AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #1 Skrevet 31. mars 2016 Jeg er i utgangspunktet slank, er 165 og veier 50 kg. Men har alltid hatt mage og etter å ha fått barn for 4 år siden har den blitt litt "skrukkete" om dere skjønner? Altså magen har en fettpølse og er skrukkete.. Vil gjerne bli kvitt dette og i tillegg stramme opp/bygge litt større og rundere rumpe. Jeg har begynt å trene, men først og fremst kun med egen kroppsvekt.. Styrke hjemme. Må vel etterhvert begynne på treningsstudio. Hvor nøye er det med kostholdet? Jeg er ikke akkurat noen kostholdsekspert, men spiser generelt sunt.. det eneste er at måltidene ikke alltid er så regelmessige. Og jeg kan godt finne på å f eks spise 3 kakestykker om jeg blir invitert bort i selskap f eks.. (Skjer jo ikke akkurat ukentlig)..Eller kjøpe en sjokolademuffins til kaffen på kafebesøk på en søndag.. Hvor mye skade gjør dette? Andre tips til en som er helt grønn og uerfaren med trening/kosthold? Anonymkode: d9b30...355
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Dersom du ønsker å stramme opp og ikke gå ned i vekt er det godt nok å spise generelt sunt. Et kakestykke i ny og ne er bare godt for livskvaliteten så det er ikke noe problem så lenge det ikke blir for ofte. Uregelmessige måltider spiller ingen rolle så lenge du får i deg nok næring i løpet av dagen. Anonymkode: 6a494...08b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom du ønsker å stramme opp og ikke gå ned i vekt er det godt nok å spise generelt sunt. Et kakestykke i ny og ne er bare godt for livskvaliteten så det er ikke noe problem så lenge det ikke blir for ofte. Uregelmessige måltider spiller ingen rolle så lenge du får i deg nok næring i løpet av dagen. Anonymkode: 6a494...08b Så jeg trenger ikke å for eksempel begynne å jogge? For jeg vil ikke miste vekt nei, kun det fettet jeg har på magen.. Men har hørt at for å i bli kvitt magefettet må man generellt være i mye aktivitet (jogging f eks).. Anonymkode: d9b30...355
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Så jeg trenger ikke å for eksempel begynne å jogge? For jeg vil ikke miste vekt nei, kun det fettet jeg har på magen.. Men har hørt at for å i bli kvitt magefettet må man generellt være i mye aktivitet (jogging f eks).. Anonymkode: d9b30...355 tren styrke, mage øvelser. Anonymkode: a8a67...23e
ajarRun Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jeg trenger ikke å for eksempel begynne å jogge? For jeg vil ikke miste vekt nei, kun det fettet jeg har på magen.. Men har hørt at for å i bli kvitt magefettet må man generellt være i mye aktivitet (jogging f eks).. Anonymkode: d9b30...355 Du kan ikke punktslanke deg. Du må gå ned i vekt for å miste vekt. Eller så kan du fylle på med muskler, da gjelder styrketrening med høy vekt og få repetisjoner. StronLifst 5x5 og Starting Strenght er to programmer jeg kan anbefale. 1
BlendaSensitive Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 Om du er utrent kan styrke av core-muskulaturen hjelpe endel. Dette holder inn hele "korsettet". Mange med mye svank i ryggen får ekstra pouting mage av dette. Her om posture og mage: https://www.youtube.com/watch?v=BIxW-GLM1-A
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så jeg trenger ikke å for eksempel begynne å jogge? For jeg vil ikke miste vekt nei, kun det fettet jeg har på magen.. Men har hørt at for å i bli kvitt magefettet må man generellt være i mye aktivitet (jogging f eks).. Anonymkode: d9b30...355 Ønsker du å miste fett på magen må du gå ned i vekt. Det er ikke mulig å bli kvitt kun magefett, du mister fett over hele kroppen. For å gå ned i vekt må du innta mindre energi enn du forbruker. Dette kan oppnås ved å spise mindre, bevege deg mer eller en kombinasjon. Avhengig av hvor mye du spiser trenger du strengt tatt ikke mye aktivitet for å gå ned i vekt, men på generelt basis lønner det seg selvfølgelig å være i aktivitet. Anonymkode: 6a494...08b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå