Gå til innhold

Få utbetalt noen feriepenger nå? Hvem kontakter jeg?

Anbefalte innlegg

Gjest canacas
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet har ikke bedriften lov å utbetale feriepenger hvis det ikke avvikles ferie.

Hos oss følges dette slavisk. Dette for å påse at de ansatte faktisk tar ut lovpålagt ferie.

Anonymkode: 8ada5...ee4

Dette er i henhold til lovverket og korrekt prosedyre. Eneste årsak til å ta ut forskudd på feriepengene er dersom man tar ut hovedferien før sommerhalvåret (fellesferien). Arbeidsgiver er pliktig til å sørge for at den ansatte har penger til utbetaling (ved full opptjening) i feriepengemåneden. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sendte mail rett til regnskapsavdelingen i går (var bare den mailadressen jeg hadde), og fikk svar i dag om at jeg kunne få feriepengene utbetalt ved neste lønning som er om en ukes tid. Jippi :laugh:

TS

Anonymkode: f1c99...59b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

På generelt grunnlag vil jeg fraråde alle former for forskuddslønn. Da forskyver man bare problemene foran seg. Hva når du kommer til måneden du normalt sett skal ha feriepenger, så får du NULL utbetalt?

Arbeisgiver betaler neppe ut feriepenger på forskudd hvis du ikke kan dokumentere ferie.

Anonymkode: 8eae2...b0c

Gjest Sisti
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På generelt grunnlag vil jeg fraråde alle former for forskuddslønn. Da forskyver man bare problemene foran seg. Hva når du kommer til måneden du normalt sett skal ha feriepenger, så får du NULL utbetalt?

Arbeisgiver betaler neppe ut feriepenger på forskudd hvis du ikke kan dokumentere ferie.

Så lenge hun ikke tar ferie får hun jo lønn utbetalt. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal jobbe hele sommeren, så det kommer til å gå helt fint. Feriepengene hadde bare kommet på toppen av normal lønning, og jeg trenger dem mer nå :) heldigvis var lønnsavdelingen veldig hjelpsomme, så får jeg bare krysse fingrene for at det ikke er aprilsnarr :ler: 

Anonymkode: f1c99...59b

• Liker 1
Skrevet

Ja, vi får satse på at det ikke er aprilsnarr ja :) Som sesongarbeider er det få bedrifter som stiller seg vanskelig på å utbetale feriepenger utenom juni, det er fast ansatte arbeidsgiver plikter å påse at ikke havner på NAV om sommeren:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...