AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #1 Skrevet 30. mars 2016 Hei! Nå er det ca 6 mnd siden jeg slutten på p-pillen etter mangen åres bruk. Av ulike årsaker skal vi utsette prøvingen ca et år, er lei av kondom og "håppe av i svingen" er ikke akuratt trygt Stabiliserer kroppen seg lettere etter minipille en p-piller? (Minipillen påvirker ikke eggløsning hvis jeg forstår rett) Har ikke lyst å prøve kobberspiral da jeg ikke har født og det er snakk om en kort periode.. takk for svar! Anonymkode: 89a40...f6d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #2 Skrevet 30. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Nå er det ca 6 mnd siden jeg slutten på p-pillen etter mangen åres bruk. Av ulike årsaker skal vi utsette prøvingen ca et år, er lei av kondom og "håppe av i svingen" er ikke akuratt trygt Stabiliserer kroppen seg lettere etter minipille en p-piller? (Minipillen påvirker ikke eggløsning hvis jeg forstår rett) Har ikke lyst å prøve kobberspiral da jeg ikke har født og det er snakk om en kort periode.. takk for svar! Anonymkode: 89a40...f6d Skriver fra mobilen GRAVID skal det selvfølgelig stå i tittelen Anonymkode: 89a40...f6d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2016 #4 Skrevet 30. mars 2016 Gikk på Diane ifjor men måtte slutte fordi det ble for mye hormoner for kroppen. Tok nesten 60 dager før mensen kom. Begynte på cerazette (minipille) når jeg fikk mensen, sluttet på de i januar i år, fikk første blødning i slutten av februar, og nå er jeg gravid! Vet ikke hvor lang tid det ville tatt for kroppen å bli "normal" igjen etter Diane men fikk altså blødning mye raskere igjen etter Cerazette! Anonymkode: 33a92...48e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2016 #5 Skrevet 31. mars 2016 Jeg brukte to år på å bli gravid etter bruk av Cerazette. Før den ene prøveperioden brukte jeg først Cerazette, så p-plaster en periode, og så gått over til Cerazette igjen. Det tok to-tre måneder før jeg fikk blødning etter slutt. Før den andre hadde jeg brukt Cerazette først, og gått over til plaster. Da fikk jeg blødning en måneds tid etter slutt(altså en blødning i det som "skulle vært" den plasterfrie uka, og en blødning til en måned senere), for deretter å få neste mens nesten 50 dager senere. Oppholdet i prøvingen var bare noen få måneder. Søsteren min ble gravid mens hun brukte Cerazette. På det tidspunktet hadde vi begge brukt merket over like lang tid i livet totalt sett. Så min konklusjon er at du får prøve og se hva som skjer. Anonymkode: 46633...682
silkhand Skrevet 6. juli 2016 #6 Skrevet 6. juli 2016 Jeg brukte Yasminelle (P pille med mindre hormoner) og fikk mensen som planlagt etter jeg sluttet(Faktisk) Men har ikke blitt gravid ennå og det er 16mnd siden jeg sluttet på de. Det er nok veldig individuelt dessverre Jeg lurer egentlig på det samme som deg..
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #7 Skrevet 7. juli 2016 Tror dette er veldig individuelt Jeg har komt i syklus med en gang etter all bruk av prevansjon. Har brukt både minipiller, p-plaster, p-piller og hormonspiral og ble rask gravid 4 ganger ( 1 ma). Nå prøver jeg for 4 gang men er 10 år eldre blitt og med ny mann og er i dpo land i 2pp. Masse lykke til. Anonymkode: 572d8...e3c
Snurrepurre Skrevet 7. juli 2016 #8 Skrevet 7. juli 2016 Nope... Er stort sett det samme. Om du har kontroll på syklusene dine så vet du jo når du ikke bør ha sex eller bruke kondom for å unngå graviditet om du vil være hormonfri, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå