Gå til innhold

Noen som vet?

Flowery

Anbefalte innlegg

Jeg skulle nå hatt mensen for noen dager siden. Jeg tok en test den dagen jeg skulle hatt den. Den var negativ. Kan det være at jeg likevel er gravid? Jeg har ømme bryster, men ellers ingen tegn på at mensen er på vei. Har lest et eller annet sted at testen ikke gir utslag før en tid etter at man har blitt gravid fordi det tar tid før man kan måle E..? Hvor lang tid er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens tester viser at man er gravid fra den dagen man forventer menstruasjon. De måler hcg, som kun produseres når man er gravid. Det er selvsagt en mulighet for at du er gravid men at hcg-produksjonen din ikke er helt "oppe og går" enda. Hvis jeg var deg ville jeg ha ventet noen dager til og så tatt en ny test om jeg ikke hadde fått mensen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det kan hende at produksjonen er litt sent i gang ja, eller kanskje bare at eggløsningen ver litt senere enn du trodde. Test om et par dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flowery ikke innlogget

Men hvor mange dager skal jeg vente? Etter den forrige (og korte) syklusen skulle jeg hatt mensen for 3 dager siden. Men det kan vel være at syklusen er lengre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Flowery ikke innlogget

Ja, jeg skal ta test i morgen tidlig. Ble rådet på apoteket til å ta i morgenurin. Hun sa også at det er mulig at selv om jeg tar test nå og den er negativ og jeg ikke får mensen så må jeg ta en test til senere. Dette fordi det kan være at syklusen kan variere slik som den kanskje har gjort nå.

Jeg skulle hatt mensen for 3 dager siden i følge forrige mnd. syklus, men den kan jo være lenger denne mnd. :( Dette er skikkelige vanskelige greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...