Gå til innhold

Abortere en eller flere friske fostere

Synes dere det er greit?  

15 stemmer

1. 1. Synes dere det er greit?

• Jeg synes det er helt greit
      5
    • Det er absolutt ikke greit!
      10

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om folk som aborterer en eller flere friske fostere fordi de vil ikke ha mer enn 1 eller 2, osv barn? For eksempel at man har trillinger og så fjerner man 2 av dem fordi man bare vil ha en, eller man fjerner 1 fordi man vil bare ha 2. Jeg synes det er helt gale, skal man først gå igjennom en fødsel så kan man like greit føde alle sammen og helle adoptere bort de man ikke vil ha..

Anonymkode: f097e...f91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump

Skrevet

Å herligfreden. Jeg hadde aldri klart å gjøre det. Aldri i mitt liv om jeg kunne ha vært med noen som gjorde det heller!
Tenk å velge hvilken av tvillingene/trillingene som får leve eller dø. Snakk om å være brutal!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 153f8...020

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 153f8...020

Hva er pOi e?

Skrevet

Hvis jeg var gravid med tvillinger eller flere hadde det vært helt uaktuelt og for meg en umoralsk handling. For frivillig abort, men ikke av flere foster under samme svangerskap. 

• Liker 1
Skrevet

Brutalt syns jeg. Tenke hvordan den tvillingen som sitter igjen tenker på hvordan h*n ble valgt til å leve og den andre måtte dø:tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Dont see the problem.

Bedre det enn at tvillingbarnet skal ha ett dårlig liv og være uønsket.

Anonymkode: 16ccd...374

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dont see the problem.

Bedre det enn at tvillingbarnet skal ha ett dårlig liv og være uønsket.

Jeg tror neppe en oppegående forelder peker seg ut en tvilling som de behandler dårligere enn den andre.

Anonymkode: 59ff4...fd3

Skrevet

fjerne en av to tvillinger synes jeg blir litt rart.

men ville glatt fjernet 5-6 foster om jeg ble gravid med åttlinger. så da kan jeg egentlig ikke si noe på det føler jeg.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror neppe en oppegående forelder peker seg ut en tvilling som de behandler dårligere enn den andre.

Anonymkode: 59ff4...fd3

Ja. for det var akkurat det jeg mente :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt på jordet, spør du meg! Jeg synes ikke det er greit å velge bort et potensielt menneske.

Jeg er generelt i mot abort (forutenom under særdeles skjerpede omstendigheter: incest, alvorlig rusmisbruk o.l)

Elin

Anonymkode: 55898...706

• Liker 1
Skrevet

Det juridiske er helt ok. Når det kommer til tvillingen som ikke blir abortert, så tviler jeg på at foreldrene kommer til å fortelle i det lange og det brede om at de aborterte et potensielt søsken - man gjør tross alt ikke det med abort av enklinger. Som med all annen abort, kan man ikke kjenne bakgrunnen - det kan være medisinsk indikert, man kan bare ha økonomi til ett barn, eller det kan være andre faktorer som peker på at abort er det beste valget. Jeg synes generelt det er en uting å dømme folk for å ta abort, siden vi ikke vet hva den som tar valget, går igjennom. Dette gjelder selvsagt også for abort hvor man beholder et foster.

AnonymBruker
Skrevet

Ett sted i Norge, ett par år fremover i tid: 

"Nå skal du høre her lille jenta mi. Du kunne faktisk hatt en bror som hadde vært nøyaktig like gammel som deg. Da jeg var gravid oppdaget de at jeg bar på tvillinger i magen. Jeg hadde ikke lyst på to babyer på en gang. Det ville bli alt for mye arbeid for meg, og ville ha kostet meg mer penger. Derfor bestemte jeg å fjerne ett foster. Siden jeg allerede  hadde Ragnar - som er nesten tre år eldre enn deg - og jeg ønsket meg en liten jente, så valgte jeg å fjerne det guttefosteret"

Anonymkode: 09ddd...815

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Ser ikkje problemet. Samma det om du fjerner ein tvilling/trilling eller ein storesøsken eller lillesøsken. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Fireproof skrev:

Ser ikkje problemet. Samma det om du fjerner ein tvilling/trilling eller ein storesøsken eller lillesøsken. 

Les tråden igjen

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Fireproof skrev:

Enig. Ser ikke forskjellen på dette og "vanlig" abort.

Anonymkode: 5ffc2...92b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Ser ikke forskjellen på dette og "vanlig" abort.

Anonymkode: 5ffc2...92b

Seriøst?! Les tråden igjen...

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?! Les tråden igjen...

Du må tåle at andre har en annen mening enn deg.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...