AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Jeg har en bestevenn, eller jeg vet ikke helt lenger fordi vi har ikke pratet siden i sommer. Etter videregående flyttet hun til England, og det var en periode hvor vi pratet over internet, men så flyttet jeg til England (ikke samme plass) og der møttes vi av og til og pratet en del på telefon. Hun fikk sine venner og jeg mine, og hun fikk kjæreste som nå er alt for henne. Så flyttet jeg hjem og hun bodde der fremdeles, og siden da har vi hatt lite kontakt. Hun kommer hjem litt om sommeren og da jobber hun og henger hun med vennene hennes fra sin videregående skole, og har aldri til til å møte meg og vår felles venn. Sist sommer bodde møtes vi én gang, og hun bodde i Norge over en lengre periode for å jobbe litt og da kontaktet hun meg aldri. Når kompisen vår flytta inn i hybel for en del år siden kontaktet hun meg og fortalte med at det var dårlig gjort av meg å ikke besøke han... han hadde bodd der i to uker eller noe sånt. Hun mente at jeg var en dårlig venn for at jeg ikke viste mer entusiasme. Jeg flytta inn i hybel for to år siden, bor her enda og hun har aldri besøkt meg her enda jeg har sagt at hun er velkommen på besøk. Hun jobbet ikke så langt borte, hun kunne ha kommet bort etter jobb en dag, men det gjorde hun aldri. I sommer møttes vi alle tre for å spise pizza en gang, da bodde hun i Norge. Hun nevnte at hun ville tilbake til England for å ta Master men hun hadde ikke fått svar enda. Jeg hørte liksom aldri mer om det. Så når jeg da bestemte meg at nok er nok og her må jeg bare pushe litt på og prøve å planlegge en dag hun faktisk kan tilbringe tid med meg, enda vi planlegger flere uker i forveien, da sier hun "jeg bor ikke i Norge mer". Da hadde hun flytta tilbake til Storbritannia uten en gang å si hade! Den Facebook beskjeden om at hun ikke bor her mer er den eneste kontakten jeg har hatt med henne siden i sommer, og hun sendte ikke meg en melding på bursdagen min en gang. Hun har alltid sagt at vi kommer så godt over ens og at vi vet alltid hvor vi "har" hverandre, men vi gjør tydeligvis ikke det når hun ikke kan tilbringe litt tid med meg når hun ER i Norge, og når hun flytter til utlandet uten en gang å si ifra. Hver gang vi møtes så har vi det veldig hyggelig, men jeg tenker ikke på henne som bestevennen min lenger. Bestevennen hennes må da være hun andre som hun alltid henger med når hun er i Norge. Jeg hadde da virkelig trodd at hun i alle fall kom til å kontakte meg på bursdagen min slik som hundre andre personer gjorde på Facebook. Personer jeg egentlig ikke kjenner så godt kontaktet meg, men ikke personen som skal være min bestevenninne. Har vi vokst ifra hverandre? Anonymkode: c5f65...a92
Eeemil Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 (endret) Tenker som så at venner er ferskvare. Det er aldri bedre enn det var på siste møtet. Noen vennskap hører til I bestemte perioder I livet og det at de tar slutt er naturlig pga ytre omstendigheter. Jeg er veldig glad for alle vennskap jeg har hatt, og har ikke problemer med at oppdateringene nå skjer sjeldent. Endret 30. mars 2016 av Eeemil 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #3 Skrevet 30. mars 2016 Du vet svaret her, dette er ikke ett vennskap, værtfall ikke fra hennes side. Husk de gode tingene,men kutt hende henne ut-du fortjenner bedre, Anonymkode: 516fb...1b7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Saken er at jeg føler at jeg er delvis skyldig. Jeg har ikke prøvd hardt nok. Jo lengre det går siden vi møtes, jo mindre behov har jeg for det. Jeg tenker nesten aldri på henne mer. Anonymkode: c5f65...a92
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #5 Skrevet 30. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Saken er at jeg føler at jeg er delvis skyldig. Jeg har ikke prøvd hardt nok. Jo lengre det går siden vi møtes, jo mindre behov har jeg for det. Jeg tenker nesten aldri på henne mer. Anonymkode: c5f65...a92 Hvis hun ikke er intressert og du ikke er intressert, hva er vitsen da? Anonymkode: 516fb...1b7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #6 Skrevet 30. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er at jeg føler at jeg er delvis skyldig. Jeg har ikke prøvd hardt nok. Jo lengre det går siden vi møtes, jo mindre behov har jeg for det. Jeg tenker nesten aldri på henne mer. Anonymkode: c5f65...a92 Vel, du har to valg. - Gå videre med livet. - Ta kontakt og legg kortene på bordet. Si at du verdsetter vennskapet og synes det er trist at dere ikke er der dere var. Du vet du har gjort x og y feil, men savner også mer respons fra henne og lurer på hva hun mener om saken. Hva du velger kommer jo helt an på hvorvidt vennskapet er viktig for deg eller ikke. Man forandrer seg i løpet av livet og ikke alle venner er noen man trenger holde fast ved. Noen av mine tidligere bestevenninner har "falt fra" - slik er det bare. Man trenger ikke jobbe for det bare for å jobbe for det. Men du har selvsagt ingenting å tape på å prøve å redde det. Anonymkode: 83ee4...683
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå