Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håpet det var noen der ute som kunne ha hjulpet med å komme i gang med en åpen søknad til barnehagen. Er snart ferdig utdanning barnehagelærer, men det er ingen ledige stillinger rundt her jeg bor, derfor tenkte jeg å møte opp personlig i barnehager rundt omkring med en åpen søknad. Har aldri skrevet søknad til barnehage før, så kjenner det er vanskelig å starte. Kan oppsettet og vet hva jeg skal skrive om meg selv, men resten av søknaden synes jeg er vanskelig å formulere. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det samme, da kun med cv, men det er kanskje dumt?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du spare deg bryet med. Alle barnehager krever politiattest. Det får du når du har fått en annsettelse i en bhg. Enten som vikar eller fast stilling. Videre er alle kommunale bhg. Slik at kommunen ansetter, ikke barnehagen. Det vil jeg tro er det samme med andre bhg som eies av store aktører. 

Du bør heller sette deg på en vikatliste sentralt i kommunen /andre bhg eiere. Mange går rundt på kommunale kontorer og leverer åpne søknader, men vet lite om at de havner rett i søppelbøtta. Har jobbet i en stor kommune og på fler eavdelinger der dette ble praktisert. 

Anonymkode: 4e7ca...d08

• Liker 1
Skrevet

Har gyldig politiattest ut våren 2016, så dette skal ikke være noe problem. Har skrevet en CV, men ønsket også å skrive en kort åpen søknad for å si litt om meg selv og om min kompetanse og motivasjon. Trodde det var en god ting å levere ut søknader personlig i barnehagen? Har ikke tenkt å levert noen søknad på et kommunalt kontor. Har uansett tro på at det hjelper å vise ansikt, men takk likevel for tilbakemelding!

Skrevet
13 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg har gjort det samme, da kun med cv, men det er kanskje dumt?

Har skrevet CV, men er usikker på om dette er nok.. Har du fått noen svar på CV'ene du har levert ut? :)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du spare deg bryet med. Alle barnehager krever politiattest. Det får du når du har fått en annsettelse i en bhg. Enten som vikar eller fast stilling. Videre er alle kommunale bhg. Slik at kommunen ansetter, ikke barnehagen. Det vil jeg tro er det samme med andre bhg som eies av store aktører. 

Du bør heller sette deg på en vikatliste sentralt i kommunen /andre bhg eiere. Mange går rundt på kommunale kontorer og leverer åpne søknader, men vet lite om at de havner rett i søppelbøtta. Har jobbet i en stor kommune og på fler eavdelinger der dette ble praktisert. 

Anonymkode: 4e7ca...d08

bare se bort ifra det tøvet her

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, rilin skrev:

Har skrevet CV, men er usikker på om dette er nok.. Har du fått noen svar på CV'ene du har levert ut? :)

Jeg fikk jobb sånn :)

Skrevet

Det her gikk over all forventning! Helt tilfeldig la jeg merke til en stillingsannonse på nav sine sider, og sendte søknaden og cven min på mail (slik de ba om). Dette var i går kveld, og i dag ble jeg oppringt om å komme på møte på tirsdag! :bolledeig:

Men nå kommer neste spørsmål, hvilke spørsmål kan jeg få på et intervju, og hvilke spørsmål bør jeg stille dem? Jeg har forberedt meg på spørsmål iforhold til mine sterke og svake sider og slike "klassiske" spørsmål, men har som sagt aldri søkt jobb i barnehage så stiller litt blankt. Vil gjerne møte så forberedt som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...