Gå til innhold

Rælingen/Fjerdingby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som bor/er kjent med området? Er det mye småbarnsfamilier eller er det mer eldre/unge?

Og er det mye innvandrere der eller er det nordmennene som dominerer? :) 

Anonymkode: 66cc2...e36

Gjest Linaria
Skrevet

Er vokst opp i Rælingen. Der jeg bodde var det mest småbarnsfamilier, og jeg hadde mange venner i nabolaget da jeg var liten. Er vel mest nordmenn som bor der.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hold deg unna Blystadlia så går det bra :P

Anonymkode: 03432...f2e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Linaria skrev:

Er vokst opp i Rælingen. Der jeg bodde var det mest småbarnsfamilier, og jeg hadde mange venner i nabolaget da jeg var liten. Er vel mest nordmenn som bor der.

Takk for svar! :)

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hold deg unna Blystadlia så går det bra :P

Anonymkode: 03432...f2e

Er det langt unna eller? Har sett noen rimelige boliger i rælingen/fjerdingby, men ønsker ikke å kjøpe om det er mye innvandrere der .. Ser for meg et sted med småbarnsfamilier slik at det passer med de fremtidlige planene :fnise: 

Skrevet

Rælingen er fint det. Enig med AB, hold deg unna Blystadlia. Var veldig dårlig miljø der på 90-tallet ihvertfall, mye gjenger og bråk, har hørt at det ikke er noe bedre nå. Bor veldig mye vietnamesere der, ikke for ingenting at det blir kalt lille Vietnam. Fjerdingby derimot er et ålreit sted. 

Gjest Linaria
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! :)

Er det langt unna eller? Har sett noen rimelige boliger i rælingen/fjerdingby, men ønsker ikke å kjøpe om det er mye innvandrere der .. Ser for meg et sted med småbarnsfamilier slik at det passer med de fremtidlige planene :fnise: 

Blystadlia er et stykke unna Fjerdingby, ja. Eller, det går en vei gjennom skogen der, så det er ikke så langt i luftlinje egentlig. 

Selv har jeg ingenting imot Blystadlia, men jeg har ikke noe mot innvandrere heller. Tenkte aldri over det da vi var små. På Fjerdingby tror jeg uansett det er ganske få, og det er veldig mange småbarnsfamilier der. Det er en fin kommune å vokse opp i. 

Foreldrene mine solgte faktisk barndomshjemmet mitt i Rælingen for et par uker siden

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Linaria skrev:

Blystadlia er et stykke unna Fjerdingby, ja. Eller, det går en vei gjennom skogen der, så det er ikke så langt i luftlinje egentlig. 

Selv har jeg ingenting imot Blystadlia, men jeg har ikke noe mot innvandrere heller. Tenkte aldri over det da vi var små. På Fjerdingby tror jeg uansett det er ganske få, og det er veldig mange småbarnsfamilier der. Det er en fin kommune å vokse opp i. 

Foreldrene mine solgte faktisk barndomshjemmet mitt i Rælingen for et par uker siden

Har ikke noe imot dem som sådan, men ønsker likevel ikke å bo et sted hvor majoriteten er innvandrere. Takk for fint svar er koselig å høre! Ser for meg at det blir et sted vi evt. blir en god god stund! 

Nå virker jeg kanskje litt dum (er ikke kjent i området) men er Rælingen liksom ett sted? Eller er det forskjellige deler i Rælingen? Feks. i Oslo er det jo Frogner, Majorstuen, Tjuvholmen, osv.

2 minutter siden, Salka skrev:

Rælingen er fint det. Enig med AB, hold deg unna Blystadlia. Var veldig dårlig miljø der på 90-tallet ihvertfall, mye gjenger og bråk, har hørt at det ikke er noe bedre nå. Bor veldig mye vietnamesere der, ikke for ingenting at det blir kalt lille Vietnam. Fjerdingby derimot er et ålreit sted. 

Er litt redd for det med gjengmiljø og slikt. Så lenge de ikke krysser skogen for å gjøre noe ugagn så er det vel greit. Tenker også hvordan skolene er og slikt .. Oi, lille Vietnam? Nå lo jeg godt :fnise: 

Fint å høre forskjellige meninger og oppfatninger! Vil jo trives :) Takk takk!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe imot dem som sådan, men ønsker likevel ikke å bo et sted hvor majoriteten er innvandrere. Takk for fint svar er koselig å høre! Ser for meg at det blir et sted vi evt. blir en god god stund! 

Nå virker jeg kanskje litt dum (er ikke kjent i området) men er Rælingen liksom ett sted? Eller er det forskjellige deler i Rælingen? Feks. i Oslo er det jo Frogner, Majorstuen, Tjuvholmen, osv.

Er litt redd for det med gjengmiljø og slikt. Så lenge de ikke krysser skogen for å gjøre noe ugagn så er det vel greit. Tenker også hvordan skolene er og slikt .. Oi, lille Vietnam? Nå lo jeg godt :fnise: 

Fint å høre forskjellige meninger og oppfatninger! Vil jo trives :) Takk takk!

Hehe, ja lille Vietnam. Aldri hørt om noen gjenger som har krysset skogen og gjort ugagn i Fjerdingby. Tror neppe de gidder det. Så der er du nok helt trygg. Forstår godt at du ikke vil bo et sted hvor majoriteten er innvandrere, det hadde ikke jeg orket heller. Og "Lia" er, eller var ihvertfall et belastet sted. Og klart man skal trives! :) 

Rælingen er en hel kommune. Men mener også at det er et sted i Rælingen kommune som heter Rælingen, så forstår forvirringen. Blystadlia, Sandbekken, Løvenstad, Fjerdingby, Nordby og Flateby tilhører Rælingen kommune. Om ikke Flateby er Enebakk da, men tror det er Rælingen. 

Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Det er ikke gjengmiljø i Rælingen. Jeg har tilbrakt mange dager og netter i de skogene, og aldri opplevd noe i nærheten av skummelt. 

Flateby er Enebakk.

Endret av Linaria
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har masse familie (med barn) som bor i Rælingen, og de trives veldig godt! Jeg er usikker på fordeling av innvandrere da jeg ikke er veldig opptatt av det, men hører mest norske navn blant barnehagevenner, naboer osv. Jeg tror det er et fint alternativ til f.eks. Asker/Bærum om målet er hus ikke altfor langt fra Oslo. Det virker som det er litt mer avslappet stemning der enn det venner bosatt vest for Oslo opplever.

Personlig synes jeg det er litt langt unna Oslo (bor selv i Oslo sentrum), men det er jo smak og behag. Vanskelig å komme på besøk uten bil, så du får tenke litt på om det er noen du eventuelt vil ha problemer med å opprettholde kontakt med. 

Anonymkode: 15b36...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...