Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så forferdelig mye biffkjøtt i fryseren, og burde snart begynne å jobbe meg gjennom det.

Men jeg står litt fast på hvordan jeg skal tilberede det på en sunn og kreativ måte. Så jeg spør her etter tips til hvordan dere serverer biff? Hadde vært morsomt med noen nye løsninger som jeg ikke har vært borti før. :)

Anonymkode: 59a2b...1d0

AnonymBruker
Skrevet

Masseman curry med biff! Det er knallgodt. Det er enkelt om du kjøpe masseman curry paste ferdig, fåes på innvandrerbutikk. Du kan også lage selv, men det er litt mer styr (synes jeg, er litt lat med akkurat slikt). Inneholder blant annet løk, peanøtter og poteter. Google oppskrifter, jeg prøver en ny omtrent hver gang. Serverer med ris, og har gjerne cherrytomater oppi mot slutten, eller har gulrøtter oppi. Mmm... Kjempegodt!

Anonymkode: eaa52...f69

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har så forferdelig mye biffkjøtt i fryseren, og burde snart begynne å jobbe meg gjennom det.

Men jeg står litt fast på hvordan jeg skal tilberede det på en sunn og kreativ måte. Så jeg spør her etter tips til hvordan dere serverer biff? Hadde vært morsomt med noen nye løsninger som jeg ikke har vært borti før. :)

Anonymkode: 59a2b...1d0

Lag søtpotetchips og server sammen med grønnsaker (f.eks. brekkbønner og babymais) sammen med en hjemmelaget bernaise, som du lager litt magrere enn originalen :D

Anonymkode: 8bac4...52b

• Liker 1
Skrevet

Vi pleier  ofte å steke sopp (bland gjerne sjampinjong, aroma og østers) med maiskorn og spekeskinke i biter - det er helt nydelig! 

Ellers er en av mine favoritter spinatfylt spisspaprika. Steker spinat (synes frossen funker best) med sjalottløk og gjerne litt hvitløk. Surrer det sammen med en liten fløteskvett, salt og pepper før jeg fyller det i spisspaprika delt på langs. Har gjerne på litt parmesan og setter I ovnen på ca 200 grader i 10-15 minutter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg spiser som oftest min biff med søtpotetbåter som først er stekt raskt i smør i panna slik at rikelig med maldonsalt og pepper fester seg deretter stekt i stekeovnen på 200grader til en gaffel glir lett igjennom. Til saus steker jeg sopp, blanding av aromasopp, sjampinjong og kantarell om det er tilgjengelig, i smør med rikelig med kvernet pepper. Når soppen har blitt stekt legger jeg til finhakket løs som stekes i et minutt før jeg heller fløte over og lar det steke til det blir kremet.

Smøret og fløten gjør dette kaloririkt, om du er på slanking er det bare å minimere disse to ingrediensene til et minimum så få du fortsatt smaken men vesentlig mindre kalorier.

Anonymkode: 2ffef...907

Skrevet

- Thai salat: salat av det du ønsker, spicy dressing og kjøtt i strimler som er stekt. Enkelt og godt!

- rasp opp blomkål stek lett til vanne begynner slippe. Salt, pepper. Brukes som ris. (kalles blomkålsris) Valgfri saus. Tomassaus sunnere enn fløtebaserte.

- wok grønnsaker, stekes for seg. Så tilsetter du kjøttet som er stekt i strimler.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lag søtpotetchips og server sammen med grønnsaker (f.eks. brekkbønner og babymais) sammen med en hjemmelaget bernaise, som du lager litt magrere enn originalen :D

Anonymkode: 8bac4...52b

Enig i dette :) Server evt med broccoli, gulrøtter og stekt paprika og squash. Nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...