Maleficenta Skrevet 30. april 2025 #461 Skrevet 30. april 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jo, jeg vil si det. Er det mer sannsynlig at kvinner blir mødre på tross av prevansjon enn at menn blir fedre? Hvis ikke så er det ikke relevant for argumentet du har svart på en rekke ganger. Men ikke om fosteret er 8mnd. Så kvinner skal ikke uhemmet bestemme over egen kropp? Er det smart å tvinge uansvarlige fedre til å bli fedre? Hvilke fedre blir de? Hvordan er det et argument for at menn skal avstå fra sex mens kvinner kan gjøre som de vil og forvente støtte fra menn og samfunnet? Anonymkode: 9dfd0...25d Hvis mennene avstår fra sex med uansvarlige kvinner så blir det jo ikke noe sex på de kvinnene heller. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2025 #462 Skrevet 1. mai 2025 Maleficenta skrev (9 timer siden): Hvis mennene avstår fra sex med uansvarlige kvinner så blir det jo ikke noe sex på de kvinnene heller. Mener du at det ligger en asymmetri i det? Anonymkode: 9dfd0...25d
Fru Solsikke Skrevet 2. mai 2025 #463 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 12.20): Hvis en mann og en dame venter barn så kan damen si at hun ønsker barnet - da bli han far og må bidra i 18 år. Eller så kan hun si at hun ikke ønsker barnet - da har han heller ikke noe han skal ha sagt. Når jeg har påpekt asymmetrien i dette så får jeg stadig påpekt at mannen kan jo bare bruke prevensjon eller avstå fra sex, så får han full kontroll over egen reproduksjon. Jeg ser sjelden kvinner bruke den argumentasjonen om seg selv her inne. Anonymkode: 9dfd0...25d asymmetrien starter der mannen ikke går gravid. Menn og kvinner får barn på ulike måter. Skal du ha likestilling så skal det være likestilling. I dette tilfellet blir det aldri det fordi utgangspunktet ikke er likt. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #464 Skrevet 2. mai 2025 Fru Solsikke skrev (2 minutter siden): asymmetrien starter der mannen ikke går gravid. Menn og kvinner får barn på ulike måter. Skal du ha likestilling så skal det være likestilling. I dette tilfellet blir det aldri det fordi utgangspunktet ikke er likt. Menn kan ha ubeskyttet sex og bli forelder. Eller de kan beskytte seg. Kvinner kan ha ubeskyttet sex og bli forelder. Eller de kan beskytte seg. Så langt er det perfekt symmetrisk. Hvis svaret for menn er at de må skjerpe seg med prevensjon eller seksuell avholdenhet, hvorfor er ikke det svaret for kvinner? Anonymkode: 9dfd0...25d
Fru Solsikke Skrevet 2. mai 2025 #465 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 12.26): Om de vil bryte loven og risikere fengsel er det deres sak. Mordere skal straffes og abort forbys. Anonymkode: be301...a11 Kvinner og jenter har til alle tider risikert livet sitt i bakgater for å bli kvitt fostre. Tror du virkelig fengsel ville stoppet dem? Når de allerede er villig til å risikere livet? 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #466 Skrevet 2. mai 2025 Fru Solsikke skrev (1 minutt siden): Kvinner og jenter har til alle tider risikert livet sitt i bakgater for å bli kvitt fostre. Tror du virkelig fengsel ville stoppet dem? Når de allerede er villig til å risikere livet? Man må nesten bestemme seg for hva lovene skal være, og så håndheve dem etter beste evne. Det at folk kommer til å bryte loven har ikke blitt tatt til inntekt for å fjerne loven i feks forbudet mot sexkjøp? Anonymkode: 9dfd0...25d
Fru Solsikke Skrevet 2. mai 2025 #467 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn kan ha ubeskyttet sex og bli forelder. Eller de kan beskytte seg. Kvinner kan ha ubeskyttet sex og bli forelder. Eller de kan beskytte seg. Så langt er det perfekt symmetrisk. Hvis svaret for menn er at de må skjerpe seg med prevensjon eller seksuell avholdenhet, hvorfor er ikke det svaret for kvinner? Anonymkode: 9dfd0...25d Er det det eneste kvinner må gjøre for å bli forelder? Ha ubeskyttet sex? Ellers så går livet som normalt de neste 9 mnd? 😂 Unger blir ikke magisk til det sekundet du har sex, det kreves faktisk store ressurser, av mor, der far ikke bidrar i det hele tatt. 1 1
Fru Solsikke Skrevet 2. mai 2025 #468 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man må nesten bestemme seg for hva lovene skal være, og så håndheve dem etter beste evne. Det at folk kommer til å bryte loven har ikke blitt tatt til inntekt for å fjerne loven i feks forbudet mot sexkjøp? Anonymkode: 9dfd0...25d Og hvem rammer denne loven? De som kjøper sex, eller offrene? Du vil heller ha en 14 åring som eksperimenterer på egenhånd fordi 1 hun vil ikke i fengsel og 2 hun vil absolutt ikke ha barn. Det er disse gruppene disse lovene rammer. De med ressurser reiser et annet sted og får det gjort, 0 problem. Lover som dette rammer de absolutt svakeste, barn og kvinner i belastede miljøer. Det er en lov som faktisk dreper personer. 1 1
Maleficenta Skrevet 2. mai 2025 #469 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mener du at det ligger en asymmetri i det? Anonymkode: 9dfd0...25d Det er allerede asymmetri at kvinner går gravide og ikke menn. Og hadde du visst hvor kjipt det er å gå gravid og hvor hundjævlig det er å føde så hadde du skjønte hvem det egentlig er mest urettferdig for. Og kroppen får man aldri tilbake slik den var 2 1
Maleficenta Skrevet 2. mai 2025 #470 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Menn kan ha ubeskyttet sex og bli forelder. Eller de kan beskytte seg. Kvinner kan ha ubeskyttet sex og bli forelder. Eller de kan beskytte seg. Så langt er det perfekt symmetrisk. Hvis svaret for menn er at de må skjerpe seg med prevensjon eller seksuell avholdenhet, hvorfor er ikke det svaret for kvinner? Anonymkode: 9dfd0...25d For kvinner syter ikke like mye over det som menn gjør!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #471 Skrevet 2. mai 2025 Fru Solsikke skrev (22 minutter siden): Er det det eneste kvinner må gjøre for å bli forelder? Ha ubeskyttet sex? Ellers så går livet som normalt de neste 9 mnd? 😂 Unger blir ikke magisk til det sekundet du har sex, det kreves faktisk store ressurser, av mor, der far ikke bidrar i det hele tatt. Er det vanskeligere for kvinner enn menn å avstå fra sex? Har de dårligere selvkontroll? Anonymkode: 9dfd0...25d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2025 #472 Skrevet 2. mai 2025 Maleficenta skrev (17 minutter siden): For kvinner syter ikke like mye over det som menn gjør!!!! Jeg ser ganske mange kvinner her inne som er opptatt av å fortsatt kunne ta abort? Anonymkode: 9dfd0...25d
Maleficenta Skrevet 2. mai 2025 #473 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det vanskeligere for kvinner enn menn å avstå fra sex? Har de dårligere selvkontroll? Anonymkode: 9dfd0...25d Kvinner avstår jo mer fra sex enn menn gjør 2
Maleficenta Skrevet 2. mai 2025 #474 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser ganske mange kvinner her inne som er opptatt av å fortsatt kunne ta abort? Anonymkode: 9dfd0...25d Ja og så? Prevansjon kan svikte. Man kan gjøre alt riktig og likevel bli gravid 3
NiceOrNothing Skrevet 2. mai 2025 #475 Skrevet 2. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 30.3.2016 den 15.19): Det er mange som sier det, hva synes dere? Jeg synes kvinner burde få velge selv hva de vil Anonymkode: 157af...584 Syns det er et verre overgrep å tvinge kvinner til å fullføre et uønsket svangerskap , evnt sette barn til verden uten å ha noe å tilby . ( kjærlighet , trygghet , omsorg ) 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #476 Skrevet 3. mai 2025 Maleficenta skrev (På 2.5.2025 den 9.36): Ja og så? Prevansjon kan svikte. Man kan gjøre alt riktig og likevel bli gravid Menn kan gjøre alt riktig og kvinner kan gjøre alt riktig, og det blir barn ut av det. Men når menn gjør alt riktig, det blir barm ut av det så er det «dumme menn», «bare hold smekken din igjen», «ta ansvar og gjør som kvinnen sier». Men når kvinner gjør alt riktig, det blir barn ut av det så er det «stakkars kvinner, selvsagt må vi få slippe konsekvensene av sexen vår»? Anonymkode: 9dfd0...25d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2025 #477 Skrevet 3. mai 2025 Maleficenta skrev (På 2.5.2025 den 9.36): Kvinner avstår jo mer fra sex enn menn gjør Er det ikke circa like mange menn som kvinner som har heterofil sex? Anonymkode: 9dfd0...25d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #478 Skrevet 4. mai 2025 debatant skrev (På 12.4.2025 den 11.41): Du er en celle klump. Hva gjør et forsvarsløst barn mindre verdifullt en deg? Hvis en celleklump overlever uten min assistanse, er det en fullverdig celleklump. Akkurat som jeg ikke kan kreve feks en donasjon fra noen, kan en celleklump kreve å bruke min kropp på å vokse seg selvstendig. Anonymkode: 8e139...b93 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2025 #479 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis en celleklump overlever uten min assistanse, er det en fullverdig celleklump. Akkurat som jeg ikke kan kreve feks en donasjon fra noen, kan en celleklump kreve å bruke min kropp på å vokse seg selvstendig. Anonymkode: 8e139...b93 Så barn opp til ca 15 år er celleklumper? Siden de ikke overlever uten min assistanse? Er det tilgivelig å avlive tenåringen hvis han/hun ikke passer med den livsstilen jeg ønsker å ha? Anonymkode: 9dfd0...25d
Maleficenta Skrevet 4. mai 2025 #480 Skrevet 4. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så barn opp til ca 15 år er celleklumper? Siden de ikke overlever uten min assistanse? Er det tilgivelig å avlive tenåringen hvis han/hun ikke passer med den livsstilen jeg ønsker å ha? Anonymkode: 9dfd0...25d En 15 åring hadde strengt tatt overlevd uten deg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå