Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2004 #1 Skrevet 21. oktober 2004 Noen som har en oppskrift på biscotti som funker? Har nettopp forsøkt en jeg fant i en bok, og kakene ser ikke ut som de skal. Oppskriften het biscotti med mandler og amaretto, og så var det ikke mandler i oppskriften... det gjør meg mistenksom på resten av innholdet. Så om noen har god biscotti oppskrift og vil dele blir jeg veldig glad!
Arkana Skrevet 21. oktober 2004 #2 Skrevet 21. oktober 2004 Biscotti er nam! Biscotti (45 stk) 250 g hvetemel 1 ts bakepulver 250 g sukker 3 egg 1 eggeplomme 1 ts vaniljeessens 1 ts revet appelsinskall 100 g pistasjnøtter Sikt mel og bakepulver i en bolle. Tilsett sukker og bland godt. Rør inn 2 hele egg, eggeplommen, vaniljeessens og appelsinskall. Rør så inn nøttene. Elt noen minutter. Drypp litt vann på deigen og del den i to. Trill hvert emne til en pølse ca 25x8 cm. Klem dem litt flate i toppen. Legg på stekebrett, sørg for at det er nok plass til at deigen hver seg. Pisk det siste egget og pensle deigen med det. Stek ved 180 grader i 35 minutter. Ta ut av ovnen og skru den ned til 150 grader. La kakene avkjøle lett og skjær dem i 5 mm tykke skiver. Fordel skivene utover stekebrettene og stek dem 8 minutter. Snu dem og stek 8 minutter til. Avkjøl på rist. Chocolate Biscotti (16 stk) 1 egg 100 g sukker 1 ts vaniljeekstrakt 125 g hvetemel ½ ts bakepulver 1 ts kanel 50 g hakket sjokolade 50 g ristede mandelflak/mandelsplinter 50 g pinjekjerner Visp egg, sukker og vaniljeekstrakt til eggedosis. Sikt i mel, bakepulver og kanel. Rør inn sjokolade, mandler og pinjekjerner. Form til en 23 cm lang, 1,5 cm bred pølse som stekes ved 180 grader i 20-25 minutter. La avkjøles ca 5 minutter, skjær den så i 1 cm skiver som legges på stekebrett og stekes videre 10-15 minutter. Snu en gang underveis. Avkjøl litt på stekebrett, avkjøl helt på rist. Holder seg to uker i tett boks.
Gjest gjest1 Skrevet 22. oktober 2004 #3 Skrevet 22. oktober 2004 Supert! Takk skal du ha! Bake, bake kake...
Arkana Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Tror jeg må lage biscotti i dag jeg også. Det er lenge siden sist, men du fikk meg på tanken. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå