Gå til innhold

Kviselignende ting i underlivet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei! Har i det siste merket at jeg har fått en del (kanskje 6-10 stk) kviselignende "klumper" i underlivet. De klør ikke, og er ikke vonde. Noen har samme farge som huden, og noen, mindre prikker har litt hvitaktig farge. De ligger utenfor ytre kjønnslepper, så ikke i selve vaginaen, men rett utenfor. Har seff tenkt på kjønnsykdom? men har ikke hatt sex siden starten av oktober. Dette har oppstått for max 2-3 uker siden. Har tatt test for kjønnsykdommer siden jeg hadde sex sist, men da bare tisseprøve, da var jeg clean. Noen som vet hva det kan være? :(

Anonymkode: 45854...e14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare talgkjertler eller fettkuler :) Har sånne selv og har blitt sjekket av gynekolog (for noe annet) mens jeg hadde de og han sa ingenting. Hvis de blir større kan du jo ta en tur til fastlegen. 

Anonymkode: 9f3a7...396

Skrevet (endret)

Det kan være infeksjoner i hårsekker pga barbering. Hvert enkelt hårstrå som blir barbert bort eller fjernet med voks, etterlater et lite hull i huden der hårets hårsekk ligger. Kommer det bakterier til, kan det bli kviser eller kviselingnende utslett av disse hårsekkene. Bruk av voks er verst. Det kan i verste fall gi store og verkende byller der det er en infektert hårsekkgrop.

Var jeg deg, ville jeg bestilt time hos gynekologen eller fastlegen, og fått tatt en kikk på det for sikkerhets skyld. Ut fra beskrivelsen din av de hudfargede "utvekstene", tenkte jeg først på kjønnssykdommen kjønnsvorter, men det er kanskje bare en forhastet antagelse. Jeg tror du bør få noen til å se på dem for sikkerhets skyld, selv om det antagligvis bare er kviser eller talgkjertler eller noe slikt.

Endret av Million
Gjest Haaploes
Skrevet
Et øyeblikk siden, Million skrev:

Det kan være infeksjoner i hårsekker pga barbering. Hvert enkelt hårstrå som blir barbert bort eller fjernet med voks, etterlater et lite hull i huden der hårets hårsekk ligger. Kommer det bakterier til, kan det bli kviser eller kviselingnende utslett av disse hårsekkene. Bruk av voks er verst. Det kan i verste fall gi store og verkende byller der det er en infektert hårsekkgrop.

Var jeg deg, ville jeg bestilt time hos gynekologen eller fastlegen, og fått tatt en kikk på det for sikkerhets skyld. Ut fra beskrivelsen din av de hudfargede "utvekstene", tenkte jeg først på kjønnssykdommen kjønnsvorter, men det er kanskje forhastet antagelese. Jeg tror du bør få noen til å se på dem for sikkerhets skyld, selv om det antagligvis bare er kviser eller noe slikt.

Så rart, både jeg og de jeg kjenner som har gått fra barbering til voksing har fått mindre problemer, ikke større.

AnonymBruker
Skrevet

Er i utlandet i over 2 mnd til... Har veldig lyst å slippe å dra til en gynekolog eller lege som ikke snakker norsk:( 

Skrevet
5 minutter siden, Haaploes skrev:

Så rart, både jeg og de jeg kjenner som har gått fra barbering til voksing har fått mindre problemer, ikke større.

Det går an å ha flaks også, vet du :-) Du vet jo at når et hår tas med voks, rykkes det ut med roten, og igjen står et ørlite hull i huden som går helt ned i hårsekken. Dette kan bakterier lett komme ned i, og da blir det fort infektert. Hvert enkelt hull er en risiko.

At du hadde mer problemer med barbering, kan skyldes bakterier på høvelen eller tilfeldigheter.

For en del år siden skulle jeg prøve voksing av hårene i underlivet for først gang. Valgte å ta kun langs trusekanten. Resultatet ble tilsynelatende bra, glatt og fint. Så gikk det noen dager. En dag jeg satt ved skrivebordet på jobb og skulle reise meg, hadde jeg vondt i lysken og begynte å halte litt når jeg gikk. En undersøkelse på do viste at det var kommet en stor kul akkurat langs trusekanten, der jeg hadde brukt voks. Jeg håpet det skulle bli bedre av seg selv, men dagene gikk og byllen ble bare større og større og haltingen økte. Til slutt var kulen så stor at jeg ikke kunne overse den mer, og jeg måtte halte meg avgårde til legevakten. Klarte ikke konsentrere meg på jobb fordi den verket sånn.

På legevakta satte de en stor sprøyte i meg i lysken for å bedøve lokalområdet rundt kulen, og så skar de den opp og tømte den for masse ekkelt verk. Det kom ut MYE!

Og her kommer det interessante; legen som behandlet meg, spurte rett ut av det blå om jeg hadde brukt voks til å fjerne hårene med. Ja, det hadde jeg jo, for første gang. "Ja, det er langt i fra første gang jeg ser dette problemet her. Sånne byller er vanlige etter voksing". "Er de??" kunne jeg måpende si.

Etter det har jeg aldri brukt voks på underlivet. Den byllen jeg hadde var svær og vond....frister ikke å gjenta.

Gjest Haaploes
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Det går an å ha flaks også, vet du :-) Du vet jo at når et hår tas med voks, rykkes det ut med roten, og igjen står et ørlite hull i huden som går helt ned i hårsekken. Dette kan bakterier lett komme ned i, og da blir det fort infektert. Hvert enkelt hull er en risiko.

At du hadde mer problemer med barbering, kan skyldes bakterier på høvelen eller tilfeldigheter.

For en del år siden skulle jeg prøve voksing av hårene i underlivet for først gang. Valgte å ta kun langs trusekanten. Resultatet ble tilsynelatende bra, glatt og fint. Så gikk det noen dager. En dag jeg satt ved skrivebordet på jobb og skulle reise meg, hadde jeg vondt i lysken og begynte å halte litt når jeg gikk. En undersøkelse på do viste at det var kommet en stor kul akkurat langs trusekanten, der jeg hadde brukt voks. Jeg håpet det skulle bli bedre av seg selv, men dagene gikk og byllen ble bare større og større og haltingen økte. Til slutt var kulen så stor at jeg ikke kunne overse den mer, og jeg måtte halte meg avgårde til legevakten. Klarte ikke konsentrere meg på jobb fordi den verket sånn.

På legevakta satte de en stor sprøyte i meg i lysken for å bedøve lokalområdet rundt kulen, og så skar de den opp og tømte den for masse ekkelt verk. Det kom ut MYE!

Og her kommer det interessante; legen som behandlet meg, spurte rett ut av det blå om jeg hadde brukt voks til å fjerne hårene med. Ja, det hadde jeg jo, for første gang. "Ja, det er langt i fra første gang jeg ser dette problemet her. Sånne byller er vanlige etter voksing". "Er de??" kunne jeg måpende si.

Etter det har jeg aldri brukt voks på underlivet. Den byllen jeg hadde var svær og vond....frister ikke å gjenta.

...akkurat som at det går an å ha uflaks :)

Det hørtes ikke godt ut uansett!

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ikke av voksing. Muligens barbering, men tror egentlig ikke det..?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk også byll etter voksing. Etter hvert kom det ut et 4(!) cm langt inngrodd hår! Kastet opp i munnen da jeg nappet det ut. Jeg får også sinnsyke nupper av voksing. Aldri mer. TS, den eneste som kan svare på hva "kvisene" er for noe er en lege/gynekolog.

Anonymkode: fcd95...317

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...