minister-mio Skrevet 30. mars 2016 #21 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Husker ikke altså.. men det er en billigpose. Asaklitt. Har bare testet den innendørs. Og da var den passe... I 20+ liksom. Anonymkode: c917d...5a5 Den tåler nok ikke kulde, men i -3 vil du klare deg fint om du kler deg og ligger på f. eks skumunderlag, doblebrettet ulltepper eller skinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #22 Del Skrevet 31. mars 2016 Min går ned til -12, men i praksis fungerer den ikke til lavere temperatur enn +10. Så ta det med en STOR klype salt. Har prøvd litt forskjellig, og må bare si meg uenig i dette med lite klær. For meg fungerer det best med ullundertøy, ullsokker, skjerf og lue, men har på enda mer om det er kjølig. Legger også alt ekstratøy i bunnen av soveposen, så er det varmt og tørt når jeg våkner. Men ikke ha hodet nedi soveposen! Puster du nedi blir det kondens, fuktig og til slutt kaldt. Anonymkode: efbb3...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #23 Del Skrevet 31. mars 2016 Min sovepose har "comfort" på -3 grader, og den er bikkjekald i telt ved et par plussgrader. Overlever med et tykt og godt liggeunderlag, freecepledd som en "lakenpose" inne i soveposen og masse klær, inkludert lue, ullbuff og skjerf. Om soveposen din har ligget stappet i posen sin i flere år, så har den dessuten sannsynligvis mistet noe av varmeevnen sin, så jeg ville ikke stolt på og tenkt at den er komfortabel ved -2 grader. Ville tatt med pledd, ullundertøy, en tykk genser, varme sokker, lue og skjerf. Sånne fotvarmere (heatpacks) kan også være lurt om du lett fryser på føttene. Anonymkode: 7f44f...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kajal Skrevet 31. mars 2016 #24 Del Skrevet 31. mars 2016 Det er også vel så viktig at du har god isolasjon mot bakken med tykt og gjerne flere liggeunderlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #25 Del Skrevet 31. mars 2016 2 timer siden, Kajal skrev: Det er også vel så viktig at du har god isolasjon mot bakken med tykt og gjerne flere liggeunderlag. Enig. Om du skal ha kun ett liggeunderlag anbefaler jeg dette underlaget Det hjelper lite med varm sovepose og mye ull om underlaget ditt er dårlig. Anonymkode: e47d0...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå