Jana123 Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 (endret) En jeg kjenner, har sladret en del informasjon til meg fra barnehagen hun jobber i. og ganske alvorlige greier synes jeg. Veldig mye konkret om et spesielt barn, [detaljer tatt vekk], kritikk av metoder til språkpedagog, en del om hvordan planlegging av dagene foregår, og generell sladder og kritikk om andre ansatte- hvor late og "umulige" de er. I tillegg til en del bilder hun har tatt privat med sin kamera og vist frem. Vedkommende er fast vikar, hun er ute fra bhg fra neste skoleår. Mine unger går heldigvis ikke der, men dette er nabobarnehage, små forhold, og jeg kjenner både foreldre, barn og andre ansatte der. Har alltid hatt "sur smak i munnen" da hun fortalte ting og tang, men man er jo av naturen ganske så nysgjerrig, så jeg avbrøt eller kritiserte henne dessverre ikke. Men jeg burde vel ha gjort det- Og samtidig vet jeg at jeg hadde blitt skikkelig forbanna om noen av ansatte som har med mine unger å gjøre, hadde delt slike opplysninger til noen andre. Vedkommende har aldri vært noe god venn, men i det siste ble vi egentlig uvenner, så det vanskelige blir vel at hun, og de som kjenner oss, kommer til å ta dette som "hevn", så jeg er skikkelig usikker. Skal jeg rapportere til lederen i barnehagen hennes? Hva blir konsekvensene for henne? På forhånd takk for svar. Endret 30. mars 2016 av Jana123 for mye info 1
RompeRusk Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 Rapporter til leder. Dette er OVERHODE IKKE akseptabelt! 4
Kristanna Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Det hadde jeg rapportert ja. Hun vet jo ikke om hun kan stole på deg, så dette kan jo du spre til alle og enhver. Det er sensitive ting som man kan forvente at bare blir delt med de involverte. Hadde hun vist hun kunne stole på deg hadde det heller ikke vært ok å fortelle deg det altså. Jeg vet ikke helt sikkert hva konsekvensene for henne blir, men du burde absolutt gå videre med dette for barnas beste.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Ja, dette skal du rapportere. Men vit at det vil koste den ansatte jobben og mulighet til å jobbe i barnehage igjen. Og DET er en lekse å lære for å plapre med SÅ alvorlig informasjon! Jeg jobber som pedagog i barnehage og du har min fulle støtte på å rapportere, for det du skriver her var mer enn grovt å snakke om. Jeg går ikke ut med fornavn på barn en gang... Anonymkode: be8b0...5cc 2
Mollie Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Regner med at hun har underskrevet en taushetserklæring i barnehagen, og denne har hun uten tvil brutt. Det er straffbart å bryte taushetsplikten. Jeg vil tro hun kan risikere å bli anmeldt for dette forholdet, hun har spredt sensitive og taushetsbelagte opplysninger. Dette kan jo påvirke hvilke type jobber hun kan få i femtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 Rapporter heller deg selv for å legge fortrolig info ut på nette for all fremtid, du. Anonymkode: 5636b...4a4
Plexus Skrevet 30. mars 2016 #7 Skrevet 30. mars 2016 Uff stakkars foreldre til dette barnet og selvfølgelig barnet selv! Man tenker ikke over når barnet leveres i barnehagen at en slik utlevering av i en slik skala skal forekomme fra bhgansatte til andre! Jeg vet ikke praksisen rundt taushetsplikt i barnehage. Jeg vil tro at det kan være lurt at du henvender deg til bhg.leder slik at leder kan ta saken videre?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #8 Skrevet 30. mars 2016 Rapporter ja! Hadde noen spredd slik info om mine barn hadde jeg blitt rasende! Anonymkode: 79887...bb3 1
Gjest Mythic Skrevet 30. mars 2016 #9 Skrevet 30. mars 2016 Brudd på taushetsplikt er faktisk straffbart, og ikke noe man skal ta lett på. Dette hadde jeg tatt opp med styrer umiddelbart.
Gjest Sly Skrevet 30. mars 2016 #10 Skrevet 30. mars 2016 Hvorfor har du sittet og hørt på alt dette? Jeg hadde puttet fingrene i ørene og sagt lalalalala ved den første betroelsen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #11 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rapporter heller deg selv for å legge fortrolig info ut på nette for all fremtid, du. Anonymkode: 5636b...4a4 Ja, for dette var jo veldig gjenkjennelig. Er ikke TS, btw. Anonymkode: 32524...beb 4
GammelKaktus Skrevet 30. mars 2016 #12 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rapporter heller deg selv for å legge fortrolig info ut på nette for all fremtid, du. Anonymkode: 5636b...4a4 Men herlighet, ts har da ikke skrevet under på at hun har taushetsplikt. Det er dette uvesenet som jobber i barnehagen som har gjort noe galt. Jeg hadde rapportert henne med et smil, slike folk bør få seg en skikkelig smekk. Det er jo ulovlig å bryte taushetsplikt. 2
Jana123 Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #13 Skrevet 30. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Rapporter heller deg selv for å legge fortrolig info ut på nette for all fremtid, du. Anonymkode: 5636b...4a4 Ja, takk for kritikk, de det gjelder, og de som kjenner de det gjelder, hadde kjent seg nok igjen, det var for mye info. Takk til de som svarte mens detaljene var der..
Jana123 Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 30. mars 2016 15 minutter siden, Sly skrev: Hvorfor har du sittet og hørt på alt dette? Jeg hadde puttet fingrene i ørene og sagt lalalalala ved den første betroelsen. Ja, burde ha gjort det. Men som sagt, nysgjerrighet vant der og da, og i ettertid skjønner man hvor galt det egentlig er, når man begynner å sette seg i ting, og tenke kanskje - hva hvis sånt ble sagt om MINE barn..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå