AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har 5 tatoveringer, tatt hos 3 forskjellige tatovører. 2 menn, ei dame. 1 av 5 er jeg fornøyd med. De andre fire er rare, ble ikke slik som jeg sa. Selv om at jeg hadde fått tegnet motivet av ei som kan å tegne. Hun jobber som tatovør i en annen by. Jeg så over vær en detalj mange ganger, og stensilen var prefekt. Størrelsen var perfekt, og alt tatovøren trengte å gjøre var å printe den ut. De fire andre ble tatt av menn. Begynner å spekulere i om de ikke brydde seg, fordi jeg er stygg og feit. For, jeg tok tatovering med to venninner begge gangene. De begge er tynne og pene. Jeg er den stygge padden i vennegjengen. Ja padde, for jeg er ingen andunge som blir til en nydelig svane. For to uker siden tok jeg mine to nye. De ble langt ifra det jeg sa, og hvordan stensilen var. Altså den lilla tingen tar på huden som mal. Mange av detaljene ble ignorert og den ser stygg og amatørmessig ut. Har sendt bilde av alle til venninnen min som er tatovør. Hun er enig, de ser faen meg ikke ut! Dette er gode tatovører som mange har anbefalt. Mine ble stygge, mens venninnene mine sine ble fine og perfekte! Jeg var på gråten da han ble ferdig sist. Planen var at han skulle fikse de to andre som han før han ødela. Men nå tørr jeg ikke, i frykt for at han skal ødelegge de enda mer. Jeg turte ikke å si nå, jeg hadde tårene i øynene, slang pengene på bordet og gikk ifra venninnene mine. Jeg tok tatovering nest sist av oss 3. Da de fikk se tatoveringene mine etter de kom hjem så sa de bare "oy" og "å faen". Selvbilde har fått seg en stor knekk. Jeg vet jeg er stygg og feit, jeg vet jeg har et heslig tryne. Men forventer å få en tatovering på lik linje som alle andre!! Hva skal jeg gjøre?! Vurderer å dra tilbake til den første damen jeg var hos. Hun som gjorde mine første tatovering, for den ble perfekt. Hun kommer tilbake i byen neste år, vurderer å booke en time til henne nå. For å forsikre meg om at jeg får time. Hun har vært i en annen by de siste 5 årene, derfor jeg ikke dro tilbake til henne med mine 4 andre tatoveringer. Anonymkode: 2bc3e...067
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Hvorfor fortsetter du å ta tatoveringer med såpass negative erfaringer? Flere og flere gjør jo alt bare verre. Greit nok at du ikke vet at de blir ille, men du vet jo av erfaring at det er en mulighet for det, og jo flere du får, desto verre. Du har attpåtil problemer med selvbilde - tenker du at tatoveringene skal hjelpe på dette? Du burde heller legge energien - og pengene - andre steder. Anonymkode: 5e3bc...655 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fortsetter du å ta tatoveringer med såpass negative erfaringer? Flere og flere gjør jo alt bare verre. Greit nok at du ikke vet at de blir ille, men du vet jo av erfaring at det er en mulighet for det, og jo flere du får, desto verre. Du har attpåtil problemer med selvbilde - tenker du at tatoveringene skal hjelpe på dette? Du burde heller legge energien - og pengene - andre steder. Anonymkode: 5e3bc...655 Jeg tar tatoveringer for min egen del. Ingen ser dem, for de er skjult. Har gått til 3 forskjellige steder, 3 forskjellige plasser, alle med gode rykter og "bevis" på at de ER flinke. Jeg tok tatovering som 2. person i vennegjengen nå sist, før det var jeg sist. Deres tatoveringer ble perfekte og akkurat som vist på forhånd. Mens mine ble ødelagt. Anonymkode: 2bc3e...067
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 2. gangen så gikk jeg tilbake for å de fikset. Men de ble verre, 1 av 2 motiver var problemet den andre var OK men ikke "Wow". Denne gangen skulle han fikse de to gamle, fordi jeg turte ikke å gå tilbake til han forrige. Men, nå så er en til ødelagt. Den andre var enkel, og om han ødela den så hadde jeg saksøkt han, for da måtte han ha gjort det med vilje. Så nå tørr jeg ikke å gå tilbake til han for å få fikset de to gamle som planlagt. Anonymkode: 2bc3e...067
Chumi Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Kan du ikke ta dette som en reklamasjonssak, kreve pengene tilbake og bruke de pengene på å få damen til å fikse tatoveringene dine. Han har jo ikke levert den varen han skal, og det er vanskelig å si noe på igrunn...
Mousj Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Uff da... Jeg vet absolutt ingenting om tatoveringer utover det som jeg har sett på LA ink, og folk på gata, og det ser ut til at det er ,mye ymse ute og går. Men det jeg VET litt om, er ungdom og selvbilde, og jeg tenker at det er viktigere at du får hjelp til å se deg selv som en person som er unik, og med like stor verdi som dem som du vurderer som "pene og tynne". Jeg er HELT sikker på at en tatovør med yrkesstoltet og respekt for seg selv, aldri ville laget en stygg tatovering med vilje, fordi han ikke respekterte den som han tatoverte, uansett om vedommende falt innenfor det vi her til lands definerer som skjønnhet eller ikke. Gjør han det, så ville han fort fått sparken. Og ergo tenker jeg at du skal tørre å gå tilbake og forklare hva du er misfornøyd med. Men det er viktig at du gjør det på en saklig og ordentlig måte. Om du blir møtt med arroganse, så gå til sjefen hans, eller en kollega og forklar situasjonen. Men du MÅ slutte å rakke ned på deg selv. Oppsøk gjerne en coach eller psykolog for å få hjelp til å endre på noen tankemønstre. Du er verdifull, og må lære å se det selv. Jeg heier på deg, og håper at du også får rettet på tattoveringene dine,. Som sagt, prøv deg med vennlighet og saklighet - for man fanger flere fluer med honning enn med eddik, vettu!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Bevis er ikke problemet her. Jeg har flere meldinger på facebook og tekstmelding som "bevis". Altså hvor jeg forklarer situasjonen min ang de forrige tatoveringene. Bekymringer og kampen om å få han fjotten av en nisse til å fikse dem. Lovnader om å få de fikset har jeg også på meldinger. Jeg tilbød meg å betale fullpris, driter i pengene, så lenge tatoveringen blir bra. Jeg sendte bilde av motivet på facebook melding. Det ble tatt bilde av stensilen eller malen da, rett før han begynte. Den ligger til slik at det er litt vanskelig å se den selv, uten hjelp. Er på nakken, bak. Og den andre bak venstre skulderblad. Så ei venninne tok bilder for å vise meg, slik at jeg kunne se det detaljert før han begynte. Ble også tatt et bilde under seansen, hvor venninnen min sendte det på snapchat. Hun lagrer alle snapchattene sine. Samme med rett etterpå. Jeg spurte "hvor er det og det?" og da fikk jeg til svar "nei det er skjult av overflødig blekk". Men forsto fort at det ikke stemte, så jeg betalte og gikk før jeg begynte å grine. Så bevis mangler det ikke på. Det er ikke ord mot ord. Tenkte ikke over å få bevis altså. Tenkte bare over det dagen etter da jeg satt å gråt i fortvilelse. Da kom jeg på bildene, meldingene osv. Har ikke skrevet noe enda. Men må tenke igjennom hva jeg skal si. Kommer ikke til å være sur eller komme med bannord altså, kommer til å holde meg rolig og saklig. Vil jo helst ta en prat med tatovøren. Vente med de gamle slik at hun jeg stoler på kan fikse dem. Men de han tok, må jo han egentlig gjøre. Det tar kanskje 5 minutter å fikse den, slik at den blir bruk-bar. Da blir jeg fornøyd, hvis han retter opp noen streker og legger til de detaljene han overså. Sendte bilde til venninnen min, og hun sa det er fult mulig å fikse den, uten å endre på den. Hun har spurt sjefen sin, og han mener at dette er noe som bør fikses gratis. Men jeg er villig til å betale hvis det er det som er problemet. Er usikker på hva rettighetene mine er! Om jeg har rett på å få den fikset, hva om han sir "Nei jeg fikser ikke mer på den". Kan han si det? Anonymkode: 2bc3e...067
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Jeg tviler på at fire forskjellige mannlige tattovører på fire forskjellige steder ikke brydde seg om resultatet fordi du ikke er pen. Så den kan du nok legge død med en gang. Og hvorfor snakker du så stygt om eget utseende? Slutt med det. Jeg tror heller det er snakk om en helt ordinær forbrukersak hvor resultatet ikke stod til forventingene på grunn av dårlig kommunikasjon. Og siden venninne dine fikk akseptable tattoveringer, står det nok ikke på kompetansen. Hva ville du gjort om frisøren klippet en frisyre på deg du ikke var fornøyd med? Gjør det samme med tattovørene. I første omgang bør du gi de muligheten til å rette på tattoveringen slik at du blir fornøyd. Og de har helt sikkert gode forslag til hvordan dette kan gjøres slik at du blir fornøyd. Om ingen rettingsforslag er tilfredstillende, så kan du be om å få pengene tilbake eller et prisavslag. Anonymkode: e71e9...7fa 1
Klink Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 Jeg ville hvertfall gått og klaget. Sagt fra at du ikke er fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 Du kom meg i forkjøpet. Du kan selvsagt kreve å få dette fikset. Hvis det åpenbart at du ikke har fått et resultat som dere ble enige om. Og når du har tegninger er det veldig lett å sammenlignet. Og når du til og med tilbyr å betale vanlig pris skjønner jeg ingenting. Det virker som om det ligger mer bak denne historien. Anonymkode: e71e9...7fa
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Hvorfor betalte du for en vare du ikke var fornøyd med? Anonymkode: 34082...ff8
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler på at fire forskjellige mannlige tattovører på fire forskjellige steder ikke brydde seg om resultatet fordi du ikke er pen. Så den kan du nok legge død med en gang. Og hvorfor snakker du så stygt om eget utseende? Slutt med det. Jeg tror heller det er snakk om en helt ordinær forbrukersak hvor resultatet ikke stod til forventingene på grunn av dårlig kommunikasjon. Og siden venninne dine fikk akseptable tattoveringer, står det nok ikke på kompetansen. Hva ville du gjort om frisøren klippet en frisyre på deg du ikke var fornøyd med? Gjør det samme med tattovørene. I første omgang bør du gi de muligheten til å rette på tattoveringen slik at du blir fornøyd. Og de har helt sikkert gode forslag til hvordan dette kan gjøres slik at du blir fornøyd. Om ingen rettingsforslag er tilfredstillende, så kan du be om å få pengene tilbake eller et prisavslag. Anonymkode: e71e9...7fa Det er 2 forskjellige tatovører det er snakk om. Til sammen 3 stk, to menn og ei dame, 3 forskjellige studioer. 3 ganger. 1. tatovering; Tok 1 tatovering, ei dame gjorde det. Denne ble perfekt, den tok jeg alene, men hadde med søsteren min. 2. tatovering: Tok 1 tatovering som er satt sammen av to forskjellige motiver. Teknisksett 2 tatoveringer. Samme plass, ala skrift + symbol. Enkelt og greit. Tatt av en mann - han ødela ene delen av tatoveringen. Tok sammen med to venninner. 3. Tatovering: Tok 2 separate tatoveringer på to forskjellige plasser på kroppen, samtidig. Tatt av mann nr 2. Tok sammen med de samme venninnene som 2. gangen. Teknisksett har jeg 5 tatoveringer. Laget av 3 forskjellige tatovører, tre forskjellige studioer. De to siste gangene, begge med menn som tatovør, ble tatt sammen med to venninner. Jeg var ikke førstemann som tok av oss 3. Deres tatoveringer er perfekte og akkurat slik som "bestilt", mens mine er ødelagte. Andre gangen så fulgte han ikke stensilen en gang! Han hoppet over detaljer og lagde noen rare, ujevne linjer som ødelegger tatoveringen. Begge gangene var jeg forsiktig med å finne en tatovør som er flink, til å stole på OG som jobber med den stilen jeg skal ha. Begge hadde laget så å si like tatoveringer i samme stil og form før. Med gode resultater. Hvorfor er mine ødelagt? Første gangen tenkte jeg det var jeg som er kresen. Men har fått beskjed fra 2 andre tatovører (hun jeg tok til først, og han som tok min siste) at de er ikke bra utført. Venninnen min som er tatovør sier det samme, og hun har vist dem til sin sjef som også sier det samme. Det er ikke jeg som er kresen og rar. Det har jeg fått bekreftet av flere. Hvorfor disse to mennene gjorde en såpass dårlig jobb med mine, vet jeg ikke. Begynner virkelig å lure på om de gjorde det fordi jeg er stygg og de ikke bryr seg om at jeg må leve med tatoveringene resten av mitt liv. Ja, selvbilde får seg en knekk, og jeg klandrer meg selv. For jeg finner ingen annen grunn til at de ødela mine, men ikke de tusen andre de har laget og venninnene mine sine. Anonymkode: 2bc3e...067
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #14 Skrevet 31. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tviler på at fire forskjellige mannlige tattovører på fire forskjellige steder ikke brydde seg om resultatet fordi du ikke er pen. Så den kan du nok legge død med en gang. Og hvorfor snakker du så stygt om eget utseende? Slutt med det. Jeg tror heller det er snakk om en helt ordinær forbrukersak hvor resultatet ikke stod til forventingene på grunn av dårlig kommunikasjon. Og siden venninne dine fikk akseptable tattoveringer, står det nok ikke på kompetansen. Hva ville du gjort om frisøren klippet en frisyre på deg du ikke var fornøyd med? Gjør det samme med tattovørene. I første omgang bør du gi de muligheten til å rette på tattoveringen slik at du blir fornøyd. Og de har helt sikkert gode forslag til hvordan dette kan gjøres slik at du blir fornøyd. Om ingen rettingsforslag er tilfredstillende, så kan du be om å få pengene tilbake eller et prisavslag. Anonymkode: e71e9...7fa Glemte å nevne; Stensilen, altså de printer ut motivet også setter de på en mal/stensil på kroppen før de begynner å tatovere, den var riktig. Det har jeg bilde av. Forstår at mye blod og blekk kan gjøre at noen detaljer forsvinner. Men, dette er linjene, altså på kanten, ikke midt i en tatovering. De første linjene skal det mye til å ødelegge ved et uhell. Jeg skal ta kontakt med han. Men er usikker på hva mine rettigheter er. Det er ikke akkurat en bukse kjøpt hos h&m. Reklamasjonssaker på tatovering er vell noe helt annet... Anonymkode: 2bc3e...067
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #15 Skrevet 31. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kom meg i forkjøpet. Du kan selvsagt kreve å få dette fikset. Hvis det åpenbart at du ikke har fått et resultat som dere ble enige om. Og når du har tegninger er det veldig lett å sammenlignet. Og når du til og med tilbyr å betale vanlig pris skjønner jeg ingenting. Det virker som om det ligger mer bak denne historien. Anonymkode: e71e9...7fa Det ligger ikke mer bak. Til han første; Jeg dro tilbake for å få de fikset, men det ble verre. Hadde med orginalbildet som han printet ut og tatoverte, for å vise hva han gjorde feil og hvordan det skulle bli. Det ble bare verre. I stedet for å gå tilbake 3. gang så tenkte jeg å få de fikset hos han som tok mine siste for to uker siden. Men nå tørr jeg ikke, på grunn av at han gjorde feil på de han gjorde sist nå. Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Legger skylden på meg selv, fordi jeg klarer ikke å forstå hvorfor mine ble langt ifra hvordan de skulle være. Når malen er riktig, hvordan klarer han da å gjøre feil? Fjerne noe å legge på noen rare streker som ikke var med i motivet i det hele tatt. Jeg var klar på at jeg ønsker akkurat den jeg ga han, for den ble tegnet opp av en tatovør som er ei venninne av meg. Hvis han ikke fikser denne. Så vurderer jeg å dra å besøke venninnen min, også får hun fikse dem. Hun er lærling, men kjempe filnk. Hun har sagt at sjefen hennes er villig til å hjelpe meg også, men hun bor i en annen by. Så vurderer å droppe ferie i sommer for å reise ned til henne og få de fikset. Har kontaktet hun første som laget tatoveringen til meg, min første tatovering. Hun kommer tilbake til byen om noen måneder, som gjeste artist hos sitt gamle studio. Skal booke time til henne, også ta en samtale med hun. For hun vet jeg er kjempe flink. Den hun tatoverte på meg var mye, mye mer komplisert enn mine 4 siste, og hun gjorde en super jobb. Ingen feil, er kjempe fornøyd med den, aldri angret et sekund på den. Anonymkode: 2bc3e...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå