AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Er det ett fett hvem jeg velger? Coton de tulear Bichon havanais Dvergpuddel Bolognese Løwchen Malteser Shih Tzu Lhasa apso Er det stor forskjell på disse? Anonymkode: 1ed2e...472
Chiubi Skrevet 31. mars 2016 #3 Skrevet 31. mars 2016 Hva skal du bruke hunden til? Bære den rundt i en veske? Da kan du med fordel kjøpe teddybjørn i stedet. Les deg opp på de forskjellige hunderasene før du går til anskaffelse av et levende vesen. 2
Gjest 1anonym2 Skrevet 31. mars 2016 #4 Skrevet 31. mars 2016 Det er absolutt IKKE ett fett hvem du velger! det spørs om du vil ha en som vil være med på lange turer eller ikke, mye/lite pelsstell, mye/lite gneldring, osv...
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, Chiubi skrev: Hva skal du bruke hunden til? Bære den rundt i en veske? Da kan du med fordel kjøpe teddybjørn i stedet. Les deg opp på de forskjellige hunderasene før du går til anskaffelse av et levende vesen. Hvilken diagnose har du? Anonymkode: 1ed2e...472
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #6 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, 1anonym2 skrev: Det er absolutt IKKE ett fett hvem du velger! det spørs om du vil ha en som vil være med på lange turer eller ikke, mye/lite pelsstell, mye/lite gneldring, osv... For et utfyllende svar. Hehe. Du har nok en statusjobb. Anonymkode: 1ed2e...472
Gjest 1anonym2 Skrevet 31. mars 2016 #7 Skrevet 31. mars 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et utfyllende svar. Hehe. Du har nok en statusjobb. Anonymkode: 1ed2e...472 Sitter hjemme og er bitter på verden du da, lille venn? Hehe, du vet, lett å være tøffere enn toget bak dataskjermen!
Chiubi Skrevet 31. mars 2016 #8 Skrevet 31. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: For et utfyllende svar. Hehe. Du har nok en statusjobb. Anonymkode: 1ed2e...472 Du bekrefter herved at du bør følge min anbefaling om teddybjørn. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #9 Skrevet 31. mars 2016 2 timer siden, Chiubi skrev: Hva skal du bruke hunden til? Bære den rundt i en veske? Da kan du med fordel kjøpe teddybjørn i stedet. Les deg opp på de forskjellige hunderasene før du går til anskaffelse av et levende vesen. Anonymkode: 610fe...46d
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 31. mars 2016 #10 Skrevet 31. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Sapientia Skrevet 2. april 2016 #11 Skrevet 2. april 2016 Den 30.3.2016 at 18.27, AnonymBruker skrev: Er det ett fett hvem jeg velger? Coton de tulear Bichon havanais Dvergpuddel Bolognese Løwchen Malteser Shih Tzu Lhasa apso Er det stor forskjell på disse? Anonymkode: 1ed2e...472 Malteser, Coton de tulear, bichon havanaise og bolognese er alle "bichon" raser. De har store likhetstrekk, men helt like er de jo ikke. Løwchen er også en bichon, men den kjenner jeg ikke så godt til. Alle disse rasene krever mye pelsstell. Verstingen som jeg har forstått det er coton, med sin noe bomullsaktig pels tover den visst veldig lett. Hvanaisen og malteseren har rett til litt bølget pels. Shih tzu og Lhasa apso er også relativt like og har ganske lik opprinnelse. Begge er jo langpelset og den pelsen krever en del jobb. Alle rasene er typiske selskapshunder og de er avlet for å være nettopp selskapshunder. Sånn sett er de ganske like. Helsetilstanden på rasene har jeg ikke noe særlig oversikt over, men har inntrykk av at de er relativt friske raser alle sammen. Jeg vil ikke si det er direkte stor forskjell på dem, men det er forskjell. Og noen forskjeller kan være veldig viktige for deg som eier.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2016 #12 Skrevet 3. april 2016 Vi har hatt to shih tzuer, de er langt i fra noen veskehunder altfor store til det. Og det var veldig mye pelsstell, så vi vil ikke velgeden rasen igjen. Nå har vi en nakenhund Anonymkode: cf24d...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå