Kara W Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Etter å ha motstått i mange år, så begynte det å bli veldig vanskelig å ikke ha Facebook, så jeg har skaffet meg en profil og meldt meg inn i noen grupper. Til å begynne med så fikk jeg en mail hver gang noen postet noe, så kunne jeg logge meg inn og se på det. Nå som jeg er medlem av flere grupper så får jeg bare slik mail noen ganger. Men hvordan skal jeg navigere meg rundt i disse gruppene? Jeg logger meg altså inn, og ser at det er f.eks 7 nye innlegg i en gruppe (eller er det 7 nye kommentarer det lille tallet betyr?). Jeg går inn i gruppen, og de nye innleggene er blandet sammen med de gamle (altså jeg må skrolle langt nedover, og forbi noen jeg har lest før for å finne de nye). Er det noen enkel måte å få opp bare nye innlegg på? Og så får jeg lyst til å se på en interessant diskusjon fra forrige uke, og skroller ned til den. Der er det mange kommentarer, så jeg må lese igjennom alle for å finne de nye (eller la være). Hvordan finne jeg de nye kommentarene siden sist? Og ikke minst, før jeg stiller et spørsmål så vil jeg jo gjerne se om noen andre har stilt det før. Hvordan kan jeg søke opp i arkivene og finne tidligere diskusjoner? Jeg føler meg ganske dum her jeg sitter, men jeg forstår virkelig ikke hvordan dette fungerer.
Rhyth Skrevet 31. mars 2016 #2 Skrevet 31. mars 2016 Grønn: er antall nye innlegg. Blå: der kan du søke etter innlegg, brukere osv i gruppa. Lilla: Der kan du redigere varsler fra gruppa. Fra alle, mest relevante, venner osv. (NB! denne menyen er nå flyttet litt opp på siden) Svart: Trykker du på denne kan du velge og skru på varsler. Da vil du få varsler om nye kommentarer på dette innlegget selv om du ikke har likt eller kommentert på det selv Nye kommentarer på hvert innlegg kommer nederst hos meg De innleggene som er mest aktive er de som havner øverst uavhenging av når de ble lagt ut. Hvordan du får de nyeste først er jeg litt usikker på desverre :/ Håper dette hjalp litt 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 2. april 2016 #3 Skrevet 2. april 2016 Den 30.3.2016 at 22.28, Kara W skrev: Etter å ha motstått i mange år, så begynte det å bli veldig vanskelig å ikke ha Facebook, så jeg har skaffet meg en profil og meldt meg inn i noen grupper. Til å begynne med så fikk jeg en mail hver gang noen postet noe, så kunne jeg logge meg inn og se på det. Nå som jeg er medlem av flere grupper så får jeg bare slik mail noen ganger. Men hvordan skal jeg navigere meg rundt i disse gruppene? Jeg logger meg altså inn, og ser at det er f.eks 7 nye innlegg i en gruppe (eller er det 7 nye kommentarer det lille tallet betyr?). Jeg går inn i gruppen, og de nye innleggene er blandet sammen med de gamle (altså jeg må skrolle langt nedover, og forbi noen jeg har lest før for å finne de nye). Er det noen enkel måte å få opp bare nye innlegg på? Og så får jeg lyst til å se på en interessant diskusjon fra forrige uke, og skroller ned til den. Der er det mange kommentarer, så jeg må lese igjennom alle for å finne de nye (eller la være). Hvordan finne jeg de nye kommentarene siden sist? Og ikke minst, før jeg stiller et spørsmål så vil jeg jo gjerne se om noen andre har stilt det før. Hvordan kan jeg søke opp i arkivene og finne tidligere diskusjoner? Jeg føler meg ganske dum her jeg sitter, men jeg forstår virkelig ikke hvordan dette fungerer. Du kan velge under innlegget om du vil ha de nyeste kommentarene først eller de mest relevante, men det er dessverre ikke alle grupper som har denne funksjonen
Kara W Skrevet 2. april 2016 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2016 Tusen takk for hjelpen begge to. Nå ble det en del klarere, og lettere å følge med. Kjenner at jeg henger litt etter her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå