Gå til innhold

Hva er høflig når man har takstmenn og slikt på besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får en takstmann på besøk i dag. Bør jeg by på en kopp kaffe, noe å drikke? Er det uhøflig å la være, eller rart å gjøre det..? 

Jeg har antageligvis lyst på en kaffekopp selv på det tidspunktet, så det er ikke noe jeg har noe imot å gjøre, men jeg vil jo ikke at han skal synes det er kleint eller rart.. 

Anonymkode: 6089a...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å tilby en kopp kaffe. Man sitter gjerne og går gjennom en del papirer/opplysninger, og da er det naturlig med kaffe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere tilbudt kaffe/te/vann og frukt/kjeks, det er bare hyggelig og ikke kleint i det hele tatt.

Anonymkode: ecd7b...31f

Skrevet

Tipset fra takstmenn jeg kjenner: Hvis du serverer kaffe, ha rene kopper. Det hjelper litt, visstnok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt sluttet å servere noe til folk som kommer hit for å jobbe etter at jeg forsto hvor mange kopper kaffe og kjeks de må trykke innpå hver dag. De er der for å jobbe, så det er egentlig høfligere å ikke dra ut tida men heller la dem få gjøre jobben sin. 

Anonymkode: ec2ac...196

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt sluttet å servere noe til folk som kommer hit for å jobbe etter at jeg forsto hvor mange kopper kaffe og kjeks de må trykke innpå hver dag. De er der for å jobbe, så det er egentlig høfligere å ikke dra ut tida men heller la dem få gjøre jobben sin. 

Anonymkode: ec2ac...196

Det er snakk om en takstmann, ikke snekkere.

Anonymkode: ecd7b...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...