Gå til innhold

Biscotti

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en oppskrift på biscotti som funker? Har nettopp forsøkt en jeg fant i en bok, og kakene ser ikke ut som de skal. Oppskriften het biscotti med mandler og amaretto, og så var det ikke mandler i oppskriften... det gjør meg mistenksom på resten av innholdet.

Så om noen har god biscotti oppskrift og vil dele blir jeg veldig glad!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Biscotti er nam! :sikle:

Biscotti (45 stk)

250 g hvetemel

1 ts bakepulver

250 g sukker

3 egg

1 eggeplomme

1 ts vaniljeessens

1 ts revet appelsinskall

100 g pistasjnøtter

Sikt mel og bakepulver i en bolle. Tilsett sukker og bland godt. Rør inn 2 hele egg, eggeplommen, vaniljeessens og appelsinskall. Rør så inn nøttene. Elt noen minutter. Drypp litt vann på deigen og del den i to. Trill hvert emne til en pølse ca 25x8 cm. Klem dem litt flate i toppen. Legg på stekebrett, sørg for at det er nok plass til at deigen hver seg. Pisk det siste egget og pensle deigen med det. Stek ved 180 grader i 35 minutter. Ta ut av ovnen og skru den ned til 150 grader. La kakene avkjøle lett og skjær dem i 5 mm tykke skiver. Fordel skivene utover stekebrettene og stek dem 8 minutter. Snu dem og stek 8 minutter til. Avkjøl på rist.

Chocolate Biscotti (16 stk)

1 egg

100 g sukker

1 ts vaniljeekstrakt

125 g hvetemel

½ ts bakepulver

1 ts kanel

50 g hakket sjokolade

50 g ristede mandelflak/mandelsplinter

50 g pinjekjerner

Visp egg, sukker og vaniljeekstrakt til eggedosis. Sikt i mel, bakepulver og kanel. Rør inn sjokolade, mandler og pinjekjerner. Form til en 23 cm lang, 1,5 cm bred pølse som stekes ved 180 grader i 20-25 minutter. La avkjøles ca 5 minutter, skjær den så i 1 cm skiver som legges på stekebrett og stekes videre 10-15 minutter. Snu en gang underveis. Avkjøl litt på stekebrett, avkjøl helt på rist. Holder seg to uker i tett boks.

Skrevet

Supert! Takk skal du ha!

Bake, bake kake... :digge:

Skrevet

Tror jeg må lage biscotti i dag jeg også. Det er lenge siden sist, men du fikk meg på tanken. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...