AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Ville egentlig bare ha deres mening. Jeg gir mme, så baby ble introdusert til fast føde når hun fyllte 4 mnd. Vi begynte å smake på gulrotpure. Det gikk bare ut igjen, så vi prøvde risgrøt med litt most frukt i dagen etter og det likte hun kjempe godt. Økte med litt flere skjeer gjennom uka og begynte etter dag 3 med grøt om morgen og grøt om kvelden. Prøvd også litt grøt i melka, men vi liker grøt måltid bedre ettersom velling ikke er anbefalt. Nå på uke 2 fikk hun smake sviskemos så nå har hun fått dette til morgen og kveld. Spiser ca 6 -8 barneskjeer i et måltid. Gjør jeg det riktig? Går jeg fort fort frem? Burde jeg kun gi grøt eller kan jrg bytte på å go sviskemos istedenfor grøt? Har lurt på om jeg kun sjal gi henne grøt eller om det er ok med andre smaker allerede på uke 2. Og kan man variere grøten med hell? Anonymkode: 6f809...30d
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Sviskemos er en dessert/frukt ikke et fullverdig måltid som grøt er. Les dette: http://altformamma.no/artikler/190/article/item/null/naar-kan-barnet-spise-hva Anonymkode: b5400...996 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sviskemos er en dessert/frukt kke et fullverdig måltid som grøt er. Les dette: http://altformamma.no/artikler/190/article/item/null/naar-kan-barnet-spise-hva Anonymkode: b5400...996 Jeg har lest denne og det er derfor jeg te krever det var ok med sviskemos Der star det jo most grønnsaker, frukt eller grøt Anonymkode: 6f809...30d
Belima Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Sånn som jeg forstår siden det er vist til, så er fast føde bare en liten del av barnets måltider. Hovedmaten skal være melk.Alt annet skal være smaksprøver for å introdusere barnet for nye smaker. Så jeg tror du gir for mye mat. Ville flyttet dette innlegget til: Graviditet, spedbarn og babytiden. Tror du får bedre hjelp der enn her.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Melk er jo selvsagt hovednæring og grøt/sviskemos fåes alltid etter melka. Det er bare tillegg ja! Dwt sjal det jo også være det førate leveåret. Ts Anonymkode: 6f809...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå