Gå til innhold

Foreløpig skatt er ikke beregnet. Jeg er IKKE selvstendig næringsdrivende. Hva skjer??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår meg ikke på Selvangivelse 2015! Det står ingenting om jeg blir skyldig eller får tilbake penger.. :ohmy:

Derimot står det Foreløpig skatt er ikke beregnet. Og at jeg ikke får vite det før i august, tidligst oktober.!!

Men.. jeg har alltid fått vite det i mars og utbetalingen har skjedd i juni. Jeg er IKKE selvstendig næringsdrivende, ei heller gift med noen som er det.. 

Hvorfor står dette på selvangivelsen min nå? Noen andre som har opplevd det samme?

Anonymkode: b0eed...3b8

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du er tatt ut for stikkprøve/kontroll. Det vil si at de manuelt tar ut selvangivelsen din og en saksbehandler går manuelt gjennom den post for post, samt historikken din, og sjekker om alt stemmer og er sannsynlig. De leter etter feil og forsøk på lureri, rett og slett.

Det er ganske sannsynlig det som har skjedd med deg, siden det står at skatten ikke er beregnet. De holder på og jobber med den altså.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk også det i år, igjen, men her skyldes det arbeidsoppdrag i utlandet. Har du hatt noe slikt TS? 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :)

Det står lønn mv. arbeid i utlandet (fra arbeidsgiveren min): 16 000,- ser jeg. Men jeg har da ikke arbeidet i utlandet?! :ohmy:

Hva i alle dager er det som skjer her da?! :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Aha.. nå har jeg fått svar fra arbeidsgiver.. det har blitt gjort en feil i hele kommunen og de jobber på spreng med å finne en løsning sammen med skatteetaten. *Puh* Det var greit å lufte det med noen kollegaer og se at de hadde samme feil som meg :)

:::::: TRÅDSLUTT ::::::

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...