AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Hei! Det hele begynte med en brøsroperation jeg hadde for nøyaktig en uke siden. Jeg fikk endelig de silikonbrøstene jeg hadde ønsket meg å alt gikk som planlagt. Det gjorde vondt de første tre dagene, noe som var forventet. Det ble litt bedre dag 4 så litt verre dag 5 igjen. Jeg fikk smerter i mitt venstre bryst, mest i muskelen på siden og under armen å ikke så mye i selve puppen. Den ble ikke noe serlig hoven eller rød så jeg tenkte at der var vanlige smerter. Jeg dro på kontroll etter 6 dager der legene å sykepleierne sa at alt så veldig bra ut. Jeg hadde en liten blåflekk på siden av der jeg hadde vondt, noe som de mente mest sannsynelig var grunnen. Når de målte crp'en var den 300 noe som førte til direkte innleggelse. Jeg syntes dette var veldig merkelig da jeg har litt vondt men ikke i nærheten av vondt nok til at jeg har så høy crp. Legene sier også at de ikke ser at noe er galt, da puppen ser helt bra ut, ikke rød, ikke blå, ingenting synelig bortsett fra den lille blåflekken. Jeg lå på sykehuset i hele går der jeg fikk antibiotika intravanøst 3 ganger. Sjekket crp'en nå på morgenen å den er fortsatt på 300. Jeg må altså ligge her en natt til. Mitt spørsmål er egentlig: Er det noen andre som har vært i en lignende situation? Kan det være at det ikke er puppen men noe annet? Har googlet litt... Vet man ikke skal gjøre det, men da kommer det HIV og kreft. Går det virkelig ann å ha 300 i crp uten veldig mye smerter, noe som helst feber, normalt blodtrykk og normale oksigennivåer? Håper virkelig på svar. mvh bekymret pasient Anonymkode: 1a42b...a88 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Ettersom du sier du er innlagt, så vil mitt beste råd være å spørre der. .... Anonymkode: 92f23...510 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Du har nok fått en infeksjon etter operasjonen, en ganske så alvorlig infeksjon også siden du har en crp på 300, noe som er relativ høy crp. Men, spør på avd du ligger, de må jo finne ut hvor infeksjonen kommer fra. Men siden du nettopp har tatt en brystforstørrelse så er det nærliggende å tro at det stammer derifra, med mindre du har andre symptomer. Anonymkode: ccd22...a44
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Kjenner flere som har hatt over 300 i crp, men da i forbindelse med astma og lungebetennelse. Er ikke så mange i mitt nærmiljø så tar silikon. Men søstera til en kamerat tok og fikk en alvorlig infeksjon, endte opp med å fjerne silikonen. Hvis jeg ikke husker helt feil, så våget hun ikke å ta på ny. Hun ble jo dødssyk første gang. Anonymkode: 158e7...22e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det hele begynte med en brøsroperation jeg hadde for nøyaktig en uke siden. Jeg fikk endelig de silikonbrøstene jeg hadde ønsket meg å alt gikk som planlagt. Det gjorde vondt de første tre dagene, noe som var forventet. Det ble litt bedre dag 4 så litt verre dag 5 igjen. Jeg fikk smerter i mitt venstre bryst, mest i muskelen på siden og under armen å ikke så mye i selve puppen. Den ble ikke noe serlig hoven eller rød så jeg tenkte at der var vanlige smerter. Jeg dro på kontroll etter 6 dager der legene å sykepleierne sa at alt så veldig bra ut. Jeg hadde en liten blåflekk på siden av der jeg hadde vondt, noe som de mente mest sannsynelig var grunnen. Når de målte crp'en var den 300 noe som førte til direkte innleggelse. Jeg syntes dette var veldig merkelig da jeg har litt vondt men ikke i nærheten av vondt nok til at jeg har så høy crp. Legene sier også at de ikke ser at noe er galt, da puppen ser helt bra ut, ikke rød, ikke blå, ingenting synelig bortsett fra den lille blåflekken. Jeg lå på sykehuset i hele går der jeg fikk antibiotika intravanøst 3 ganger. Sjekket crp'en nå på morgenen å den er fortsatt på 300. Jeg må altså ligge her en natt til. Mitt spørsmål er egentlig: Er det noen andre som har vært i en lignende situation? Kan det være at det ikke er puppen men noe annet? Har googlet litt... Vet man ikke skal gjøre det, men da kommer det HIV og kreft. Går det virkelig ann å ha 300 i crp uten veldig mye smerter, noe som helst feber, normalt blodtrykk og normale oksigennivåer? Håper virkelig på svar. mvh bekymret pasient Anonymkode: 1a42b...a88 Jeg begynner å tenke at infeksjonen har gått i blodet... og det kan føre til blodforgiftning. At det er derfor du ikke har hatt så mye symptomer i selve brystet. Uansett, 300 i CRP er skyhøyt, og det er ikke høyt uten grunn. Når CRP er forhøyet, er det oftest bakterier (som ved infeksjon). Ved HIV og kreft er det gjerne SR som er forhøyet. jeg hadde bare bittelitt forhøyet SR, det viste seg at jeg hadde kreft... Anonymkode: 63285...ef7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det hele begynte med en brøsroperation jeg hadde for nøyaktig en uke siden. Jeg fikk endelig de silikonbrøstene jeg hadde ønsket meg å alt gikk som planlagt. Det gjorde vondt de første tre dagene, noe som var forventet. Det ble litt bedre dag 4 så litt verre dag 5 igjen. Jeg fikk smerter i mitt venstre bryst, mest i muskelen på siden og under armen å ikke så mye i selve puppen. Den ble ikke noe serlig hoven eller rød så jeg tenkte at der var vanlige smerter. Jeg dro på kontroll etter 6 dager der legene å sykepleierne sa at alt så veldig bra ut. Jeg hadde en liten blåflekk på siden av der jeg hadde vondt, noe som de mente mest sannsynelig var grunnen. Når de målte crp'en var den 300 noe som førte til direkte innleggelse. Jeg syntes dette var veldig merkelig da jeg har litt vondt men ikke i nærheten av vondt nok til at jeg har så høy crp. Legene sier også at de ikke ser at noe er galt, da puppen ser helt bra ut, ikke rød, ikke blå, ingenting synelig bortsett fra den lille blåflekken. Jeg lå på sykehuset i hele går der jeg fikk antibiotika intravanøst 3 ganger. Sjekket crp'en nå på morgenen å den er fortsatt på 300. Jeg må altså ligge her en natt til. Mitt spørsmål er egentlig: Er det noen andre som har vært i en lignende situation? Kan det være at det ikke er puppen men noe annet? Har googlet litt... Vet man ikke skal gjøre det, men da kommer det HIV og kreft. Går det virkelig ann å ha 300 i crp uten veldig mye smerter, noe som helst feber, normalt blodtrykk og normale oksigennivåer? Håper virkelig på svar. mvh bekymret pasient Anonymkode: 1a42b...a88 De går vel legevisitt på deg snart (ofte i 10 - tia det?), da er det anledning til å spørre legene ting du lurer på. Bra du er innlagt i alle fall så du får den hjelpen du trenger God bedring Anonymkode: 63285...ef7
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har hatt nesten 300 i crp, og da hadde jeg 41 i feber og blodpropper. Følte meg ELENDIG. Klarte ikke å gå etc. Anonymkode: cfa90...f7b
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 Det er ikke unormalt å ha veldig høy CRP i forbindelse med operasjon, og har du i tillegg pådratt deg en infeksjon kan vil den være enda høyere. At den ikke har gått ned i løpet av ett døgn er ikke så unaturlig, da CRP kan henge igjen noen dager før den begynner å gå nedover. Spør legene neste gang de går visitt. Det er vanskelig for oss å vite noe når vi ikke vet hva de andre blodprøvene dine sier, hvilken antibiotika du får, og hva dine vitale mål ligger på. God bedring Anonymkode: 5efbf...77c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 Jeg har hatt 390 i crp etter fødsel som endte i ks. Legene var ikke sikker på hvor infeksjonen kom fra, for jeg følte meg ikke SÅ ille, føltes ut som en mild influensa kanskje. Men de regnet med den kom fra livmoren. Gikk over med intravanøs antibiotika. Anonymkode: 4a21e...c75
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynner å tenke at infeksjonen har gått i blodet... og det kan føre til blodforgiftning. At det er derfor du ikke har hatt så mye symptomer i selve brystet. Uansett, 300 i CRP er skyhøyt, og det er ikke høyt uten grunn. Når CRP er forhøyet, er det oftest bakterier (som ved infeksjon). Ved HIV og kreft er det gjerne SR som er forhøyet. jeg hadde bare bittelitt forhøyet SR, det viste seg at jeg hadde kreft... Anonymkode: 63285...ef7 Hadde sykehuset hatt den minste mistanke om blodforgiftning, så hadde de kommet og tatt blodkulturprøver. Da tar de blodprøve i noen ganske store flasker, noe ts ikke skriver ett ord om. Jeg vil tro at om de hadde tatt blodkulturprøver så hadde hun nevnt dette i hi. Så å skremme vettet av henne er ikke nødvendig. Ts er på sykehus og har den beste behandling der. Høy CRP behøver ikke å ha sammenheng med operasjonen, det kan være infeksjon mange andre steder i kroppen. Snakk med personalet på sykehuset. CRP bestemmer ikke at du skal være dødssyk, det er en markør på at noe ikke er i den skjønneste orden et eller annet sted i kroppen. Anonymkode: 0e5f6...5f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå