AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Jeg er 20 år og vil jeg flytte til en helt ny plass hvor ingen kjenner meg. Jeg vil til ei lita bygd hvor som helst i Norge, med 200-500 innbyggere. Har du forslag til ei lita koselig bygd med hyggelige folk? Anonymkode: 76bdb...a6f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Er hensikten å flytte til nytt sted for å unngå gjenkjennelse og at alle vet hvem du er? I så fall vil jeg tro det er bedre å flytte til et større sted, der er man ofte mye mer anonym. Anonymkode: 6d69c...40d 9
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 For å vite om det er et sted du vil trives må du nesten si litt om deg selv. Hva ønsker du av tilbud der du bor? Avstander til andre steder med bedre tilbud? Avstand hjem til venner/familie/annet gammelt kjentfolk? Klima? Prisnvå? Geografi? etc? Er du en person som elsker å fiske i sjøen er det for eksempel lite vits å tipse om en fjellbygd, for eksempel. Om du har en utdanning/et yrke som ikke er lett å få jobb i i en knøtabygd er det gjerne viktig at det er kort pendlevei til et sted som kan tilby deg en jobb. Om du liker å trene må det gjerne være et treningstilbud i nærheten. Hater du regn er det kanskje dumt å flytte til vestlandet (og oppoverbakker lige så). Hater du kulde er kanskje ikke en bygd på Finnmarksvidda noe for deg. Anonymkode: 9408a...c31 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Hadde jeg flyttet hvor som helst uten å tenke på ting som avstand til sykehus osv tror jeg at jeg hadde valgt Selje i Sogn og Fjordane. Nydelig bygd. Men siden jeg tenker på ting som f.eks avstand til sykehus og sånne ting som er litt viktig for meg så ville jeg valgt en bygd i Gudbrandsdalen. Mange fine steder der Synes også forøvrig at det er mange fine steder på Sørlandet også. F.eks Åsgårdstrand. Anonymkode: 549b6...821
absinthia Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Hvor lang vei vil du ha il butikken og hvor avhengig er du av kollektivtrafikk? - er det ok med f.eks to mil til nærmeste butikk og to bussavganger i døgnet? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å vite om det er et sted du vil trives må du nesten si litt om deg selv. Hva ønsker du av tilbud der du bor? Avstander til andre steder med bedre tilbud? Avstand hjem til venner/familie/annet gammelt kjentfolk? Klima? Prisnvå? Geografi? etc? Er du en person som elsker å fiske i sjøen er det for eksempel lite vits å tipse om en fjellbygd, for eksempel. Om du har en utdanning/et yrke som ikke er lett å få jobb i i en knøtabygd er det gjerne viktig at det er kort pendlevei til et sted som kan tilby deg en jobb. Om du liker å trene må det gjerne være et treningstilbud i nærheten. Hater du regn er det kanskje dumt å flytte til vestlandet (og oppoverbakker lige så). Hater du kulde er kanskje ikke en bygd på Finnmarksvidda noe for deg. Anonymkode: 9408a...c31 Jeg vil bare ha navnet på en bygd/tettsted som DU synes er fin med godt miljø. Åpen for det meste, ingen krav annet enn at det er ønskelig å være omgitt av fin natur. Anonymkode: 76bdb...a6f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil bare ha navnet på en bygd/tettsted som DU synes er fin med godt miljø. Åpen for det meste, ingen krav annet enn at det er ønskelig å være omgitt av fin natur. Anonymkode: 76bdb...a6f Myrkdalen i Voss kommune i Hordaland Dale i Sunnfjord (s&f) Askvoll i Sunnfjord (s&f) Alle disse stedene har flott natur. Anonymkode: 9408a...c31
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er hensikten å flytte til nytt sted for å unngå gjenkjennelse og at alle vet hvem du er? I så fall vil jeg tro det er bedre å flytte til et større sted, der er man ofte mye mer anonym. Anonymkode: 6d69c...40d Hensikten er å komme inn i et nytt miljø og starte på scratch. Jeg vil ikke være anonym i bygda, vil bare at ingen skal kjenne meg fra før. Anonymkode: 76bdb...a6f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg flyttet hvor som helst uten å tenke på ting som avstand til sykehus osv tror jeg at jeg hadde valgt Selje i Sogn og Fjordane. Nydelig bygd. Men siden jeg tenker på ting som f.eks avstand til sykehus og sånne ting som er litt viktig for meg så ville jeg valgt en bygd i Gudbrandsdalen. Mange fine steder der Synes også forøvrig at det er mange fine steder på Sørlandet også. F.eks Åsgårdstrand. Anonymkode: 549b6...821 Takk for svar! Selje er et godt alternativ. Gudbrandsdalen er også nydelig. Anonymkode: 76bdb...a6f 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 21 minutter siden, absinthia skrev: Hvor lang vei vil du ha il butikken og hvor avhengig er du av kollektivtrafikk? - er det ok med f.eks to mil til nærmeste butikk og to bussavganger i døgnet? Har bil. Ser for meg ei bydd med en lokal butikk og bensinstasjon, men er ikke noe problem å kjøre et stykke til butikk. Anonymkode: 76bdb...a6f
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 Flø på sunnmøre - var der på tur en gang, sjarmerende sted med galleri/moods of norway utsalg og masse fjøs i grunnen, flotte folk og fin natur Anonymkode: d05d2...f2c 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 Ylvingen i Lofoten <3 Anonymkode: d32a3...1b6
Pinkee Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 Har du tenkt på at i ei lita bygd med max 500 innbyggere, så er det ofte få ungdommer? Som er fastboende.
makkapakka Skrevet 31. mars 2016 #14 Skrevet 31. mars 2016 det er ingen som graver mer i hvem du er (og klarer å finne ut noe)enn folk i små bygder, ville heller flyttet til en større by 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #15 Skrevet 31. mars 2016 Lofthus, Kinsarvik, Utne, Eidfjord (Hardanger). Anonymkode: da1eb...ee1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #16 Skrevet 31. mars 2016 1 minutt siden, makkapakka skrev: det er ingen som graver mer i hvem du er (og klarer å finne ut noe)enn folk i små bygder, ville heller flyttet til en større by Er klar over det, og jeg har ingenting å skjule heller. Hadde bare vært gøy med en helt ny plass, og det er ønskelig med ei lita bygd da jeg er oppvokst på landet og trives ikke i stor by Anonymkode: 76bdb...a6f 2
susanneb Skrevet 31. mars 2016 #17 Skrevet 31. mars 2016 (endret) Innvik? Endret 31. mars 2016 av susanneb 1
fullkornspasta Skrevet 31. mars 2016 #18 Skrevet 31. mars 2016 Det er veldig koselig med bygder, men 200 innbyggere kan fort bli veldig lite! Jeg kommer selv fra en slik plass, og min erfaring, både personlig og utifra det jeg har hørt fra andre, er at bygda er fantastisk for folk som er litt oppi årene og har det fint med seg selv. Personer som er ferdig utdannet, har sikret seg jobb, er selvstendig i livet og har opplevd nok til å slå seg til ro og trives med at alle kjenner alle. Det skal nemlig veldig mye til å finne noen du "klaffer" med på bygda og som du deler mange interesser og verdier med. Og ei bygd med 200 stykker har gjerne hverken kino, restaurant eller særlig med fritidsaktiviteter. Her er det så vidt vi har greid å skrape frem nok folk til å spille fotball (8 stk), som forøvrig er det eneste aktivitetstilbudt her 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #19 Skrevet 31. mars 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes også forøvrig at det er mange fine steder på Sørlandet også. F.eks Åsgårdstrand. Anonymkode: 549b6...821 Har Åsgårdstrand flytta på seg og havnet på sørlandet? Anonymkode: 1951d...ef4 7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #20 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har bodd fjorten steder i seks fylker og vil i grunnen anbefale ei eller anna bygd på ytre Helgeland. Veldig hyggelige folk som er lett å bli kjent med. Anonymkode: 3f9ed...9eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå