Gjest Blomsterert Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Det er ingen tvil om at rasisme,fordommer og mistmistenksomhet florerer blant mange nordmenn. Vi ser det over alt. På forum,på debattsider og i kommentarfeltene. Jeg tenker (altfor) ofte disse mangler intellektuell kapasitet,for det er ikke bare mangel på refleksjonsevne. Det er måten de ofte ordlegger seg på. Usivilisert er en mild betegnelse. Og så er det de av oss som føler bare at skammen flommer gjennom kroppen. Jeg blir så pinlig berørt! Av at jeg er norsk (ihvertfall halvt),jeg bor i dette landet og tenker at jeg MÅ si i mot,jeg MÅ vise at vi er ikke alle så enkle! Vi er heldigvis flere vi også. Men vi blir hånet vi da. Vi er naive,vi er illojale mot Norge,vi elsker ikke landet. Vel,jeg må være ubeskjeden,selv om jeg ikke liker det,å si at jeg føler meg klok,Ikke naiv! Jeg elsker Norge. Men jeg er så utrolig flau over mange nordmenn. Andre er jeg stolte av,noen beundrer jeg,og jeg heier på alle som har mer kunnskap og intelligens og klokhet enn meg,som jeg kan "lene"meg på når jeg vil bekjempe rasisme,intoleranse og fordommer. Men. Hvor er muslimene som vil stå opp for seg selv? Hvorfor er de(re) mer synlige? Hvorfor tar ikke dere flere debatter? Opplyse om forskjell på muslimer? For mange nordmenn tror faktisk at muslim i disse dager=terrorist. At alle muslimer er potensielle voldtektsmenn,og at de vil "ta over" Norge. Hvorfor kommer ikke dere mer fram og informerer,forklarer og tar avstand fra? Noen mener jo selvfølgelig at det er ikke alle muslimers plikt å gjøre dette. At de ikke må stå til ansvar for hva ekstremistene gjør. At de ikke må gå ut og forsvare og ta avstand fra,fordi det er ikke mer enn rett og rimelig at folk må forstå og respektere det. Men sånn er det jo bare ikke! Når de av oss som nordmenn tar på oss ansvaret for å motbevise at alle nordmenn er ikke fordomsfulle. Alle er ikke rasistiske eller redde. Når vi vil gå ut å si fra,så syns jeg også muslimer kan! Vi kan faktisk samarbeide mot ekstremister. Både nordmenn og muslimer. Ønsker at det kan skje,mer enn det hittil har gjort. Jeg ser en og annen muslim som deltar i en og annen debatt. Ikke så mye mer. Dessverre!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Det er ingen tvil om at rasisme,fordommer og mistmistenksomhet florerer blant mange nordmenn. Det er ikke bare blant nordmenn selv om media prøver å fremstille det sånn. Det er også blant muslimer. Anonymkode: 3c0a5...059
Gjest Blomsterert Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bare blant nordmenn selv om media prøver å fremstille det sånn. Det er også blant muslimer. Anonymkode: 3c0a5...059 Javel,så desto viktigere er dette samarbeidet jeg ønsker!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Ja, hvorfor tar ikke muslimer mer ansvar for å ta avstand fra ekstremistene i sine egne rekker? Meget godt spørsmål. Da en terrorist ble henrettet i Pakistan nylig så gikk hundrevis av norsk-pakistanere i demonstrasjonstog til støtte FOR terroristen. Har noen muslimer gått i demonstrasjonstog for å ta avstand fra terrorisme noengang? Det har i så fall ikke jeg fått med meg, Anonymkode: 08dca...af2 2
Cashbah Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Jeg tror jeg aldri har møtt en muslim som har fordømt muslimsk terrorisme. Det betyr ikke at de støtter det, men jeg hører titt og ofte hvor mye de gnåler om rasisme og hvor fæle vi hvite nordmenn er. Det ser ikke ut til at flesteparten ønsker å ta et oppgjør mot holdninger som florerer i egne miljøer, og da har ikke jeg noe grunnlag for å endre mine egne holdninger. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 5 minutter siden, Cashbah skrev: Jeg tror jeg aldri har møtt en muslim som har fordømt muslimsk terrorisme. Det betyr ikke at de støtter det, men jeg hører titt og ofte hvor mye de gnåler om rasisme og hvor fæle vi hvite nordmenn er. Det ser ikke ut til at flesteparten ønsker å ta et oppgjør mot holdninger som florerer i egne miljøer, og da har ikke jeg noe grunnlag for å endre mine egne holdninger. Jo,jeg har hørt det. Er også en debattant som er flink på Verdidebatt. Det ER mange av de som tar avstand,men de er lite synlige på nettet. Og der ville de jo vært det.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev: Jo,jeg har hørt det. Er også en debattant som er flink på Verdidebatt. Det ER mange av de som tar avstand,men de er lite synlige på nettet. Og der ville de jo vært det. Du har "hørt om det" og "vet om én". Kanskje det rett og slett er slik at muslimer flest ikke har noen store problemer med islamsk terrorisme? Jeg tror på det jeg kan se med egne øyne. Anonymkode: 08dca...af2 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor tar ikke muslimer mer ansvar for å ta avstand fra ekstremistene i sine egne rekker? Meget godt spørsmål. Da en terrorist ble henrettet i Pakistan nylig så gikk hundrevis av norsk-pakistanere i demonstrasjonstog til støtte FOR terroristen. Har noen muslimer gått i demonstrasjonstog for å ta avstand fra terrorisme noengang? Det har i så fall ikke jeg fått med meg, Anonymkode: 08dca...af2 En terrorist, enn annens frihetskjemper.... Sikkert mye du ikke får med deg. http://www.varden.no/nyheter/marsjerte-mot-isil-og-terror-1.1463957 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam-debatten/dere-foelger-ikke-islam-dere-foelger-djevelen/a/23281466/ http://www.osloby.no/nyheter/Demonstrerte-mot-terror-og-for-ytringsfrihet-7857989.html
Gjest Blomsterert Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har "hørt om det" og "vet om én". Kanskje det rett og slett er slik at muslimer flest ikke har noen store problemer med islamsk terrorisme? Jeg tror på det jeg kan se med egne øyne. Anonymkode: 08dca...af2 Jo,jeg det har de jo. Det er jo grunner til at de ikke er mer tydelige på nettet.
Gjest Blomsterert Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 4 minutter siden, 2Bhonest skrev: En terrorist, enn annens frihetskjemper.... Sikkert mye du ikke får med deg. http://www.varden.no/nyheter/marsjerte-mot-isil-og-terror-1.1463957 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam-debatten/dere-foelger-ikke-islam-dere-foelger-djevelen/a/23281466/ http://www.osloby.no/nyheter/Demonstrerte-mot-terror-og-for-ytringsfrihet-7857989.html Ja,ikke alt jeg får med meg. Takk for linkene,nyttige her!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #11 Skrevet 31. mars 2016 2 minutter siden, 2Bhonest skrev: En terrorist, enn annens frihetskjemper.... Sikkert mye du ikke får med deg. http://www.varden.no/nyheter/marsjerte-mot-isil-og-terror-1.1463957 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam-debatten/dere-foelger-ikke-islam-dere-foelger-djevelen/a/23281466/ http://www.osloby.no/nyheter/Demonstrerte-mot-terror-og-for-ytringsfrihet-7857989.html Link nummer 1: Det var ikke en demonstrasjon mot terror, men en markering av den islamske høytiden Ashura. Merkelig og misvisende overskrift. Link nummer 2: OK, denne husket jeg ikke. Men det er 2 år siden. Link nummer 3: Det var en helt ordinær "norsk" demonstrasjon. Riktignok med et par muslimske representanter. Anonymkode: 08dca...af2 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 31. mars 2016 #12 Skrevet 31. mars 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Link nummer 1: Det var ikke en demonstrasjon mot terror, men en markering av den islamske høytiden Ashura. Merkelig og misvisende overskrift. Link nummer 2: OK, denne husket jeg ikke. Men det er 2 år siden. Link nummer 3: Det var en helt ordinær "norsk" demonstrasjon. Riktignok med et par muslimske representanter. Anonymkode: 08dca...af2 Står dette i link 1. Sitat Ashura – Vi sørger over at Imam Hussein, barnebarnet til profeten Muhammed, ble drept av en gruppe tilsvarende dagens ISIL. Dette er et vondt minne for oss shiamuslimer. Derfor er dette både en markering av Ashura og en demonstrasjon mot terror og ISIL, sier Saif Katah For øvrig har jeg motbevist påstanden om at muslimer er likegyldige til å markere motstand mot terror.... Endret 31. mars 2016 av 2Bhonest
Cashbah Skrevet 31. mars 2016 #13 Skrevet 31. mars 2016 10 timer siden, Blomsterert skrev: Jo,jeg det har de jo. Det er jo grunner til at de ikke er mer tydelige på nettet. Og de er...?
Cashbah Skrevet 31. mars 2016 #14 Skrevet 31. mars 2016 10 timer siden, Blomsterert skrev: Jo,jeg det har de jo. Det er jo grunner til at de ikke er mer tydelige på nettet. Og de er...?
Gjest Blomsterert Skrevet 31. mars 2016 #15 Skrevet 31. mars 2016 23 minutter siden, Cashbah skrev: Og de er...? Er jo noe av det jeg vil vite da.
Cashbah Skrevet 31. mars 2016 #16 Skrevet 31. mars 2016 4 minutter siden, Blomsterert skrev: Er jo noe av det jeg vil vite da. Så det er bare antagelser?
Gjest Blomsterert Skrevet 31. mars 2016 #17 Skrevet 31. mars 2016 1 minutt siden, Cashbah skrev: Så det er bare antagelser? Skrev jo litt om det i HI da. At de ikke føler seg forpliktet til å ta avstand bare fordi de har samme religion,så det er jo en grunn. Jeg forstår den også,men jeg føler meg forpliktet til å vise at vi er mange som ikke er redde eller rasistiske også. Selv om de sikkert vet det.
Charmander Skrevet 31. mars 2016 #18 Skrevet 31. mars 2016 Vet ikke hvor mange ganger jeg må poste denne i forumet her, men jeg kommer til å poste den helt til dere naive mennesker begynner å forstå hva Islam dreier seg om.
Cashbah Skrevet 31. mars 2016 #19 Skrevet 31. mars 2016 1 minutt siden, Blomsterert skrev: Skrev jo litt om det i HI da. At de ikke føler seg forpliktet til å ta avstand bare fordi de har samme religion,så det er jo en grunn. Jeg forstår den også,men jeg føler meg forpliktet til å vise at vi er mange som ikke er redde eller rasistiske også. Selv om de sikkert vet det. Rasismekortet har mistet sin verdi. Dessuten kan man ikke som muslim bare klage over hvite rasister, når folk fra deres egen religion bomber alle oss "hvite rasister". De må da skjønne at de følger det en naturlig skepsis til disse nye landsborgerne. Når mange muslimer i tillegg demonstrerer for terror, er det på sin plass at resten av disse vanlige menneskene (hvor nå enn de er) demonstrerer og viser solidaritet med det norske folk. Eller Europa for den saks skyld.
Gjest Blomsterert Skrevet 31. mars 2016 #20 Skrevet 31. mars 2016 1 minutt siden, Cashbah skrev: Rasismekortet har mistet sin verdi. Dessuten kan man ikke som muslim bare klage over hvite rasister, når folk fra deres egen religion bomber alle oss "hvite rasister". De må da skjønne at de følger det en naturlig skepsis til disse nye landsborgerne. Når mange muslimer i tillegg demonstrerer for terror, er det på sin plass at resten av disse vanlige menneskene (hvor nå enn de er) demonstrerer og viser solidaritet med det norske folk. Eller Europa for den saks skyld. Bruker ikke noe kort. Jeg forholder meg til det jeg ser og opplever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå