Maleficenta Skrevet 4. mai 2025 #481 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 13.39): Er det ikke circa like mange menn som kvinner som har heterofil sex? Anonymkode: 9dfd0...25d Er mange som ikke har sex og
SPOCA Skrevet 4. mai 2025 #482 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 12.26): Om de vil bryte loven og risikere fengsel er det deres sak. Mordere skal straffes og abort forbys. Anonymkode: be301...a11 Jeg er fascinert. Hva tenker i så fall om spontanaborter og MA (missed abortion)? 3
Maleficenta Skrevet 5. mai 2025 #483 Skrevet 5. mai 2025 SPOCA skrev (7 timer siden): Jeg er fascinert. Hva tenker i så fall om spontanaborter og MA (missed abortion)? Det er de landene hvor kvinner får skylda og straff for det og. Skremmende 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #484 Skrevet 5. mai 2025 Maleficenta skrev (8 timer siden): Er mange som ikke har sex og Det er mange som liker bamsemums. Grunnen til at jeg svarer deg slik er at du synes å komme med innvendinger og quote meg uten å ha noe å si om posten du quoter. Det gjør det til en litt rar diskusjon. Anonymkode: 9dfd0...25d
SPOCA Skrevet 5. mai 2025 #485 Skrevet 5. mai 2025 Maleficenta skrev (1 time siden): Det er de landene hvor kvinner får skylda og straff for det og. Skremmende Nettopp. Jeg går aelv gjennom det som føles som en ganske brutal MA i disse dager. Å bli betegnet som morder er bare helt absurd. 1
SPOCA Skrevet 5. mai 2025 #486 Skrevet 5. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er mange som liker bamsemums. Grunnen til at jeg svarer deg slik er at du synes å komme med innvendinger og quote meg uten å ha noe å si om posten du quoter. Det gjør det til en litt rar diskusjon. Anonymkode: 9dfd0...25d Vel, hva om kvinnen blir voldtatt og blir gravid uten å ønske det selv? Mener du virkelig at fosteret fremdeles skal bæres frem? Endret 5. mai 2025 av SPOCA 1 1
Myrmica Skrevet 5. mai 2025 #487 Skrevet 5. mai 2025 Hva med tvillinger, hvor den ene absorberer den andre i livmoren? De var to fostre, men det ene er årsaken til at det andre ikke kommer til verden. Er barnet som fødes en morder? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #488 Skrevet 5. mai 2025 SPOCA skrev (25 minutter siden): Vel, hva om kvinnen blir voldtatt og blir gravid uten å ønske det selv? Mener du virkelig at fosteret fremdeles skal bæres frem? Hva synes du om posten du quoter? Leste du den? Anonymkode: 9dfd0...25d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #489 Skrevet 5. mai 2025 Myrmica skrev (16 minutter siden): Hva med tvillinger, hvor den ene absorberer den andre i livmoren? De var to fostre, men det ene er årsaken til at det andre ikke kommer til verden. Er barnet som fødes en morder? Etter min mening er det lite produktivt å klassifisere handlinger ut fra «mord=umoralsk», «ikke mord = moralsk» som TS legger litt opp til. Anonymkode: 9dfd0...25d
SPOCA Skrevet 5. mai 2025 #490 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva synes du om posten du quoter? Leste du den? Anonymkode: 9dfd0...25d Selvfølgelig. Jeg synes ikke man skal bruke abort som prevensjon, men uønskede situasjoner kan oppstå hvor abort er ønskelig. Kvinnen vil alltid bære den største byrden og ta den største risikoen i et svangerskap. Den dagen menn også bærer samme risiko skal de selvfølgelig få samme valg. Hennes kropp er selvfølgelig hennes valg, til syvende og sist. Så, du svarte ikke på min post, så sender spørsmålet tilbake. Hva med voldtekt? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #491 Skrevet 5. mai 2025 Myrmica skrev (26 minutter siden): Hva med tvillinger, hvor den ene absorberer den andre i livmoren? De var to fostre, men det ene er årsaken til at det andre ikke kommer til verden. Er barnet som fødes en morder? Nei, det finnes ingen mennesker som hevder dette. Mord er å drepe et annet menneske med vilje. Hvordan tenker du at dette fosteret kan gjøre noe sånt med vilje? Ellers er det jo et faktum at abort er å ta et menneskeliv, enten dette menneskelivet kun er en liten spire, eller det er et større foster. Man fjerner uansett det som skal bli et menneske. Et befruktet egg er ikke en vanlig celle, men begynnelsen på et menneskes liv. Jeg synes det er trist at vi ikke kan snakke om abort som det det er. Og så kan man heller mene at dette spirende menneskelivet får stadig større menneskeverd ettersom det vokser og fastsette et tidspunkt for når grensen går fra å være lovlig abort til å bli ulovlig drap. Denne grensen vil alltid være arbitrær, siden fosteret i seg selv selvfølgelig ikke er så veldig annerledes fra en dag til en annen, men et sted har samfunnet be Anonymkode: ffb44...cd8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #492 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det finnes ingen mennesker som hevder dette. Mord er å drepe et annet menneske med vilje. Hvordan tenker du at dette fosteret kan gjøre noe sånt med vilje? Ellers er det jo et faktum at abort er å ta et menneskeliv, enten dette menneskelivet kun er en liten spire, eller det er et større foster. Man fjerner uansett det som skal bli et menneske. Et befruktet egg er ikke en vanlig celle, men begynnelsen på et menneskes liv. Jeg synes det er trist at vi ikke kan snakke om abort som det det er. Og så kan man heller mene at dette spirende menneskelivet får stadig større menneskeverd ettersom det vokser og fastsette et tidspunkt for når grensen går fra å være lovlig abort til å bli ulovlig drap. Denne grensen vil alltid være arbitrær, siden fosteret i seg selv selvfølgelig ikke er så veldig annerledes fra en dag til en annen, men et sted har samfunnet be Anonymkode: ffb44...cd8 ... bestemt seg for å sette en grense. Og foreløpig går den ved muligheten til å kunne overleve utenfor mors liv. Anonymkode: ffb44...cd8
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #493 Skrevet 5. mai 2025 SPOCA skrev (17 minutter siden): Selvfølgelig. Jeg synes ikke man skal bruke abort som prevensjon, men uønskede situasjoner kan oppstå hvor abort er ønskelig. Kvinnen vil alltid bære den største byrden og ta den største risikoen i et svangerskap. Den dagen menn også bærer samme risiko skal de selvfølgelig få samme valg. Hennes kropp er selvfølgelig hennes valg, til syvende og sist. Så responsen din handler om Bamsemums eller det at jeg kritiserte brukeren for å svare og quote uten å ha lest posten? Sitat Så, du svarte ikke på min post, så sender spørsmålet tilbake. Hva med voldtekt? Selvsagt, etter at jeg har fått klart for meg om du leser poster du quoter. Anonymkode: 9dfd0...25d
SPOCA Skrevet 5. mai 2025 #494 Skrevet 5. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så responsen din handler om Bamsemums eller det at jeg kritiserte brukeren for å svare og quote uten å ha lest posten? Selvsagt, etter at jeg har fått klart for meg om du leser poster du quoter. Anonymkode: 9dfd0...25d Hva med å bare å svare, i stedet for å kverulere? Mitt svar var bare en kommentar til en lengre diskusjon. At jeg siterte tilfeldigvis der er ikke egentlig av betydning. Eller tør du kanskje ikke svare? Litt ekkelt å svare på at du faktisk mener kvinner som gjennomgår en MA er mordere? Det er like håpløst å diskutere med deg som du tydeligvis synes det er å diskutere med andre. Og hva er da egentlig vitsen? Er du egentlig interessert i diskusjon i det hele tatt? Endret 5. mai 2025 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #495 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): ... bestemt seg for å sette en grense. Og foreløpig går den ved muligheten til å kunne overleve utenfor mors liv. Anonymkode: ffb44...cd8 Grensen er veiledende pr nå ved uke 22. Men da må de unnlate å gi medisinsk assistanse, noe mange leger og sykepleiere synes er vanskelig, fordi de samtidig forsøker å redde premature. Retningslinjene i Norge i dag sier at man i utgangspunktet ikke skal forsøke å redde barn som blir født før uke 23 i svangerskapet. Men så er det sånn at det nå har vokst opp barn som ble født i uke 22, som klarer seg godt. I går kunne vi lese om tvillinger som de forsøkte å redde etter fødsel i uke 22. Hvis du ser videoen av tvillingene som kjemper for livet, så kan man jo tenke seg hvor vanskelig det må være å bare la en slik baby ligge, uten å gi hjelp, etter en senabort. https://www.nrk.no/norge/xl/tvillingene-dode-_-foreldrene-ble-glemt-1.17372667 Anonymkode: 7b9a9...d30
debatant Skrevet 5. mai 2025 #496 Skrevet 5. mai 2025 Maleficenta skrev (9 timer siden): En 15 åring hadde strengt tatt overlevd uten deg Men ikke uten NAV 😛 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #497 Skrevet 5. mai 2025 SPOCA skrev (1 time siden): Hva med å bare å svare, i stedet for å kverulere? Mitt svar var bare en kommentar til en lengre diskusjon. At jeg siterte tilfeldigvis der er ikke egentlig av betydning. Ser du ingen ironi i at jeg påpeker at en bruker quoter en post uten å forholde seg til innholdet, og så svarer du på den med å quote uten å forholde deg til innholdet? Sitat Er du egentlig interessert i diskusjon i det hele tatt? En opprgående diskusjon: gjerne. Skyggeboksing og dårlig skikk: nei. Ditt valg. Anonymkode: 9dfd0...25d
SPOCA Skrevet 5. mai 2025 #498 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ser du ingen ironi i at jeg påpeker at en bruker quoter en post uten å forholde seg til innholdet, og så svarer du på den med å quote uten å forholde deg til innholdet? En opprgående diskusjon: gjerne. Skyggeboksing og dårlig skikk: nei. Ditt valg. Anonymkode: 9dfd0...25d Altså, det er et genuint og alvorlig spørsmål. Hvorfor er det vanskelig for deg å svare på? Jeg lurer virkelig oppriktig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2025 #499 Skrevet 5. mai 2025 SPOCA skrev (6 minutter siden): Altså, det er et genuint og alvorlig spørsmål. Hvorfor er det vanskelig for deg å svare på? Jeg lurer virkelig oppriktig. Jeg har svart alle spørsmål og kommentarer som kommer med god debatt-skikk. Å quote meg uten å lese teksten du quoter er dårlig skikk og gir deg ikke et svar. Det er opp til deg. Anonymkode: 9dfd0...25d
SPOCA Skrevet 5. mai 2025 #500 Skrevet 5. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har svart alle spørsmål og kommentarer som kommer med god debatt-skikk. Å quote meg uten å lese teksten du quoter er dårlig skikk og gir deg ikke et svar. Det er opp til deg. Anonymkode: 9dfd0...25d Jeg har lest alle svar. Jeg fant ikke svar på mitt spørsmål, men så er dette en ganske lang tråd, så det kan hende jeg har oversett noe. I så fall beklager jeg dette. Siden du ikke vil svare, antar jeg du ser på meg som morder. Kjekt å vite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå