Million Skrevet 31. mars 2016 #1 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg skal selge noe via Finn, og kjøper spør om jeg godtar betaling via Vipps. Jeg har ikke Vipps appen nedlastet selv, men jeg mener jeg leste nylig at man ikke lenger trenger å ha det for å motta penger. Det er kun avsender av pengene som trenger å ha appen, mener jeg at jeg leste. Stemmer det? (vet ikke om jeg gidder å laste den ned) Eksempel: Hvis jeg og kjøper står i døra og han/hun får overlevert varen, og hun da legger inn betalingen i Vipps så jeg får det bekreftet... kan vedkommende deretter slette eller trekke tilbake utbetalingen rett etterpå, f.eks. når hun setter seg i bilen få minutter senere? Eller er en Vipps utbetaling endelig og kan ikke stoppes...? Føler det er litt utrygt å ta i mot betaling elektronisk via en app, det føles ikke like 100% sikkert som kontantbetaling i hånden.... Noen som har blitt svindlet eller lurt av betaling via Vipps? Endret 31. mars 2016 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aliloll Skrevet 31. mars 2016 #2 Del Skrevet 31. mars 2016 Nei, ikke mulig å stoppe en overføring såvidt jeg vet. Pengene blir trekt fra kontoen min med en gang når jeg Vippser over penger hvertfall. Tror det skal gå helt fint! Ville dog installert appen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 31. mars 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mars 2016 (endret) Jeg googlet litt og fant faktisk svaret selv " Når pengene er sendt kan de ikke kalles tilbake, så du som mottaker kan være trygg på at pengene kommer. " iflg. https://www.vipps.no/sos.html Endret 31. mars 2016 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 31. mars 2016 #4 Del Skrevet 31. mars 2016 Mottaker må også ha appen? Hvordan skal ellers pengene komme til rett konto? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pengebingen Skrevet 31. mars 2016 #5 Del Skrevet 31. mars 2016 Nei de kan ikke trekkes tilbake Et praktisk og godt alternativ til finns egen betalingsløsning! Bruker det selv ved salg og kjøp på Finn.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Del Skrevet 31. mars 2016 Vipps sender bruker-informasjon til Facebook: http://www.side3.no/teknologi/forbrukerradet----vipps--sender-brukerinformasjon-til-facebook/3423192428.html Anonymkode: a23c8...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Del Skrevet 31. mars 2016 Vipps er ikke helt bombesikkert, og det gjør at mottaker har en viss risiko siden de trekker tilbake pengene hvis de er sendt av en person som har brutt seg inn på noen andres konto. https://bitcointalk.org/index.php?topic=1182674.msg13571344#msg13571344 Hvis de møter på døra kan du kreve legitimasjon og sjekke at telefonnummeret som sender pengene tilhører den personen. Anonymkode: c8571...7b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 31. mars 2016 #8 Del Skrevet 31. mars 2016 Hvorfor i allverden bruke Vipps? Du kan overføre til konto med mindre hassle for deg (du slipper å forholde deg til appen) eller så kan dere bruke Finn-betalingsgaranti dersom kjøperen absolutt skal kjøpe det på kreditt. Høres tvilsomt ut, og jeg er sikker på at de kan reverseres. Det trekkes jo fra kredittkortet mitt, virker merkelig om DnB påtar seg hele risikoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Del Skrevet 31. mars 2016 Vipps er trygt og betalingen kan ikke trekkes tilbake av kjøper etter at han har sendt pengene. Men, du som selger må også ha appen for å motta pengene. Har du ikke det, får du en tekstmelding om at noen har prøvd å sende deg penger via Vipps, og du må laste ned appen for å få pengene. Mener fristen er 3 dager. Dersom du ikke da laster ned pengene innen 3 dager, går pengene automatisk tilbake til kjøper. Dette er eneste "kanselleringslogikk" i Vipps. Anonymkode: 874aa...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Del Skrevet 31. mars 2016 3 timer siden, ambivalentReaction skrev: Hvorfor i allverden bruke Vipps? Du kan overføre til konto med mindre hassle for deg (du slipper å forholde deg til appen) eller så kan dere bruke Finn-betalingsgaranti dersom kjøperen absolutt skal kjøpe det på kreditt. Høres tvilsomt ut, og jeg er sikker på at de kan reverseres. Det trekkes jo fra kredittkortet mitt, virker merkelig om DnB påtar seg hele risikoen. Du uttaler deg om ting du tydeligvis ikke har greie greie på. Anonymkode: 874aa...512 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Del Skrevet 31. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vipps er ikke helt bombesikkert, og det gjør at mottaker har en viss risiko siden de trekker tilbake pengene hvis de er sendt av en person som har brutt seg inn på noen andres konto. https://bitcointalk.org/index.php?topic=1182674.msg13571344#msg13571344 Hvis de møter på døra kan du kreve legitimasjon og sjekke at telefonnummeret som sender pengene tilhører den personen. Anonymkode: c8571...7b6 Å svindle via en app hvor man i tillegg til å ha stjålet kortnummeret, også har registrert profil med mobilnummer og fødsels-og personnr, og i tillegg legger igjen digitale spor, er jo kjempelurt. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at dette gir økte barrierer for å prøve seg på en svindel, men noen svindlere vil alltid prøve seg, dessverre, og dyktige svindlere som bryter sikkerhetsbarrierene kan finnes. Det spørs om disse er de samme som kjøper brukte småvarer på Finn. Anonymkode: 874aa...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. april 2016 Forfatter #12 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg bestemte meg for å laste ned appen, så har jeg den uansett. Greit å ha, siden jeg likevel er Dnb kunde og greier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 4. april 2016 #13 Del Skrevet 4. april 2016 En ting er at sender ikke kan stoppe betalingen etter at han har trykket vipps(eller hva man nå gjør) Men, hva om betaler ikke har penger tilgjengelig på konto? Da får man vel ikke penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 4. april 2016 #14 Del Skrevet 4. april 2016 3 minutter siden, Pinkee skrev: En ting er at sender ikke kan stoppe betalingen etter at han har trykket vipps(eller hva man nå gjør) Men, hva om betaler ikke har penger tilgjengelig på konto? Da får man vel ikke penger? Da får man ikke vipset over penger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frogner Skrevet 4. april 2016 #15 Del Skrevet 4. april 2016 Jeg har brukt Vipps på kjøp/salg via finn.no, fungerer igrunn veldig bra Har brukt appen lenge med venner og kjente, og jeg har alltid fått pengene som har blitt overført til meg. Fort og enkelt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 4. april 2016 #16 Del Skrevet 4. april 2016 Et øyeblikk siden, Wenda skrev: Da får man ikke vipset over penger. Senderen får ikke det til å se ut som man gjør det engang? I så fall er det jo bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #17 Del Skrevet 4. april 2016 4 minutter siden, Pinkee skrev: En ting er at sender ikke kan stoppe betalingen etter at han har trykket vipps(eller hva man nå gjør) Men, hva om betaler ikke har penger tilgjengelig på konto? Da får man vel ikke penger? Man må selvfølgelig ha dekning for å kunne sende penger via Vipps. Anonymkode: 09082...abb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hironakamura Skrevet 4. april 2016 #18 Del Skrevet 4. april 2016 1 minutt siden, Pinkee skrev: Senderen får ikke det til å se ut som man gjør det engang? I så fall er det jo bra Nei, det er mottaker som får bekreftelse på at man har mottatt penger, så da kan ikke sender lure seg unna 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 4. april 2016 #19 Del Skrevet 4. april 2016 Ja, du må ha appen du også. Du må registrere kortinformasjonen til telefonnummeret ditt. Om kjøperen overfører pengene via Vipps og du ennå ikke har registrert deg, får kjøperen pengene i retur noen dager etterpå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2016 #20 Del Skrevet 4. april 2016 Men hvis vips brukes som den nye måten å betale på for eksempel på finn. Hvilken garanti har man for at selger faktisk sender varen? Finn betalings garanti må fremdeles være bedre. Anonymkode: 19128...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå