Gå til innhold

Noen som kjenner til Høyskolen Kristiania? Er den bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å studere HR og personalledelse der...

Anonymkode: 0c0b8...e8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bortkastet tid og penger. Gå på en ordentlig skole i stedet.

Anonymkode: 61d19...c1d

• Liker 6
Skrevet

Lurer på dette jeg også 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk der :) kjempe fin skole. Mindre klasserom så man får et annet forhold med foreleserne. Man blir sett :) godt pensum - som er med tiden og oppdatert. Skolen generelt er oppdatert i forhold til tiden og hvordan verden utvikler seg. 

Anonymkode: 57a2e...c3e

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg bringe denne til live igjen?

Hvordan er det lagt opp der? Sitter man i store saler med forelesning, eller er det typ klasserom? Har hørt at klassene skal være mindre iallefall, samme på andre privatskoler som feks Westerdals osv. 

Anonymkode: 6c8b8...dd1

AnonymBruker
Skrevet
Den 3/31/2016 at 9.55, AnonymBruker skrev:

Bortkastet tid og penger. Gå på en ordentlig skole i stedet.

Hvorfor? Hadde vært fint med en ordentlig begrunnelse sånn at man kan forstå bedre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Hadde vært fint med en ordentlig begrunnelse sånn at man kan forstå bedre.

Som jeg skrev i en annen tråd vedr. HR/personalledelse på Høgskolen Kristiania:

"Fullstendig bortkastet. Å få relevant jobb med kun en bachelor innen HR/personalledelse er tilnærmet umulig uansett hvor man har studert, og arbeidsgivere ser på Kristiania som "clown college", dvs at et vitnemål derfra stort sett ikke er verdt papiret det er skrevet på. "

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1021722-skal-ta-bachelor-i-hr-og-personal-ledelse/

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Fullstendig bortkastet. Å få relevant jobb med kun en bachelor innen HR/personalledelse er tilnærmet umulig uansett hvor man har studert, og arbeidsgivere ser på Kristiania som "clown college", dvs at et vitnemål derfra stort sett ikke er verdt papiret det er skrevet på. "

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1021722-skal-ta-bachelor-i-hr-og-personal-ledelse/

Det er tull. Har gått der selv og på mine intervjuer spm he sett vitnemålet mitt sier det er en bra skole. Pg flere av mine medstudenter som har bachelor i HR har gode og fine jobber idag. En fin start på karrieren. 

Uansett hvilken skole man spørr om her på forumet, BI, NTNU eller HK, så vil alltid noen mene det er dritt og bortkastet. Alle skolene er bra og har en faglig tyngde man vil kunne trenge. Så at du sier at det er "clown college" er BS - vis meg et representativt utvalg av arbeidsgivere som mener det. Syntes du skal holde deg for god for å spre løgner, selvom du syntes det er dritt. Har du gått der? 

HK er oppdatert på fagstoffet og har gode forelesere som er tilgjengelig for spørsmål når du trenger det. Fine klasserom som ikke er altfor store slik at man får en annen relasjon med klassen og læreren. Bra studentmiljø som gjør at det er lett og bli kjent med andre elever. Studentpuben er også veldig bra!

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to venninner og en kompis som har gått skolen. To av dem gikk HR og personal, en av dem gikk hotell og ledelse. Alle fikk relevant jobb etter utdanning, og den som gikk hotell og ledelse har en veldig god jobb i et anerkjent hotell. 

Til ts:

Det jeg har hørt om skolen som er litt dumt, er at den var mye bedre før da klassene ikke var like store. Elevene fikk god oppfølging og hadde tett dialog med lærere. Jeg har fått inntrykk av at det er blitt litt mer "masseproduksjon" etter sammenslåingen, men at man allikevel får tettere dialog med arbeidsgivere ila skoleåret enn ved f.eks BI.

Endret av Olive_North
slurv
Skrevet

Jeg vil også legge til at jeg ikke er helt for måten de opptrer på i forhold til opptak.

En må betale en sum på rundt 1800kr før man får vite om man kommer inn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Olive_North skrev:

Jeg vil også legge til at jeg ikke er helt for måten de opptrer på i forhold til opptak.

En må betale en sum på rundt 1800kr før man får vite om man kommer inn. 

Slik var det ikke da jeg gikk? Uteksaminert 2015. Men måtte betale dette som en bekreftelse av at vi ønsker plassen, så man ikke ombestemmer seg i siste liten. Det dumme var jo at jeg ikke hadde fått svar på eksamen fra videregående. Så måtte betale dette, men visste ikke om jeg hadde fått bestått eksamen, men men. 

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik var det ikke da jeg gikk? Uteksaminert 2015. Men måtte betale dette som en bekreftelse av at vi ønsker plassen, så man ikke ombestemmer seg i siste liten. Det dumme var jo at jeg ikke hadde fått svar på eksamen fra videregående. Så måtte betale dette, men visste ikke om jeg hadde fått bestått eksamen, men men. 

Mulig jeg tar feil, men da jeg sjekket forsto jeg deg slik at man måtte betale den summen ila 2 uker etter mottatt skoleplass for å reservere skoleplassen frem til 1juli. 1.juli var dato for opptak, og kvalifiserte man ikke for opptaket mistet man skoleplassen.

• Liker 1
Skrevet

Bortkastet penger. Man lærer ikke noe mer her enn offentlig skole. Tro meg. Sitter med et utrolig høyt studielån  (pga måtte låne til skolepenger også) og med en jobb hvor erfaring teller mye mer enn skole. De fleste jobbene man får etter denne skolen krever erfaring fremfor karakterer.

Syns ikke det det var noe mindre klasser enn feks på videregående. I de aller fleste timene sitter man i en stor sal, har man "liten" klasse så er man rundt 20-30 stk.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av Stig Sivertsen
  • Liker 3
Skrevet
På 23.5.2016 den 11.20, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette fra egentlig?

Anonymkode: 9d6b0...77e

Skrevet

Dette er tråden som snakker!
Hvem vekket meg fra min dvale jeg har vært i siden 2016! La meg hvile i fred.

Men ellers så ja. Ikkke gå på høyskolen i kristiania eller noen andre private høgskoler. De melker deg for penger og du får ikke det du betaler for - som er en kvalitetsutdannelse på høyere nivå på linje med offentlige høgskoler.

Anonymkode: 15ce1...66c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...