AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 I snart to år har vi prøvt å bli gravide uten at de har skjedd noen ting. I starten var jeg testoman og testet hele tiden og var helt besatt og bare ventet og ventet på positiv test. Jeg sliter også veldi med dårlig tålmodighet og tar dette her veldig tungt i forhold til typen... Jeg har oppsøkt gynokolog for en stund siden og han har testet sædkvaliteten og den prøven var veldig veldig dårlig, men ICSI skulle ikke vere noe problem mente hun og vi kunne også klare det selv men det kunne ta veldig lang tid om vi i det hele tatt klarer det. Eneste som kunne hjelpe på kvaliteten var at han slutter og røyker men det er ikke han så keen på. I neste omgang må han på ultralyd for å sjekke om det er noe gale med ballene. Jeg er på dag 4 nå med pergokur siden siste prøven min ikke visste at jeg hadde eggløsning selv om jeg mistenker at den kom senere enn den skulle. Føler bare det ikke er noe vitts. Og alt tar så veldig veldig lang tid... Jeg føler jeg ødelegger mange dager i tillegg for typen for jeg lett kan bli deppa. Har merket mye mer utflod en vanlig desse dagene på pergokur. Har så innmari lyst å klare dette her. Har dere hørt om noen som har klart å bli gravid med lav sædkvalitet? Og har hørt at ventelisten på privat prøverør er mye kortere enn offentlig. Er det da mye dyrere ? Har noen av dere gått igjennom hos privat klinikk? Er ute etter litt erfaringer her hos slitere. Er bare veldig lei å skulle ønske det var vår tur snart. Gynekologen min skal ha oss inn til samtale etter mannen min har vert på undersøkelse så blir vi videresendt til prøverør etter det regner jeg med. Visst jeg får greie resultater på prøven min da selfølgelli .. Men jeg har kjent eggløsning hver måned so synes det var pussig at dette skulle skje. Anonymkode: 19d14...bf7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I snart to år har vi prøvt å bli gravide uten at de har skjedd noen ting. I starten var jeg testoman og testet hele tiden og var helt besatt og bare ventet og ventet på positiv test. Jeg sliter også veldi med dårlig tålmodighet og tar dette her veldig tungt i forhold til typen... Jeg har oppsøkt gynokolog for en stund siden og han har testet sædkvaliteten og den prøven var veldig veldig dårlig, men ICSI skulle ikke vere noe problem mente hun og vi kunne også klare det selv men det kunne ta veldig lang tid om vi i det hele tatt klarer det. Eneste som kunne hjelpe på kvaliteten var at han slutter og røyker men det er ikke han så keen på. I neste omgang må han på ultralyd for å sjekke om det er noe gale med ballene. Jeg er på dag 4 nå med pergokur siden siste prøven min ikke visste at jeg hadde eggløsning selv om jeg mistenker at den kom senere enn den skulle. Føler bare det ikke er noe vitts. Og alt tar så veldig veldig lang tid... Jeg føler jeg ødelegger mange dager i tillegg for typen for jeg lett kan bli deppa. Har merket mye mer utflod en vanlig desse dagene på pergokur. Har så innmari lyst å klare dette her. Har dere hørt om noen som har klart å bli gravid med lav sædkvalitet? Og har hørt at ventelisten på privat prøverør er mye kortere enn offentlig. Er det da mye dyrere ? Har noen av dere gått igjennom hos privat klinikk? Er ute etter litt erfaringer her hos slitere. Er bare veldig lei å skulle ønske det var vår tur snart. Gynekologen min skal ha oss inn til samtale etter mannen min har vert på undersøkelse så blir vi videresendt til prøverør etter det regner jeg med. Visst jeg får greie resultater på prøven min da selfølgelli .. Men jeg har kjent eggløsning hver måned so synes det var pussig at dette skulle skje. Anonymkode: 19d14...bf7 Hei ts. Det er bedre at mannen din produserer sæd enn at du ikke produserer egg, har jeg hørt. Så lenge det er sperm så er det håp:) Du må nesten belage deg på mye venting og heller bli positiv overrasket. At samboeren din ikke vil slutte å røyke betyr det at han kanskje ikke er like ivrig som deg? Jeg var i samme situasjon som deg og vi holdt på i fem år uten resultat. Han valgte røyken og stakk. Jeg sier ikke at du skal gå fra han, men deler bare av min erfaring. Jeg var singel i 2,5år før jeg møtte han jeg er gift med. Vi satte igang så fort vi ble sammen og etter tre år oppsøkte vi privatklinikk på Majorstua siden vi ikke orket ventetiden på offentlig sykehus. Du betaler for å slippe kø. Dessverre ble det ingen ønsket resultater derfra men heldigvis ble vi innkalt på riksen. Det ble positiv på første forsøk, men da ble det mange (mistet tellingen) forsøk på å hente ut egg. Jeg ønsker dere masse lykke og håper dere slipper å vente like lenge som meg (11år) Anonymkode: 38ea1...e40
Gjest Sisti Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Hvis legen til og mener at dere kan greie det på egenhånd, så betyr det at sædkvaliteten hans er god nok til at sjansene med icsi er veldig gode, gitt at dine egg har god kvalitet. Min mann har dårlig sædkvalitet. Vi tok icsi privat, det er ingen ventetid i det hele tatt. Koster ca 30 000 for ett forsøk, eller 60 000 for tre. I tillegg kommer medisiner, koster opp til 15 000 (blir det dyrere får man det dekt). Medisinkostnaden er den samme offentlig, så det er "bare" prisen på 30 000 som skiller privat og offentlig. Vi lyktes på første icsi-forsøk. 3 måneder etter første sædprøven mannen tok var jeg altså gravid. Ikke bekymre deg, det høres ut som dere har gode sjanser for å lykkes med icsi! jeg er nå 5-6 mnd gravid takket være det private. Den offentlige timen vi ble tildelt (for samtale om prøverør! Ikke for å starte forsøk) skulle vi ha neste måned... Det sier litt om hvor raskt ting går i det private. Men hvis dere er unge har dere kanskje tid til å vente på det offentlige?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå