AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Del Skrevet 30. mars 2016 Hvordan gjør du det? Takk for svar! Anonymkode: 730fe...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Del Skrevet 30. mars 2016 Væsken er spiselig, og den kan brukes il mye rart. Den er visst fin som eggerstatning for veganere/eggallergikere, og kan piskes til marengs. Man kan lage pavlova og nougat basert på vannet kikertene ligger i. Søk på aquafaba, så får du mange treff. Anonymkode: f1cc5...2fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomat123 Skrevet 30. mars 2016 #3 Del Skrevet 30. mars 2016 Spiste en halv boks nettopp, kokte opp med vannet, drysse på med paprika og hvitløkspulver! Namnam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Væsken er spiselig, og den kan brukes il mye rart. Den er visst fin som eggerstatning for veganere/eggallergikere, og kan piskes til marengs. Man kan lage pavlova og nougat basert på vannet kikertene ligger i. Søk på aquafaba, så får du mange treff. Anonymkode: f1cc5...2fb Det du tenker på er nok vannet fra fababønner, også kalt hestebønner på norsk. Dette er ikke det samme som kikerter. Jeg skyller forøvrig alltid kikertene godt selv, mener å ha lest noe om at laken de ligger i ikke bør spises. Anonymkode: ec473...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 30. mars 2016 #5 Del Skrevet 30. mars 2016 Væsken er lut, skal ikke inntas! Skyll kikertene i varmt vann i tre kvarter før du bruker dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, Badebuksa skrev: Væsken er lut, skal ikke inntas! Skyll kikertene i varmt vann i tre kvarter før du bruker dem I tre kvarter? Hvordan skyller jeg de i tre kvarter i varmt vann? Mener du rennende vann eller at de ligger i vann i tre kvarter? Anonymkode: 730fe...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #7 Del Skrevet 30. mars 2016 http://aquafaba.com/ Egen nettside har den også og her er oppskrifter https://www.vegansociety.com/whats-new/blog/13-amazing-things-you-can-do-aquafaba Anonymkode: f1cc5...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Del Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du tenker på er nok vannet fra fababønner, også kalt hestebønner på norsk. Dette er ikke det samme som kikerter. Jeg skyller forøvrig alltid kikertene godt selv, mener å ha lest noe om at laken de ligger i ikke bør spises. Anonymkode: ec473...2cf Jeg tenker på kikerter, ikke fababønner. Anonymkode: f1cc5...2fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #9 Del Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du tenker på er nok vannet fra fababønner, også kalt hestebønner på norsk. Dette er ikke det samme som kikerter. Jeg skyller forøvrig alltid kikertene godt selv, mener å ha lest noe om at laken de ligger i ikke bør spises. Anonymkode: ec473...2cf Takk for svar! Hvor lenge skyller du de, og hvordan? Anonymkode: 730fe...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badebuksa Skrevet 30. mars 2016 #10 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I tre kvarter? Hvordan skyller jeg de i tre kvarter i varmt vann? Mener du rennende vann eller at de ligger i vann i tre kvarter? Anonymkode: 730fe...48a Unnskyld, jeg bare tulla. Hvis væsken var giftig, hadde de ikke hatt lov til å selge det. Skyll dem i kaldt vann i dørslag i 10 sekunder så er de klare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: http://aquafaba.com/ Egen nettside har den også og her er oppskrifter https://www.vegansociety.com/whats-new/blog/13-amazing-things-you-can-do-aquafaba Anonymkode: f1cc5...2fb OK, jeg bøyer meg i støvet Da lærte jeg noe nytt i dag også Anonymkode: ec473...2cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #12 Del Skrevet 30. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://aquafaba.com/ Egen nettside har den også og her er oppskrifter https://www.vegansociety.com/whats-new/blog/13-amazing-things-you-can-do-aquafaba Anonymkode: f1cc5...2fb Tusen takk for svar og linker! 1 minutt siden, Badebuksa skrev: Unnskyld, jeg bare tulla. Hvis væsken var giftig, hadde de ikke hatt lov til å selge det. Skyll dem i kaldt vann i dørslag i 10 sekunder så er de klare. Alt i orden! Tusen takk for svar og gode råd! Anonymkode: 730fe...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #13 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: OK, jeg bøyer meg i støvet Da lærte jeg noe nytt i dag også Anonymkode: ec473...2cf Jeg lærte nettopp om aquafaba selv, og har kjøpt kikerter for å prøve Anonymkode: f1cc5...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #14 Del Skrevet 30. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Væsken er spiselig, og den kan brukes il mye rart. Den er visst fin som eggerstatning for veganere/eggallergikere, og kan piskes til marengs. Man kan lage pavlova og nougat basert på vannet kikertene ligger i. Søk på aquafaba, så får du mange treff. Anonymkode: f1cc5...2fb 14 minutter siden, tomat123 skrev: Spiste en halv boks nettopp, kokte opp med vannet, drysse på med paprika og hvitløkspulver! Namnam Takk for svar og fin inspirasjon, AB 2fb og tomat123! Anonymkode: 730fe...48a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #15 Del Skrevet 30. mars 2016 Det står på boksen at de bør skylles i kaldt vann. Selv skyller jeg de alltid til det slutter å "skumme" og så preller jeg av det ytre "skinnet ":) Anonymkode: 374e6...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #16 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det står på boksen at de bør skylles i kaldt vann. Selv skyller jeg de alltid til det slutter å "skumme" og så preller jeg av det ytre "skinnet ":) Anonymkode: 374e6...901 Tusen takk for råd! Har hver enkelt kikert "skinn" utenpå seg? Anonymkode: 730fe...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #17 Del Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for råd! Har hver enkelt kikert "skinn" utenpå seg? Anonymkode: 730fe...48a Ja. Om det er nødvenig vet jeg ikke,men de løsner en del når de skylles og synes det er litt ekket å spise. Anonymkode: 374e6...901 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #18 Del Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja. Om det er nødvenig vet jeg ikke,men de løsner en del når de skylles og synes det er litt ekket å spise. Anonymkode: 374e6...901 Ok Tusen takk! Anonymkode: 730fe...48a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #19 Del Skrevet 31. mars 2016 4 timer siden, Badebuksa skrev: Væsken er lut, skal ikke inntas! Skyll kikertene i varmt vann i tre kvarter før du bruker dem Lut har faktisk blitt byttet ut som ingrediens, nå bruker de klorin som lake i hermetikk. Så nå trenger de heldigvis bare å skylles i en halvtime Hell boksen i et dørslag og la vannet stå på til de blir rene. Anonymkode: 97118...1e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #20 Del Skrevet 31. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Lut har faktisk blitt byttet ut som ingrediens, nå bruker de klorin som lake i hermetikk. Så nå trenger de heldigvis bare å skylles i en halvtime Hell boksen i et dørslag og la vannet stå på til de blir rene. Anonymkode: 97118...1e8 Det er ikke 1. april ennå..... Anonymkode: 730fe...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå