonymkode: ff390...ffb
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 Da jeg skulle starte trening og hadde sånn oppstartstime så sa han som jobbet der som PT at den beste måten å få det riktig på var å veie seg tre ganger i uka og så regne gjennomsnittet. Evt veie seg hver dag og regne gjennomsnittet, men han mente at det ikek var nødvendig med så mye veiing. Hvis man skal veie seg en gang i uka på samme tid så kan det uansett bli unøyaktig fordi man kanskje drakk litt mye eller lite dagen før, spiste litt annerledes dagen før etc, sånn at det spiller inn. Anonymkode: 36514...3be 1
exictence Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror poenget var nettopp det, at man ikke "går opp" to kilo på en dag men at det er en helt naturlig svingning, som feks kan skyldes at man har spist mat eller drukket vann. Anonymkode: 1601a...9a2 Du har rett. Da er jeg jo enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå