Gå til innhold

Noen menn her som har hatt urinkateter??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal igjennom en operasjon som krever at jeg går med kateter en stund etterpå.. Hvordan er det? Er det konstant vondt? Og hva med morra brødet??? Gruer meg så jeg er helt kvalm!

Anonymkode: 11469...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ubehagelig å sette inn, men ikke direkte vondt. Når den først er inne så merker du ikke særlig til det. 

Anonymkode: 1bca0...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg har sett en eneste med morrabrød og kateter, og jeg har sett mange med kateter gjennom et langt sykepleierliv. Er du operert og kateterisert, vil nok morrabrødet holde seg borte inntil "ting" har reparert seg.

Anonymkode: 378fa...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Nei, det er ikke konstant vondt. Napp og drag er ubehagelig, men ikke smertefult. Tror ikke du kommer til å tenke så mye over det når det først sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes tanken på det er mer ubehagelig enn å faktisk ha det. Prøv å tenk på noe annet mens det settes og er personen som setter det dyktig så går det helt fint.

Anonymkode: 6a7bb...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 30.3.2016 at 20.17, AnonymBruker skrev:

Jeg skal igjennom en operasjon som krever at jeg går med kateter en stund etterpå.. Hvordan er det? Er det konstant vondt? Og hva med morra brødet??? Gruer meg så jeg er helt kvalm!

Anonymkode: 11469...42a

Hvis du opereres i narkose vil det kanskje settes inn mens du sover.

Har hatt kateter etter operasjoner flere ganger. Har ikke plaga meg på annen måte enn at det blir enda en slange å holde styr på. 

Anonymkode: fca54...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg som kvinne har jeg alltid hatt smerter med kateter så de må fjerne den fort etter en operasjon. Har en sykdom der jeg har operert en rekke ganger og hver gang blir kateteret satt under narkose. Men flere menn som jeg har snakket med på sykehus og kvinner som har kateter sier de ikke merker det i det hele tatt så lenge man ikke drar i slangen

Anonymkode: bed1c...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare hatt kateter en gang(som følge av langvarig operasjon), og ble det satt inn mens jeg lå i narkose, så det merket jeg ikke en gang. Litt ubehagelig når de skulle ta den ut igjen - men ikke så veldig - mer det at det stod 3-4 fire unge søte sykepleier rundt meg - en som skulle ta den ut og tre som skulle lære.

Anonymkode: 4e95f...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare hatt kateter en gang(som følge av langvarig operasjon), og ble det satt inn mens jeg lå i narkose, så det merket jeg ikke en gang. Litt ubehagelig når de skulle ta den ut igjen - men ikke så veldig - mer det at det stod 3-4 fire unge søte sykepleier rundt meg - en som skulle ta den ut og tre som skulle lære.

Anonymkode: 4e95f...edc

Hadde og 3 sykepleiere stående over meg når jeg skulle skifte kateter, og alle var flotte å se på, så ble litt kleint i grunn. Syntes det værste var å skulle begynne å tisse igjen selv etter å hatt det lenge, slet ganske lenge med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...