Gå til innhold

Oppsigelse av leieforhold Leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Vi skal flytte og jeg må få sendt oppsigelse av leieforholdet.

I husleiekontrakten står det at vi har 3 mnd oppsigelsestid.
Vi flytter iløpet av juli. (sommerferien). Ingen eksakt dato. Men i løpet av juli.
Skal jeg da sende oppsigelsen pr. post nå i april, og ha leiligheten ut juli? Gjør det noe om jeg sender den allerede 02.april? Eller blir det da at jeg da må være ute innen 02 juli? :vetikke:
Vi betaler husleie 1 mnd forskudd, da blir siste husleie betalt i juni? 

Vet vel innerst inne svaret, har bare litt for mye hengene over meg akkurat nå, så trenger bare en liten bekreftelse her.. :balltre: :ler:

Og har dere noen ideer til hvordan jeg kan skrive oppsigelsen? :):)  Hvordan gjorde dere det? 

Anonymkode: 2e6d0...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsigelsen regnes fra den 1. i påfølgende måned etter mottatt melding. Dvs at du sender i løpet av april, og den virker fra 1.mai, og ut juli. Du kan godt sende 2.april.

Hva du skriver i oppsigelsen? Tja, vil med dette meddele av jeg sier opp mitt leieforhold, med virkning fra 1.mai. Mvh Leietager Er det en utleier med flere utleieboliger, oppgir du adresse, nr eller annen identifisering på hvilken leilighet som sies opp.

Skrevet

Normalt gjelder de tre månedene i fra slutten av måneden. Så om du leverer oppsigelsen i april blir de tre oppsigelses månedene uansett mai, juni og juli. Normalt opphører leieforholdet ved månedskiftet.

Det er selvfølgelig ikke noe i veien med å levere en oppsigelse med lengre enn tre måneder.

Jeg ville tatt kontakt med utleier og sjekket muligheten for å leie feks. halve juli, men da må oppsigelsen leveres innen utgangen av mars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...