Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner sin bekjent er utrolig morsom. Personen er ufrivillig morsom. Så ler jeg skikkelig av personen. Noen ganger litt bak ryggen på personen. Det er aldri vondt ment, men jeg tror ikke personen vet hvor morsom personen er.

Hvordan kan jeg stoppe å le av personen? Selv er personen sånn av natur og skjønner ingenting når jeg ler. 

Anonymkode: fb1d9...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bli voksen.

Anonymkode: f4e30...b30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bli voksen.

Anonymkode: f4e30...b30

Hvorfor er jeg ikke voksen hvis jeg syntes noen er morsomme? Er det å være voksen ensbetydig med å slutte å le av morsomme personer?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er man voksen og moden, så klarer man fint å ikke le av en person bak ryggen dems!

Du kan le med, men ikke av.. Det la man fra seg på ungdomskolen.

Du bør skjerpe deg!

Anonymkode: f5161...2dd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man voksen og moden, så klarer man fint å ikke le av en person bak ryggen dems!

Du kan le med, men ikke av.. Det la man fra seg på ungdomskolen.

Du bør skjerpe deg!

Anonymkode: f5161...2dd

Men personen er morsom. Leser du ikke hva jeg skriver? Hvorfor bør jeg skjerpe meg? Det er ikke ment som et hån. Det er ment som en kompliment til personen. Mange syntes personen er morsom. :)

Med å le bak ryggen så mente jeg at hvis personen sier noe morsomt, så ler jeg men forteller jo personen det senere.

Skrevet

Det er ikke sikkert at personen selv synes det er så veldig morsomt, siden det er ufrivillig.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

§ 390 a. Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år.

Offentlig påtale finner bare sted når det begjæres av fornærmede og finnes påkrevet av almene hensyn.

Anonymkode: 7382f...c11

AnonymBruker
Skrevet

Haha er i samme situasjon! Fyren er så nerdemorsom at han nesten blir kjekk, men har inntrykk av at han ikke setter pris på at man ler av de (søte) greiene han gjør.. Litt usikker på seg selv muligens. Prøver å ikke le åpenlyst og mye, men fader.. Han er morsom på en helt egen måte 😄 

Anonymkode: a1164...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor du har opprettet denne tråden. Hva er det du lurer på? Så lenge dette ikke er hånlatter er det da helt OK. Enkelte mennesker er morsomme av natur grunnet deres væremåte. Jeg vil heller se på det som et kompliment til denne mannen enn et problem. 

Dersom han ser forvirret på deg når du ler kan du jo si at du trives i hans selskap og synes han er naturlig morsom? Ellers kan du arbeide litt med egen selvkontroll. 

Anonymkode: 60213...8d2

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, fullførsetningen skrev:

Det er ikke sikkert at personen selv synes det er så veldig morsomt, siden det er ufrivillig.. 

Jeg tolker det heller sånnn at vedkommende ikke er morsom med vilje og ikke oppfatter at han selv er morsom. Jeg synes TS sin formulering at det er ufrivillig høres merkelig ut. 

Anonymkode: 60213...8d2

Skrevet

Du trenger da ikke å slutte å synes personen er morsom, eller le bak ryggen hans/hennes, om du mener det på en positiv måte.  Da ler man bare, og sier til vedkommende at han/hun er morsom. Måten du sier det på vil fortelle at det er et kompliment. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...