Gjest Jon Are Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Som tittelen sier lurer jeg på om det er noen som er i 40 årene her, og som kan beskrive om de følte noen forandringer i kroppen? Kan være skader, vondter, dårligere fysisk form, mer glemsk etc... Eller merker du ingen forandring fra du var i 20-30 årene? Selv nærmere jeg me 40 , og har et kne som liksom aldri blir helt bra. Ikke vondt heller, men kjenner det etter lange turer i fjellet. Antakeligvis betennelse eller slitasje. Jeg unngår slike bratte signinger og mye bratte nedovrbakker, da de ikke virker positivt inn på mitt kne. Ellers er jeg ok. Litt mer sliten kanskje, energinivået er ikke som det var da jeg var 20. Hva med dere? Med hilsen fra Jon Are
reiseglad Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Tja, hva skal jeg si? Føler kanskje at jeg er litt mer forsiktig, utfordrer ikke fart, klatring og spenning på samme måte som før. Ellers er jeg nok i så god fysisk form som jeg ikke har vært på 25 år, er seig, går lange turer, kjenner på litt vondter her og der men det bekymrer meg ikke mye. Knærne "klikker" når jeg går og skuldre verker (men helst pga belastning på jobb). Har mulighet til å tilpasse hverdagen mere til egne behov nå når barna er store, hviler når jeg føler for det, prioriterer meg selv, går gode turer som gir overskudd og livslyst i sjelen. Det jeg er mest forsiktig med, er faktisk å prøve og unngå fall, da jeg kommer fra en osteoporøs familie og ikke ønsker lårhalsbrudd eller andre skader som vil gi plager i ettertid.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Jeg merker ikke noe på den fysiske formen - den er i hvert fall ikke dårligere enn tidligere - men huden er helt KRISE! Så krise at det må være lov med capslock. Nå skal det sies at jeg har kommet i tidlig overgangsalder så det spiller nok inn. Det dukker opp rynker og linjer over alt og jeg kjenner meg ikke igjen i speilet. Porene har også blitt større. Appelsinhuden lar seg ikke trene bort på samme måte som tidligere og trening gir ikke like synlige resultater som før. Da mener jeg synlig visuelt sett. Selve kondisen/styrken er den samme som før. Belastningsskader har jeg ikke noe av, heldigvis. Anonymkode: cf129...dfd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #4 Skrevet 1. april 2016 Jeg merker det også kun på huden. Har fått litt rynker og mer slapp hud. Men koster på meg dyrere bedre kremer som ser ut til å hjelpe litt. Formen er den samme, merker ingenting på kondisjon eller styrke. Er faktisk i bedre form som 42-åring enn jeg var for 20 år siden da jeg var student og spiste pizza og drakk øl hele tiden. Og "mer glemsk"!? Vi er 40 ikke 80 Anonymkode: 1b076...01b 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #5 Skrevet 1. april 2016 Mere rynker og mer smerter i hofter kne og rygg. Men kroppen holder seg faktisk like fin bortsett fra noen strekkmerker på magen etter fødslene Anonymkode: 94d4a...685
AnonymBruker Skrevet 1. april 2016 #6 Skrevet 1. april 2016 Merker at øyelokk har blitt mer hengete. Guden på halsen er blitt slappere. Har også tjukkere fleskepølse rundt magen og arr etter operasjon større operasjon i mageområde. Mye vanskeligere å gå ned i vekt. Har lite vondter, bortsett fra stadige musearmsmerter som sprer seg mot nakke. Veldig glemsk og sliter med å lære meg nye ting, tror årsaken blant annet er lang tids søvnmangel (som skyldes flere unger + overgangsalder + jobbstress).. Er ellers fornøyd med hår og ansikt. Lite gråhår og rynker. Puppene og overkroppen er fortsatt fine (selv om puppene henger mer og mer). Anonymkode: 6461a...143
Gjest Jon Are Skrevet 1. april 2016 #7 Skrevet 1. april 2016 Glemte å nevne huden på solutsatte områder.På hendene spesielt. Er ikke like tykk og fin huden der. Er blitt mer var for lyder. Går ikke på plasser der de spiller høy musikk. Orker ikke lange selskaper og har mindre toleranse for stress. Med hilsen fra Jon Are
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #8 Skrevet 3. april 2016 Er 40 om en ukes tid. Jeg kommer i bedre og bedre fysisk form. Så for min del så merker jeg ikke noe til at fysikken er dårligere nå enn før. Anonymkode: 2c94f...e4f 1
OPIgirl Skrevet 3. april 2016 #9 Skrevet 3. april 2016 Jeg er 55 og er i bedre fysisk form nå enn da jeg var yngre. Men det er klart, litt småplager får man jo. Men det hadde nok vært mye verre hvis jeg ikke hadde spist rimelig sunt og trene.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #10 Skrevet 3. april 2016 Jeg merker at alt fettet legger seg på magen. Før fordelte det seg mer jevnt. Og så merker jeg at rynkene begynner å komme. Føler jeg ser mer sliten ut. Anonymkode: 799ff...e83
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #11 Skrevet 3. april 2016 Jeg er midt i 40 årene, og i bedre fysisk form enn for 20 år siden. Jeg har bedre kondis og er slankere. Det er fordi jeg har endret livsstil. Jeg ser jo at ansiktet har endret seg med årene. Ikke at jeg har så mange rynker, men det henger mer her og der og ansiktet har fått flere linjer. Det er jo ikke til å unngå. Ellers har jeg ingen fysiske plager. De største endringer handler om det mentale. Jeg har endret holdninger til mange ting. Jeg har blitt en bedre menneskekjenner og ser verden med et litt annerledes blikk enn før. Skiller mellom viktige og uviktige ting. Kanskje jeg har litt bittelitt mer nervøs, og tar færre sjanser og er mer ansvarsbevisst. Anonymkode: 13982...63b
Gjest Sobril Skrevet 3. april 2016 #12 Skrevet 3. april 2016 Sjarmen ved å drite i trening når man er ung er at man føler seg mye sprekere når man først begynner å trene i 30-40 åra Eneste form for trening jeg gjorfe i 20-åra var rollerblades. Dét hadde jeg ikke tort nå, så merker jeg er mer pysete. Kanskje fordi jeg har barn og dermed også mer ansvar. Var fast og fin uten trening i gamle dager, men selv om jeg trener nå når jeg er over 40 så er det sikkert forskjell. Man er liksom ikke like spretten lenger. Når det er sagt så er det 8 uker siden jeg fødte barn og har 15 kilo som jeg skal få bort før jeg kanskje kan svare her. Jeg aner egentlig ikke hvordan kroppen min ser ut bak denne underlige mammakroppformasjonen. Har dog begynt å jogge etter svangerskapet, og jeg er i overraskende god form selv om det er måneder siden jeg trente sist. Så nei - egentlig flott i formen, jeg
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #13 Skrevet 3. april 2016 Eneste jeg har merket er at leddene er svakere. Og en litt artig kuriositet; har fått hengeballer. Testiklene henger og dingler mye mer nå.. Anonymkode: ea250...cdc
Cata Skrevet 3. april 2016 #14 Skrevet 3. april 2016 48 minutter siden, Sobril skrev: Sjarmen ved å drite i trening når man er ung er at man føler seg mye sprekere når man først begynner å trene i 30-40 åra Signerer denne. Nå som 50 åring er jeg i så god form som jeg aldri har vært før. (Bank i bordet.) Som tenåring hadde jeg rygg- og nakkeplager som sendt meg enten til sengs eller til fysioterapi. Som 20-og 30 åring slet jeg med et kne som aldri ville virke helt (gammel skade), pluss sporadiske tilbakefall av ryggtrøbbel. Som 40-åring kranglet ryggen igjen og jeg trynet inn i en depresjon. Sistnevnte ikke på grunn av ryggen. Som 50 åring trener jeg 3-4 ganger i uka. Jeg har fått opparbeidet meg rimelig grei styrke i både armer og bein og rygg. Til og med magemusklene begynner å oppføre seg. "Grevinnehenget" er synlig, men jeg ser også snev av biceps som aldri var der før, og jeg kan skryte på meg at magen er vesentlig flatere enn den var i 30- og 40årene. Jeg jogger 10 km uten nevneverdig slit, selv om jeg til daglig tar kortere distanser for ikke å slite for mye på beina. Jeg lever fint med det nevnte grevinnehenget og de ikke så alt for mange rynkene som har meldt seg. Noen grå hår er naturligvis kommet til, men det fikser frisøren .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå