Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #21 Skrevet 30. mars 2016 11 minutter siden, exictence skrev: Jeg kan forestille meg at det lett kan bli "kniving" om kundene. Noe som skaper dårlig miljø mellom de ansatte. Tror også mange kunder føler ubehag med selgere som er veldig pågående. Veldig pågående skal selgerne selvfølgelig ikke være, men det er lett for når det er om å gjøre å selge mest mulig. Må finne viking ånden tilbake. Viktig med viking holdninger. Norske ungdommer blir jo spist levende i det internasjonale arbeidsmarkedet. Må slutte å tenke lokalt og tenke mer internasjonalt. Må slutte å tenke trygge arbeidsplasser og fokusere på grunderskap. Trygge arbeidsplasser er en myte og eksisterer ikke. Ja til grunderskap og dermed må lederne gjøre følgende. 1. Fjerne formueskatt for aksjeselskaper 2. Fjerne arbeidsgiver skatt som kalles for arbeidsgiveravgift 3. Fjerne forskuddsskatt for enkeltmanns selskaper Du kan ikke hele tiden forvente at andre mennesker skal gi deg arbeidsplasser. Trygge arbeidsplasser eksisterer jo ikke. Bare se til oljeindustrien. Oljearbeiderne trodde de hadde trygge arbeidsplasser. Der tok de rimelig feil for trygge arbeidsplasser er en myte skapt av den politiske eliten. Grunderskap og familieselskaper er framtiden og har alltid vært framtiden. Familie dynastier er viktig. Det er familien som skal ta vare på hverandre. Staten og arbeidsgivere er ikke pliktig til å vare på deg. Hvis du tror at arv er bullshit. Så er det bare å se til USA hvor alle politiske posisjoner går i arv.Bush dynastiet: https://en.wikipedia.org/wiki/Bush_family Ja, hele det amerikanske systemet består av familie dynastier. Det er familiens oppgave å sørge for at du har en framtid. Ikke staten og arbeidsgivere for de deler ikke blodet ditt.
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #22 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 5 minutter siden, applestories skrev: Hva om kunden ville kjøpe 3 boller til å begynne med - får du fortsatt bonuslønn da? Ja det får du. For hvis kunden kjøper 3 så får han samme tilbud. Dette kalles automatisk mersalg, men salget vil være i ditt ID på kvitteringen. Så dermed får du bonusen. Neste gang du kjøper noe. Så nøye på kvitteringen. Alle selgere har en ID nummer. Endret 30. mars 2016 av Sikkerhetsjenta
applestories Skrevet 30. mars 2016 #23 Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Ja det får du. For hvis kunden kjøper 3 så får han samme tilbud. Dette kalles automatisk mersalg, men salget vil være i ditt ID på kvitteringen. Så dermed får du bonusen. Neste gang du kjøper noe. Så nøye på kvitteringen. Alle selgere har en ID nummer. Du får altså bonusen enten du gjør noe for å selge eller ikke? Gjelder å jobbe på rett tidspunkt da. Husker fortsatt mitt nummer og kode fra da jeg jobbet i butikk, heldigvis er det ikke alle butikker som driver på denne måten. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #24 Skrevet 30. mars 2016 21 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Mange telefonselskaper har jo samme vilkår som Ekspert. Har tidligere jobbet i telefonsalg og mange av de som ikke solgte noe sluttet etter 2-3 uker. Til slutt var det bare 9 faste ansatte ut av 60. Jeg jobbet som telefonselger i 2 år. Alle de andre klarte ikke å selge noenting. Selskapet ansatte nye personer hele tiden, men de som ikke selger noenting slutter automatisk. På denne måten beholder man kun de beste selgerne. Dersom fagforeninger ønsker bedre lønn. Burde de starte med telefonsalg som ikke har noe timelønn i det hele tatt, men kun bonuslønn. Fagforeningene syter mye, men gjør ingenting for å forbedre telefonbransjen. Fast jobb, fast arbeid, fast lønn og trygge jobber er en myte. Trygge arbeidsplasser eksisterer ikke. Fagforeninger ønsker at folk skal tjene penger uansett om de er dårlige ansatte. Folk tror at det finnes trygge arbeidsplasser. Trygge arbeidsplasser er en myte. Selvsagt, man bør kunne selge om man jobber som selger. Poenget er ikke en garanti, men noenlunde forutsigbarhet. Er enig i at mange telefonsalgbedrifter er Texas, men det betyr ikke at andre trenger å være det. Det er ingen som krever 100% trygge arbeidsplasser, men man kan ha ordninger som gjør det litt mer forutsigbart. Noen av disse ordningene er forankret i lovverk, andre i tariffavtaler, og det er grunnen til at det er uheldig at det tas vekk. Du skjønner, fjerner du forutsigbarheten for alle arbeidsplasser i Norge så vil det være samfunnsøkonomisk katastrofe på systemnivå. Når ingen vet hvor mye de har å rutte med neste måned, så kjøper de minst mulig, dermed vil andre som selger dem ting også lide av det, og der har du en nedadgående spiral. Det er grunnen til at det er lurt med forutsigbarhet i form av at man gjør stillinger så sikre som mulig i den utstrekning det er mulig og forsvarlig å gjøre det. Den skandinaviske/norske modellen har fungert tålelig greit, det er ikke bare tidligere høy oljepris som har hatt noe å si. Anonymkode: 286c4...aba 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #25 Skrevet 30. mars 2016 8 minutter siden, applestories skrev: Du får altså bonusen enten du gjør noe for å selge eller ikke? Gjelder å jobbe på rett tidspunkt da. Husker fortsatt mitt nummer og kode fra da jeg jobbet i butikk, heldigvis er det ikke alle butikker som driver på denne måten. Ja, det er risikoen ved slike ordninger. Man må jobbe på riktig tid, sørge for at mersalg dokumenteres i riktig måned etc. (kjenner flere selgere som har opplevd at arbeidsgiver trikser litt og setter salget på neste måned istedet, for å komme under grensa for bonusoppnåelse. Evt. registrerer det som ordinært salg, ikke som mersalg o.l. Mange skitne triks) Så må man også skaffe seg spisse albuer som går på bekostning av arbeidsmiljø. Anonymkode: 286c4...aba
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #26 Skrevet 30. mars 2016 8 minutter siden, applestories skrev: Du får altså bonusen enten du gjør noe for å selge eller ikke? Gjelder å jobbe på rett tidspunkt da. Husker fortsatt mitt nummer og kode fra da jeg jobbet i butikk, heldigvis er det ikke alle butikker som driver på denne måten. Du får bonus for alle mersalg produkter. Enten det er automatisk eller manuell flersalg. På Narvesen pleier det å stå skilt med boller. Ta 3 betal for 2. Hvis kunden kjøper automatisk 3 boller så du bonusen. Hvis kunden kun kjøper 1 bolle så kan du påvirke med manuelt mersalg for å få kunden til å kjøpe tilbudet. Alle mersalg produkter har tilbuds skilt/plakater. Skiltet fører til automatisk mersalg, men hvis det automatiske ikke virker så kan selgeren påvirke kunden til å ta tilbudet ved manuell mersalg. Selgeren får bonus uansett, men arbeidsgiver kan se hvem som har mest mersalg. Men jeg prater kun om kiosk arbeid. I dagligvare butikker som Kiwi, Rema1000 osv har de kun automatisk mersalg. Dermed får de ansatte ikke noe bonus i det hele tatt. Tilbud skilt/plakat = Automatisk mersalg
jomann Skrevet 30. mars 2016 #27 Skrevet 30. mars 2016 Jeg ser ikke problemet med denne løsningen jeg. Det er tilsvarende for mange andre yrkesgrupper også (min egen inkludert). Du er selv ansvarlig for å kreve den lønnen du mener du er verdt. Enten man har individuelle lønnsforhandlinger (som er det vanlige) eller lav grunnlønn og bonusordninger (som er vanlig i selgeryrker), så vil det være slik at de som gjør en god jobb tjener best. Mye bedre det enn at han ræva som det ikke er mulig å sparke skal håve inn like mye penger som alle de andre som jobber som om livet stod på spill. 1
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #28 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt, man bør kunne selge om man jobber som selger. Poenget er ikke en garanti, men noenlunde forutsigbarhet. Er enig i at mange telefonsalgbedrifter er Texas, men det betyr ikke at andre trenger å være det. Det er ingen som krever 100% trygge arbeidsplasser, men man kan ha ordninger som gjør det litt mer forutsigbart. Noen av disse ordningene er forankret i lovverk, andre i tariffavtaler, og det er grunnen til at det er uheldig at det tas vekk. Du skjønner, fjerner du forutsigbarheten for alle arbeidsplasser i Norge så vil det være samfunnsøkonomisk katastrofe på systemnivå. Når ingen vet hvor mye de har å rutte med neste måned, så kjøper de minst mulig, dermed vil andre som selger dem ting også lide av det, og der har du en nedadgående spiral. Det er grunnen til at det er lurt med forutsigbarhet i form av at man gjør stillinger så sikre som mulig i den utstrekning det er mulig og forsvarlig å gjøre det. Den skandinaviske/norske modellen har fungert tålelig greit, det er ikke bare tidligere høy oljepris som har hatt noe å si. Anonymkode: 286c4...aba Dersom du ønsker å sikre alle mennesker en fast inntekt. Så er det jo bare å innføre borgelønn. Dessuten må Norge tilpasse seg den internasjonale konkurransen. Flere bedrifter flagger ut av Norge til nabo nasjoner. Stortinget beskatter befolkningen så utrolig mye at det ikke kommer til å eksistere arbeid i Norge. Forutsigbarhet kan du bare glemme i Norge fremover. Med den høye skatten så kommer det ikke til å være arbeidsplasser igjen. Dermed sier jeg jo at grunderskap er framtiden. Nå vil flere norske selskaper ut av Norge. Ketchup flytter til Sverige. http://e24.no/naeringsliv/orkla/orkla-vil-legge-ned-ketchupfabrikk-i-rygge-forferdelig-skuffende/23647902 Norge mister utrolig mange milliarder kroner fordi norske politikere er så utrolig stabukker. http://www.innovasjonnorge.no/no/Kontorer-i-utlandet/Baltikum/Dette-bor-du-vite-om-Baltikum/baltikum-et-narmarked-i-rask-utvikling/#.VvwtKCKEbNk Politikerne må skjerpe seg. De må gjøre følgende. 1. Fjerne forskuddsskatt for enkeltmanns selskaper. https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Skatt-og-avgift/Foretakets-skatt/Skatt-for-enkeltpersonforetak-forskuddsskatt/ 2. Fjerne formueskatt. Fordi formueskatten påvirker aksjeselskaper.http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Formuesskatt/ 3. Satse på grunderskap for grunderskap er framtiden. Ikke forvent at folk skal gi deg jobber. Norske politikere er redde for forandring. De er redde for at samfunnet endrer seg. De er stabukker og nekter å innse at det de gjør er dumskapsfull. Økt skatt fører til at bedrifter flytter ut av Norge. Ha det bra til norske arbeidsplasser kan du si da. Endret 30. mars 2016 av Sikkerhetsjenta 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #29 Skrevet 30. mars 2016 4 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Dersom du ønsker å sikre alle mennesker en fast inntekt. Så er det jo bare å innføre borgelønn. Dessuten må Norge tilpasse seg den internasjonale konkurransen. Flere bedrifter flagger ut av Norge til nabo nasjoner. Stortinget beskatter befolkningen så utrolig mye at det ikke kommer til å eksistere arbeid i Norge. Forutsigbarhet kan du bare glemme i Norge fremover. Med den høye skatten så kommer det ikke til å være arbeidsplasser igjen. Dermed sier jeg jo at grunderskap er framtiden. Nå vil flere norske selskaper ut av Norge. Ketchup flytter til Sverige. http://e24.no/naeringsliv/orkla/orkla-vil-legge-ned-ketchupfabrikk-i-rygge-forferdelig-skuffende/23647902 Norge mister utrolig mange milliarder kroner fordi norske politikere er så utrolig stabukker. http://www.innovasjonnorge.no/no/Kontorer-i-utlandet/Baltikum/Dette-bor-du-vite-om-Baltikum/baltikum-et-narmarked-i-rask-utvikling/#.VvwtKCKEbNk Politikerne må skjerpe seg. De må gjøre følgende. 1. Fjerne forskuddsskatt for enkeltmanns selskaper. https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Skatt-og-avgift/Foretakets-skatt/Skatt-for-enkeltpersonforetak-forskuddsskatt/ 2. Fjerne formueskatt. Fordi formueskatten påvirker aksjeselskaper.http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Formuesskatt/ 3. Satse på grunderskap for grunderskap er framtiden. Ikke forvent at folk skal gi deg jobber. Vel, nå er jo dette i og for seg greit nok, og jeg er også for å fjerne formuesskatt for bedrifter gjennom å f. eks. ta vekk arb. giveravgift og slike ting. Men igjen, tariffavtaler handle ikke om det. Tariffavtaler omhandler ikke skatt, det er statens og kommunenes anliggende, ikke partene i arbeidslivet. Jeg ser heller ikke vitsen i å forskuttere fremtiden i denne tråden. I så fall kan jeg jo like gjerne si at om 30 år eksisterer det ikke arbeidsplasser i hele verden i det hele tatt, fordi kunstig intelligens og fullstendig automatisering har tatt over. Og ja, det vil også gjelde "avanserte" arbeidsplasser som programmerere, systemuviklere og ting som i dag er vanskelig eller umulig å automatisere. Anonymkode: 286c4...aba
applestories Skrevet 30. mars 2016 #30 Skrevet 30. mars 2016 29 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Alle mersalg produkter har tilbuds skilt/plakater. Skiltet fører til automatisk mersalg, men hvis det automatiske ikke virker så kan selgeren påvirke kunden til å ta tilbudet ved manuell mersalg. Selgeren får bonus uansett, men arbeidsgiver kan se hvem som har mest mersalg. Men jeg prater kun om kiosk arbeid. Alle mersalgsprodukter i alle kiosker har alltid plakater? Er du nå helt sikker på det? 1
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #31 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 6 minutter siden, applestories skrev: Alle mersalgsprodukter i alle kiosker har alltid plakater? Er du nå helt sikker på det? Alle mersalg produkter har tilbud. Skal jeg repetere dette for deg? Jeg skrev ikke alltid. Det var du som skrev alltid. Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Endret 30. mars 2016 av Sikkerhetsjenta
stan Skrevet 30. mars 2016 Forfatter #32 Skrevet 30. mars 2016 56 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Mange telefonselskaper har jo samme vilkår som Ekspert. Har tidligere jobbet i telefonsalg og mange av de som ikke solgte noe sluttet etter 2-3 uker. Til slutt var det bare 9 faste ansatte ut av 60. Jeg jobbet som telefonselger i 2 år. Alle de andre klarte ikke å selge noenting. Selskapet ansatte nye personer hele tiden, men de som ikke selger noenting slutter automatisk. På denne måten beholder man kun de beste selgerne. Dersom fagforeninger ønsker bedre lønn. Burde de starte med telefonsalg som ikke har noe timelønn i det hele tatt, men kun bonuslønn. Fagforeningene syter mye, men gjør ingenting for å forbedre telefonbransjen. Fast jobb, fast arbeid, fast lønn og trygge jobber er en myte. Trygge arbeidsplasser eksisterer ikke. Fagforeninger ønsker at folk skal tjene penger uansett om de er dårlige ansatte. Folk tror at det finnes trygge arbeidsplasser. Trygge arbeidsplasser er en myte. Det er fagforeningene som har sørget for at du har fri på lørdager, har rett på sykepenger, at du har rett på ferie og mange andre goder som vi alle tar forgitt. Utfordringen i telefonsalgbransjen er at de som jobber der ikke organiserer seg. Og at arbeidsgiverne ikke alltid har vært av den mest seriøse sorten. Det er et stort sprang mellom totalt trygge arbeidsplasser og totalt utrygge. Mange bransjer er klar over at det tar tid for at en ansatt yter sitt maksimale. Hva skjer med en super selger på bonus og provisjons-lønn som blir gravid? Uansett hva man måtte mene om det, vil det virke inn på kjønnsfordelingen i en bedrift eller bransje. 1
applestories Skrevet 30. mars 2016 #33 Skrevet 30. mars 2016 41 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Alle mersalg produkter har tilbuds skilt/plakater. Skiltet fører til automatisk mersalg, men hvis det automatiske ikke virker så kan selgeren påvirke kunden til å ta tilbudet ved manuell mersalg. Selgeren får bonus uansett, men arbeidsgiver kan se hvem som har mest mersalg. Men jeg prater kun om kiosk arbeid. 5 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Alle mersalg produkter har tilbud. Skal jeg repetere dette for deg? Jeg skrev ikke alltid. Det var du som skrev alltid. Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Alle mersalg produkter har tilbud Så... alle mersalg produkter har tilbud, var det så å forstå? Jeg lurer fortsatt på hvor disse plakatene er dersom alle mersalgproduktene har dem, men ikke alltid
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #34 Skrevet 30. mars 2016 1 minutt siden, stan skrev: Det er fagforeningene som har sørget for at du har fri på lørdager, har rett på sykepenger, at du har rett på ferie og mange andre goder som vi alle tar forgitt. Det var kirken/Kristendommen som sørget for at du hadde fri på helligdager. https://no.wikipedia.org/wiki/Helligdager_i_Norge Det var det romerske rike som sørger for at du har rett på sykepenger, ferie og andre velferds goder. Husk at Norge kun kopierer gamle ideologier fra antikken/renessansen/kommunismen osv. Arbeiderpartiet innfører mange kommunistiske ideologier og dette gjenspeiles i politikken deres. Hvor alle skal være like og ingen skal få lov til å være forskjellige. http://www.pbs.org/empires/romans/empire/plebians.html 1 minutt siden, stan skrev: Det er et stort sprang mellom totalt trygge arbeidsplasser og totalt utrygge. Mange bransjer er klar over at det tar tid for at en ansatt yter sitt maksimale. Dette kalles utvikling. De ansatte som er verdt å utvikle vil bli igjen i jobben. De dårlige kastes ut. På samme måte som at de beste blir igjen på skolen. De dårlige blir kalt skoletapere og slutter på skolen. Dersom du ønsker å oppnå noe så må du jobbe deg oppover. 1 minutt siden, stan skrev: Hva skjer med en super selger på bonus og provisjons-lønn som blir gravid? Uansett hva man måtte mene om det, vil det virke inn på kjønnsfordelingen i en bedrift eller bransje. Kvinner ønsker likestilling og har fått likestilling. Konkurranse er en del av likestillingen. Det er ikke noenting å klage på her. 50/50 regelen gjelder i alle bransjer. Kan ikke klage på mannen hele tiden. Alle kvinner har like rettigheter som alle hankjønn i Norge. Altså hvis kvinner taper konkurransen mot menn så er det ikke mannens feil. Jeg venter fortsatt på en kvinnelig versjon av Bill Gates og Steve jobs. Det finnes tydeligvis ingen og det er da ikke mannens feil. Kvinner kan ikke først kreve 50/50 rettigheter også klage på det etterpå. Det er jo helt feil. Hva er det du vil. Vil du ha 50/50 rettigheter eller takler du ikke 50/50 rettigheter? Bestem deg. Slutt å klage. Her er en god artikkel fra en fransk kvinne.http://www.vg.no/nyheter/meninger/kjoenn-og-identitet/hva-vil-norske-kvinner-egentlig-ha/a/23632024/ 1
Sikkerhetsjenta Skrevet 30. mars 2016 #35 Skrevet 30. mars 2016 (endret) 14 minutter siden, applestories skrev: Så... alle mersalg produkter har tilbud, var det så å forstå? Jeg lurer fortsatt på hvor disse plakatene er dersom alle mersalgproduktene har dem, men ikke alltid Det var du som skriver alltid. Det er dine ord og ikke mine. Jeg skrev Alle mersalg produkter har tilbuds skilt/plakater. Jeg skrev ikke alltid, men det er du som skriver alltid og det er dine ord. Ikke mine. Endret 30. mars 2016 av Sikkerhetsjenta
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #36 Skrevet 30. mars 2016 7 minutter siden, Sikkerhetsjenta skrev: Det var du som skriver alltid. Det er dine ord og ikke mine. Jeg skrev Alle mersalg produkter har tilbuds skilt/plakater. Jeg skrev ikke alltid, men det er du som skriver alltid og det er dine ord. Ikke mine. Du skriver jo alle. Hvis alle har det, så burde mersalgsprodukter ha skilt/plakater alltid. Anonymkode: 93432...ef8 2
Norbertine Skrevet 31. mars 2016 #37 Skrevet 31. mars 2016 Tråden er ryddet for avsporinger. Alice i Eventyrland, mod
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #38 Skrevet 31. mars 2016 17 timer siden, Sikkerhetsjenta skrev: Hva er galt med å belønne de flinke selgerne? Med denne avtalen så finner man jo fort ut hvem som er de beste selgerne. Problemet er ikke bare bonusen. Den fører sannsynligvis til økt press, dårligere arbeidsforhold og lavere grunnlønn osv. Men ved å si opp tariffavtalen. Hva skjer med pensjonsparing, hva skjer med pensjonsalder, lønn ved sykdom, syke barn, de ansattes rettigheter osv. Dette er i praksis fagforeningsknusing, og dermed rettighetsknusing. Flere bransjer operer uten ansatte , de som jobber for dem må være selvstendig næringsdrivende som leier seg ut til firma. Vil vi ha det slik fremover. Hver mann for seg seg og "trynetillegg" avtaler. 6 forskjellige lønninger for 6 ansatte i samme butikk. Selgere som må jobbe dobbelte skift for å klare bonusen i mars når folk har lite penger. Hvem vil tørre å klage på arbeidsgivers overgrep/utnyttelse fremover hvis de står alene og ikke blir "leid inn" til vakter hvis de klager på utnyttelse. Det er åpenbart at arbeidsgivere nå utnytter den vanskelige situasjonen på arbeidsmarkedet til å ødelegge for de ansatte. For de VEIT at nå er det ikke lett å finne nytt arbeid. Og nye som er villig til å godta dårligere betingelser er lett å finne. mistenker at mange av dere som svarer her er unge og bekymringsløse med mye fritid og er fleksible. Desverre relativt naive og kortenkte. Men den dagen kommer da dere er 45 år med 2 barn . 2.700.000 i boliglån, 300.000 i billån og litt studielån igjen. Håper da dere er på godfot med ledelsen, barna alltid er friske , helsa holder til 72 år og jobbing til 23:00 4 dager uten tillegg går feiende flott og at barnas lekser og fritidsaktiviteter kan fikses av mannen eller bestemor.. For det må dere antagelig regne med hvis expert kommer unna med dette. Ikke vær naive. Ønsker dere et rått og brutalt arbeidsliv hvor dere står alene. bare kjøp hos expert. Jeg boikotter ihvertfall. Anonymkode: f209b...ed0 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #39 Skrevet 3. april 2016 https://www.expert.no/informasjon-angaaende-tariffavtaler/ Tror de som jobber på Expert er okay med endringen. Anonymkode: ee613...a1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå